PięknyMarian Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 hej:) Sprawa wygląda tak jak na zdjęciu. Tragedii nie ma. Po zapoznaniu się z tematem obniżania moto wybrałam dwie opcje: najpierw ścięcie kanapy i ewentualnie skręcenie amorów. Początkowo myślałam o dłuższych kościach ale... taka ingerencja to chyba ostateczność.. Co sądzicie? O ile do kanapy nie mam wątpliwości tak do amorów są jeszcze znaki zapytania..czy można tak sobie przykręcić, żeby obniżyć chociaż ten 1 cm..? dzięki:) 0 Cytuj
Klimekraf Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 Siodło do tapicera i zdejmie Ci 2cm bez wpływu na komfort siedziska, jeśli jeszcze będzie mało to wtedy pomyśleć o zawieszeniu 0 Cytuj
Dawid Xrv Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 Kup se buty motocyklowe na wysokiej podeszwie + ta kanapa i może być naprawdę przyjemnie. A jeśli nie to: Niektórzy wpuszczają lagi w półki. To kolejny cm. Oczywiście w granicach rozsądu, powiedzmy centymetra. Kości to kolejne rozwiązanie któe jest stosowane dość powszechnie, czy to podwyższając moto czy obniżając. Tylna opona o trochę niższym profilu też by urwała kolejne cyferki. 0 Cytuj
jaquzie Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 I spuść powietrze z kół 0 Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
Sebol Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 może to załatwiło by sprawę ,akurat chyba tyle brakuje 1 Cytuj
arteklik Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 A podpierasz się tak jedną nogą czy dwiema, bo jak dwiema to nic bym nie ruszał. 0 Cytuj
jaquzie Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 A ja bym ruszał, bo jak stanie na jakimś garbie, to jej nogi w końcu zabraknie z 1 strony i będzie gleba 1 Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
PIT Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 Popieram Jaquzie optymalna opcja to kiedy stojąc na równej powierzchni obydwoma stopami (palce i pięty) dotykają podłoża. Wystarczy że będzie trochę ślisko (na pasach, jakiś olej itp.) i przy tak małej powierzchni podparcia może być słabo. Jeśli dotykasz tak tylko jedną nogą to jeśli nie jesteś cyrkowcem to upadek jest tylko kwestią czasu. Z drugiej strony wiadomo, że nikt Ci nie zabroni tak jeździć ale zrób co możesz dla swojego bezpieczeństwa i trochę naszego jak będziemy obok . Odezwij się na PW do Agnieszki (nick: Gleba) ma duże doświadczenie w tej dziedzinie. 1 Cytuj
Lusia Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 ja na swojej jadźce też ledwo dosięgam stopami do ziemi ale nauczyłam się z tym żyć i nie wydaje mi się, że jestem zagrożeniem dla innych 1 Cytuj
PIT Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 Bo z tego co czytałem to Ty tak śmigasz po tych torach i nie tylko że trudno Cię zatrzymać . Pozdr 1 Cytuj
arteklik Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgoda, że dwie stopy na ziemi to ideał, ale w życiu bywa różnie. Ja przy swoim marnym wzroście byłbym wykluczony z jazdy motocyklem. Generalnie uważam że obniżanie ma sens dopóki nie ingerujemy w zawieszenie. Na wymianę kości czy wpuszczanie lag zdecydował bym się w ostateczności. Pozdrawiam 0 Cytuj
Karolka Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Chyba też trochę do rzeczy ma "grubość" motocykla, a przede wszystkim kanapy. Mnie też trochę dało jak tapicer obniżył i ściął kanapę po bokach. Mam też ściśnięty amor - kilka mm do ziemi mniej Edytowane 3 Stycznia 2016 przez Karolka (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj
PięknyMarian Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) może to załatwiło by sprawę ,akurat chyba tyle brakuje .....to ja popracuję jednak nad tą kanapą (no chyba, że masz trochę luźnej gotówki to noszę rozmiar 37- urodziny mam niedługo ;D) A podpierasz się tak jedną nogą czy dwiema, bo jak dwiema to nic bym nie ruszał. podpieram się tak obiema nogami ale ruszyć coś ruszę bo tak jak wspomniał PIT trzeba na siebie uważać, a taka gleba to w sumie chyba jedna z 'najgłupszych' jeśli braknie 1-2 cm:) I spuść powietrze z kół ...już bardziej się nie da! Chyba też trochę do rzeczy ma "grubość" motocykla, a przede wszystkim kanapy. Mnie też trochę dało jak tapicer obniżył i ściął kanapę po bokach. Mam też ściśnięty amor - kilka mm do ziemi mniej Jutro spróbuję trochę ścisnąć tego amora, jeśli nie pomoże wystarczająco to wrócę do tematu kanapy ale też w granicach rozsądku planuję pojeździć trochę w tym roku i szkoda mi tyłka na siniaki buty też kupię wyższe. Edytowane 3 Stycznia 2016 przez PięknyMarian (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj
Suchy-wolk Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 Posiadasz konto na SVFORUM? Nie jestem użytkownikiem, więc nie podeślę Ci konkretnego artykułu, ale zapewne nie jeden użytkownik rozwiązywał podobny problem w swojej Suzi. Często gęsto użytkownicy tamtejszego forum opisują własne modyfikacje, więc będzie to pierwszorzędna baza wiedzy P.S. Sądzę, że jak wrzucisz swoją fotkę to chłopaki będą Cię nosić. Nie będzie Ci już potrzebny motocykl, a problem zniknie 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl
PięknyMarian Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 Posiadasz konto na SVFORUM? Nie jestem użytkownikiem, więc nie podeślę Ci konkretnego artykułu, ale zapewne nie jeden użytkownik rozwiązywał podobny problem w swojej Suzi. Często gęsto użytkownicy tamtejszego forum opisują własne modyfikacje, więc będzie to pierwszorzędna baza wiedzy P.S. Sądzę, że jak wrzucisz swoją fotkę to chłopaki będą Cię nosić. Nie będzie Ci już potrzebny motocykl, a problem zniknie svforum..tam skierowałam swoje pierwsze 'kroki' ale nie mogę się przebić przez admina..czekam i czekam na link z aktywacją a co do fotki- w tym towarzystwie liczy się nie tyle jeździec co koń 0 Cytuj
Suchy-wolk Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 @PięknyMarian ile masz wzrostu? Patrząc na stopę, nie ma sensu obniżać przodu absolutnie. Spróbuj od kanapy bo w każdym innym przypadku pogorszysz właściwości jezdne, ale cudów bym się nie spodziewał. a co do fotki- w tym towarzystwie liczy się nie tyle jeździec co koń Nie uruchamiaj męskiej części forum 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl
jaquzie Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 Suchy, narobiłeś smaka, to teraz dokończ ten offtop zdjęciowy ! Nie daj się Adriannie wyręczać i zdobądź dla nas foto 0 Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
PięknyMarian Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 @PięknyMarian ile masz wzrostu? Patrząc na stopę, nie ma sensu obniżać przodu absolutnie. Spróbuj od kanapy bo w każdym innym przypadku pogorszysz właściwości jezdne, ale cudów bym się nie spodziewał. Nie uruchamiaj męskiej części forum mam 160 cm. ok.. kończymy ten temat powoli bo faktycznie zaczyna powoli ściągać Fajnie, już wiem coś więcej. Dziękuję za podpowiedzi, będę działać. pozdrawiam:) 0 Cytuj
Toschie Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 tak na szybko temat z sieci http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?t=224609 1 Cytuj
jaquzie Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2016 Adrianna, Za późno 0 Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
Agi Opublikowano 14 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2016 Ja mam u siebie obniżoną kanapę, kumpel mi dał swoją od tysia i ja tak na tej obniżonej stoje, jak Ty na seryjnej. Jak miałam oryginalna kanapę to stałam prawie że na samych czubkach palców. Idzie się nauczyć tak jeździć, bo moje pierwsze moto było takiej samej wysokości jak SV i przez półtora roku tak jeździłam. Potem pojawił sie Giezik, jest troszkę niższy od SV, i na GSie stoje tak, że mam pół stopy na ziemi, tak jak na Twoim zdjeciu i też ogarniałam temat - przez 4 lata nie zabrakło mi nogi [tylko kilka razy siły ]. Kanapa do tapicera to tańsze wyjście, bo można też na allegro kupić obniżoną i ładnie obszytą kanapę, tylko to kosztuje chyba 450zeta. A co do SVforum, to podaj mi nick, przekażę w facebookowej grupie, że czekasz na link 1 Cytuj Non quo sed quo modo
Mała Opublikowano 15 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2016 (edytowane) no dobra, temat przerabiałam mam 149cm wzrostu więc dla mnie koniecznością było obniżenie motocykla, bo dosięgałam ledwo do ziemi, chociaż dawałam radę. Lepiej mieć grunt pod nogami, szczególnie kiedy staje się na jakimś nierównym podłożu i wywrotka gwarantowana. Dodatkowo przy nagłym hamowaniu kiedy kiepsko dosięga się do ziemi to bardzo łatwo o spotkanie z nią. Z perspektywy czasu wiem, że obiżenie jednak było ważne dla mojego bezpieczeństwa i dla motocykla. Ja musiałam obniżyć za pomocą wydłużenia kości, do tego doszło opuszczenie przodu na lagach. Przy ingerencji w zawieszenie trzeba i to i to zmienić, żeby motocykl np nie piał do góry. Obniżyłam motocykl o ponad 5 cm, co jest jednak dość sporą ingerencją w geometrię i czuję, że to ma wpływ podczas jazdy. Niestety okazało się też, że przód został niedostatecznie obniżony w stosunku do tyłu, będę to teraz jakoś zmieniać i kombinować odpowiednie ustawienie. Myślę, że jeśli brakuje paru cm to bym spróbowała najpierw zmniejszyć kanapę, jeśli to nie pomoże to dopiero bawić się w obniżanie na kościach. Nie wiem jak z SV to wygląda, ale niektóre motocykle po obniżaniu bardzo tracą swoje właściwości jezdne i prowadzi się źle, właśnie przez ingerencję w geometrię bądź nieumiejętne obniżenie. Edytowane 15 Stycznia 2016 przez Mała (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj
ErR Opublikowano 15 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2016 (edytowane) dobrze mała gadasz ! i ewentualnie skręcenie amorów. nie nie nie i jeszcze raz nie. Skręcenie amortyzatorów nie powoduje że będziesz niżej siedzieć. Spowoduje tylko że będzie ci się gorzej jeździło. Amortyzatory muszą być ustawione pod Twoją wagę i styl jazdy. Jeżeli w jakikolwiek sposób skręcisz amorki (będziesz kręcić śrubami regulacyjnymi) to pogorszysz sobie praktycznie wszystko... a uwierz mi, że w svce i tak zawieszenie jest bardzo słabe więc nie ma co sobie jeszcze utrudniać życia. Wpuszczenie lag w półki również zmienia geometrię motocykla, będzie zwrotniejszy ale na szybkich prostych mniej stabilny. Wycięcie siedziska plus kości do moto to jedyna opcja rozsądnego obniżenia moto. Wymiana jest prosta, serio. Jak masz chłopaka który nie ma dwóch lewych rąk to podczas robienia obiadu on zrobi Ci podmiankę kości. A jak ma lewe ręce albo brak chłopaka, to w serwisie zrobią to w godzinę za śmieszne pieniądze. I musi ktoś to robić z głową, aby wyrównać motocykl (przednie amortki z tyłem). Musisz potem ustawić SAG! (na amortyzatorach) tak jak tylko się dobrze da, bo niestety wartości porpawnych najprawdopodobniej po takich modyfikacjach już nie osiągniesz. Może to głupio zabrzmi, ale nie było niższych motocykli ? Takimi modyfikacjami strasznie się pogarsza właściwości jezdne ... A poprawne działanie amortyzatorów ogromnie wpływa na Twoje bezpieczeństwo. Edytowane 15 Stycznia 2016 przez rooland (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj
Martucha Opublikowano 15 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2016 (edytowane) Jeżdżę obniżoną Sv, trochę ścięta kanapa no i kości. Mam 160 cm i to w zupełności wystarczyło, abym złapała stabilną pozycję na moto kości nie wpłynęły jakoś specjalnie na jakość jazdy, także osobiście polecam Może to głupio zabrzmi, ale nie było niższych motocykli ? rolek pliz jak się ma tak nikczemny wzrost jak np. ja to niestety wybór jest lichy Edytowane 15 Stycznia 2016 przez Martucha (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj
ErR Opublikowano 15 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2016 Marta, tylko że ty masz gaźnika, a autorka tematu ma wtryska który jest jeszcze wyższy. Ale ok ok nie czepiam się Tylko mówię, nie ruszać ustawień zawieszenia tylko kości albo kanapa + dobre wyważenie moto - przodu z tyłem. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.