BlueSky Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Mam w motocyklu podwójną tarczę z przodu i czterotłoczkowe zaciski. W zimę jak wymieniałem klocki hamulcowe to napotkałem problem z płynnym działaniem tłoczków. W pierwszym zacisku możliwe było wciśnięcie palcami tylko dwóch tłoczków. Jeden wchodził bez problemu, do drugiego trzeba się było mocniej przyłożyć. Pozostałe dwa w ogóle się nie ruszały i musiałem je wciskać zaciskiem stolarskim(tak wiem to był błąd). W drugim zacisku tylko jeden dał się wcisnąć palcami a pozostałe 3 robiłem zaciskiem. Klocki wymieniłem, płyn również i pojawił się następujący problem. Klocki lekko trzymają. Jak stawiam motocykl na stojaku i "krynce" ręką to przednie koło robi może 1/4 obrotu i się zatrzymuje. Domyślam się, że winą są te brudne tłoczki.Pytania są takie:1.W internecie wyczytałem, że do czyszczenia można użyć płynu hamulcowego jak i specjalnie przeznaczonych do tego płynów. Co polecicie i dlaczego?2. Czy jest sens czyszczenia tego bez rozbierania zacisków? Jeżeli tak to czy opcja szmatka + specyfik wystarczy?3. Zakładając, że robię to bez rozbierania zacisku. Czy trzeba to czymś smarować?Wszystkie nadprogramowe uwagi, które nie zostały zawarte w pytaniach mile widziane. Fajnie będzie też jeżeli streścicie jak powinny wyglądać te czynności po kolei Z góry dzięki za odpowiedź 0 Cytuj Po nieba błękicie za*******am przez życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esquina Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Wypchnąć tłoczki można bardzo prosto za pomocą powietrza przy użyciu kompresora (jak nie masz to zawsze możesz spróbować z zaciskiem na stacji benzynowej). Ja uważam, że czyszczenie co jakiś czas jest jak najbardziej przydatne. Tłoczki zachodzą brudem który się zapieka przez co gorzej pracują, różnymi specyfikami warto je doprowadzić do porządku. Specjalistą nie jestem, to moja prywatna opinia. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafalski Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Tuż przed rozpoczęciem sezonu miałem tę przyjemność zdemontowania i czyszczenia tłoczków hamulcowych. Wciskanie ich na siłę jeśli są brudne może spowodować więcej szkody niż pożytku - można uszkodzić uszczelniacze tłoczka. Lepiej poświęcić więcej czasu, wypchnąć tłoczki, rozebrać zacisk, sprawdzić stan uszczelniaczy, wszystko wymyć, wypolerować tłoczki. Wcisnąć tłoczki smarując je uprzednio do tego dedykowaną pastą. Poskładać w całość, zalać nowym płynem, odpowietrzyć a hamulce na pewno się "odwdzięczą" skutecznością . 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmaty Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 generalnie czyszczenie tłoczków powinno się chociaż raz do roku zrobić, im częściej tym mniej pieprzenia się potem co do czyszczenia tłoczków ja używałem na zmianę K2 i nafty przy bardzo silnych zabrudzeniach w ostateczności jak nie schodzi niczym innym można użyć bardzo drobnego papieru np.1000-1500 i czyścić w poprzek tłoczka nie po długości, warto do tego wszystkiego jednak zdjąć zaciski i przeczyścić kanaliki przez które przepływa płyn między tłoczkami, generalnie tłoczki powinny pracować tak żebyś mógł je wepchnąć delikatnie 1 palcem po zabiegu oczyszczenia trzeba posmarować tłoczki np. Malwy, w każdym motoryzacyjnym sklepie dostaniesz to za jakieś 6 pln 1 Cytuj https://www.hondapark.pl/pl/motocykle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Wyjmij tłoczki do czyszczenia bo tam pewnie już aluminium kwitnie z zacisku albo gumki spuchły dlatego się nie rusza, po wierzchu to można babkę po tyłku poklepać... 2 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Wypchnij cały tłoczek bo też w zacisku będziesz miał pełno syfu od tłoczków p.s Z doświadczenia polecam do czyszczenia bardzo brudnych tłoczków, pastę do docierania zaworów, ładnie można doczyścić i szkód też żadnych nie robi;) Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez Olo (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Xrv Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) Jak nie boisz się rozebrać zacisk zrób sobie general przegląd. Jak kosmaty pisał. Nafta dobrze czyści. Papierem sam doczyszczałem chyba nawet 2000 tłoczki. Do tego wszystkie śruby w zacisku pastą miedzianą. Tylko prawdziwą pastą z prawdziwą miedzią, nie sprajem gdzie miedzi jak jak mucha narobiła. Na gumki i prowadnice bardzo dobrze działa pasta co się zwie BREMSZYLINDER PASTE. Tuba kosztuje od 4 dych, ale warta tej kasy. W taki sposób serwisuje sobie wszystkie zaciski. Chodza one lekko jak język po cipce Ps. Jeśli tłoczek nie wychodzi, a nie masz sprężonego powietrza dobrze spisują się szczypce do segerów rozpierające. Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez Dawid Xrv (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlueSky Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Dziękuje wszystkim za przydatne rady, chwilę wcześniej skończyłem całą operację. Wszystko trwało jakieś 4-5 h. Do wypychania tłoczków bardzo dobrze nadaję się pompka rowerowa... Teraz koło zamiast robić 1/4 obrotu robi około 2 obrotów. Mam nadzieję, że jak klocki się ułożą i dotrą to będzie troszkę więcej. Jutro test układu hamulcowego! 0 Cytuj Po nieba błękicie za*******am przez życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.