master611 Opublikowano 10 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Witam, kupilem jakies pol roku temu sharka w wolfie i niedawno wykruszyl mi sie zaczep od szyby...oddalem na gwarancje, a dzis dostaje wiadomosc ze nie uznali bo stwierdzili to jako uszkodzenie mechaniczne... nie mam pretensji absolutnie to sklepu tylko pisze w innej kwestii; mial ktos do czynienia z nieuznana reklamacja od sharka? pisal ktos odwolanie? jest wgl sens? moze ktos ogarnia te tematy i podpowie co i jak? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmaty Opublikowano 10 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 pisz do ROGALA to jest SPEC od reklamacji PS jaki to shark i o który zaczep chodzi, czasami to moze kosztować 20zł i szkoda sie jebać z reklamacjami 0 Cytuj https://www.hondapark.pl/pl/motocykle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 10 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 pewnie o taki shark chodzi - faktycznie ma lekko ułamany zgryz, ale gust ma zacny 1 Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master611 Opublikowano 10 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 pisz do ROGALA to jest SPEC od reklamacji PS jaki to shark i o który zaczep chodzi, czasami to moze kosztować 20zł i szkoda sie jebać z reklamacjami zaczep ktory jest na stałe na szybie wiec tylko wymiana szyby wchodzi w gre 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 10 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Odwołanie od decyzji nieuznanej reklamacji możesz skierować od razu do rzecznika praw konsumenta. Tylko wtedy ma to sens, bo jak z powrotem napiszesz do tej samej instytucji która reklamację Ci odrzuciła (Shark czy inny smark) to najogólniej mówiąc naskarżysz na nich do nich. Idż do rzecznika i Ci od razu powie czy ma to sens reklamować czy nie i złożysz ewentualne odwołanie u niego. Sprawdzona metoda. 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogal Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Forma prawna "odwołania" w ustawie o prawach konsumenta nie istnieje a odpowiedz na nią przez sprzedawcę jest dobrowolna. A żeby iść do rzecznika praw trzeba mieć podstawy. W tym przypadku rzecznik niewiele pomoże bo reklamowanie z GWARANCJI oznacza reklamowanie produktu na zasadach producenta i wyrażamy na to zgodę, czyli zastosowania prawne nie maja tutaj zbytniej mocy. A same warunki gwarancyjne mogą byś takie ze 5 lat gwarancji jest na skorupę a 6 miesięcy na szybkę i nic na to nie poradzimy bo zgodziliśmy sie reklamować z gwarancji, czyli okres ochrony szybki już minął. W innych przypadkach gwarant może w ogóle wykluczyć np podzespoły ruchome z gwarancji jako elementy eksploatacyjne. Dlatego zawsze nim skusicie sie obiecywana wieloletnia gwarancje, sprawdźcie co ona obejmuje i jakie sa warunki a produkt reklamujcie z tytułu rekojmi. Masterowi już pomagam na prv... 0 Cytuj ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemmo Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Jeśli to coś pomoże to trafiło mi się dokładnie to samo, będę wkrótce reklamował. Zawsze co 2 to nie jeden 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogal Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Wiec ok, napisze co mozna zrobic. Po pierwsze, trzeba rozważyć czy składając reklamacje faktycznie jest zasadna. Bo jeśli uszkodzenie powstało w wyniku jakiegoś siłowego ściągania szybki lub innego celowego czy przypadkowego uszkodzenia mechanicznego tez nie ma co na sile kombinować. Ale jeśli podejrzewacie ze przyczyna uszkodzenia jest wada materiałowa lub nieprzemyślana konstrukcja i nie ważne jakby sie delikatnie obchodzi to wada by i tak powstała, to jak najbardziej warto to reklamować. Kolejna sprawa, kiedy był dokonany zakup. Ponieważ najskuteczniejsze jest reklamowanie z tytułu niezgodności towaru z umową lub rekojmi. Pamietać trzeba ze przed 24 grudnia 2014 reklamujemy z niezgodności a po z tytułu rekojmi. Dalej, potrzebny jest dowód zakupu. Takim dowodem może być paragon, faktura, wyciąg z karty płatniczej czy wyciąg z konta a nawet oświadczenie klienta potwierdzone 3 świadkami. Jeśli od momentu zakupu upłynęły 2 lata, to niestety reklamacja z rekojmi czy niezgodności odpada i pozostaje nam tylko gwarancja jeśli gwarancja wynosi wiecej niz dwa lata ale to już określa producent. Oczywiście mozna kombinować, bo ustawa przed 24 grudnia mówiła ze mozna zgłosić w ciagu 3 miesięcy od kiedy zauważyliśmy wadę a po 24 grudnia nawet do roku! Ale rożnie jest to interpretowane. Ok, przechodzimy do składania reklamacji. Najlepiej przyjść ze swoim pismem, nie ważne czy sprzedawca dysponuje swoim formularzem cze nie. Jak sprzedawca powie ze ma swój, to mu powiedzcie ze doskonale i najwyżej sobie przepisze a jako podpis na jego niech sobie podepnie wasze zgłoszenie. Format zgłoszenia standardowy, prawy górny róg miejscowość data, po lewo nasze dane adresowe, BEZ NUMERU TELEFONU I ADRESU E-Mail. Nie ma co pomagać w kontakcie z nami, tym bardziej ze sprzedawca ma 14 dni na odpowiedz. Ok, dalej poniżej po prawo dane punktu sprzedaży, nazwa, adres. Poniżej na środku drukowanymi ZGŁOSZENIE REKLAMACYJNE. Od nowego akapitu piszemy: Nimniejszym zgodnie z ustawa o prawach konsumenta składam reklamacje na (pełna nazwa produktu wraz z modelem lub oznaczeniem sprzedawcy a jak mamy to numer ean, czyli kod reskowy) zakupiony w dniu (data), jako potwierdzenie zakupu załączam (kopie - paragonu, faktury, lub tego czym dysponujemy). Przyczyną reklamacji jest (dokładny opis wady), powyższą wadę zauważyłem (tu najlepiej napisać ze niedawno, a najlepiej ze wczoraj lub ładnie pisząc w dniu ubiegłym i data.) domniemam ze wada ta jest wadą materiałową ukrytą. Nimniejszym domagam sie zwrotu gotówki. Podpis na dole i koniec. Trzeba przyjść z dwoma egzemplarzami i jedno musi posiawdczyc sprzedawca o przyjęciu. Pieczątka data wpłynięcia. Czego sie domagamy jest dość istotne, ponieważ jeśli zakup był po 24 grudnia 2014 a w pierwszej reklamacji zadaliśmy zwrotu gotówki lub obniżenia ceny a dostaliśmy naprawiony produkt, to przy drugiej reklamacji na ta samą rzecz, bezspornie i od ręki musimy dostać pieniądze. Jeśli mimo naszego domagania sie zwrotu pieniędzy w pierwszej reklamacji, dostaniemy naprawiony towar, to musimy to zaakceptować. Oczywiście jest wiele zależności, takich jak zakup przed czy po nowelizacji... Ale w bardzo dużym skrócie tak to właśnie wygląda jak opisałem powyżej. Sorry za błędy ale cieżko sie pisze z telefonu a jest 11 listopada i niechce mi sie wstawać z łóżka a tym bardziej odpalać komputer Jak coś piszcie, będziemy radzić! Edytowane 11 Listopada 2015 przez Rogal (wyświetl historię edycji) 2 Cytuj ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.