Skocz do zawartości

Motocykl z owiewką czy bez ?


Suchy-wolk

Rekomendowane odpowiedzi

Przyznam, że sam nie wiedziałem do jakiej kategorii to zaliczyć, ale wydaje mi się, że technika jazdy ma z tym trochę wspólnego.

 

Mianowicie interesuje mnie wasze zdanie, nt. motocykli z owiewkami (szosowo-turystyczne) i bez owiewek (naked'y). Czytałem wiele dyskusji, ale nie mam pewności czy są one wiarygodne.

 

W każdym bądź razie, podobają mi się maszyny bez owiewek (nie wszystkie oczywiście), ale wychodzę z założenia, że brak owiewki jest dobry na miasto, bo krótki przód, widzisz wszystko przed kokpitem, nieco lżejsza waga. Jednak owiewka przydaje się na jazdę poza miastem, czyli wypad do Warszawy lub innych miast Polski, ze względu na właściwości "chroniące" kierowcę przez wiatrem, deszczem itd.

 

Jak wy podchodzicie do tego tematu ? Nie zwracacie na to uwagi, a może dobiera się takie rzeczy w zależności od stylu jazdy ? - Jeżeli chodzi o mnie, to preferuję jazdę poza miastem, dlatego też boje się, że 2-3h jazdy motocyklem bez owiewek = gwarantowany dłuższy odpoczynek i bóle karku, pleców itd. Jest to dla mnie dość ważny temat, ponieważ nie wiem w jakich kategoriach szukać nowego nabytku Dołączona grafika

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli masz jakieś inspiracje turystyczne to bierz owiewkę. Jest jeszcze taka sprawa że do naked'a też można owiewkę założyć i zawsze coś tam będzie chronić ;)

608_motocykle_pasja_ycie.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie sprzęty Ci się podobają najbardziej? Chcesz jeździć powoli czy zapier..? Motor musi przecież cieszyć i się podobać, a przy okazji niech będzie bezawaryjny. Owiewka czy jej brak to rzecz gustu. Wybieraj sercem, a kupuj z głową ;)

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek próbuję się kierować tak jak mówisz - sercem, co mówi o naked, ale rozum podpowiada, że owiewka.

 

Na miasto naked okey, ale kupuję motocykl z zamiarem, że kilka razy w roku zaliczę dłuższe wyprawy po Polsce i nie tylko, także jechać na szosie 100km/h ze względu na brak owiewki - średnio mi się podoba. Jednak nie mam punktu odniesienia dobrego, ponieważ od 2lat jeżdżę bez owiewki, a nigdy nie próbowałem z owiewką Dołączona grafika

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jedziesz ponad 120-130 to zaczyna być czuć wyraźną różnicę. W razie czego jakaś akcesoryjna owiewka do nakeda i tyle. Do 140km/h powinno dać radę. Ja na razie kilka razy jechałem ponad 150km/h na różnych moto i przyznam, że bez owiewki strach mi się włączał już przy 110km/h. Z owiewką przy 150km/h.Najlepiej poszukaj kilka modeli, które Ci się podobają i udaj się na jazdy próbne. Możesz też przejechać się motocyklami z salonów. Im więcej maszyn dosiądziesz tym lepiej sobie wyrobisz zdanie o tym czego chcesz.

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No najlepiej, gdybym objeździł kilka interesujących mnie maszyn, ale problem w tym, że właściciel chce 100% kwoty wartości maszyny, abym mógł zrobić ósemkę u niego pod domem Dołączona grafika

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bez owiewki przelotowa prędkość, jak są warunki, to 120-130km/h. Oczywiście jak trzeba szybciej pojechać to 150 przez jakiś czas się poleci, ale już bez szczególnego komfortu. Prawda jest taka, że jeżeli zamierzasz latać w długiach trasach po dobrych, szybkic drogach (np. autostradami do Francji)to tylko moto z owiewkami, a jeżeli raczej zamierzasz latać na bliższe odległości po bocznych drogach i nie chcesz za***przać a raczej jeździć spokojnie i cieszyć się taką "czystą" jazdą to naked jest równie dobry. Kwestia Twoich priorytetów. Może skoro teraz jeździłeś nakedem to kup teraz moto z owiewkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No najlepiej, gdybym objeździł kilka interesujących mnie maszyn, ale problem w tym, że właściciel chce 100% kwoty wartości maszyny, abym mógł zrobić ósemkę u niego pod domem Dołączona grafika

 

Wiesz, zasada jest taka: rozwalasz to płacisz. Nie dziw się, że każdy chce zabezpieczenie. To całkiem normalne zachowanie. Ja też zostawiałem kasę jak brałem moto na jazdę próbną.

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasna sprawa, ale rozumiem, gdybym miał się wybrać na przejażdżkę, a nie na zamkniętym terenie przejechać się na jedynce. Jednak nie powracajmy do tego, bo zrobi się OT, a ja nie mam w pobliżu motocykli, żebym śmiało jeździł z kasą w walizce od gościa, do gościa.Co do nakeda, to aktualnie nie przekraczałem jako kierowca bariery 110km/h, także nie wiem jak to jest na większych prędkościach. Nic zupełnie nie mam do owiewek, ale bardziej podobają mi się naked'y i tu jest ten ból. Jednak żadna owiewka akcesoryjna raczej mnie nie zadowoli, ponieważ widziałem jak to wygląda i motocykl by stracił swój urok.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak, mam naked`a z założoną owiewką i choć na początku uważałem, że lepiej wyglądał bez, to teraz jednak bardziej mi się podoba z :smile: Także kwestia przyzwyczajenia, ale nie oczekiwałbym od małej owiewki niewiadomo czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś owiewka musi być. Właśnie szukam maszyny, choć ciągle choruję na Horneta CB 600 lub CB 900 - bo są bardzo ładne jako naked.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owiewka Rulez :biggrin:

Niestety to prawda, nawet z owiewkami nie jest super miło przy większych prędkościach,to co tu mówić bez...Ja dziś zamówiłem dodatkowo szybę turystyczną, ciekawe jak będzie się sprawować, (czy coś daje), bo w sumie wyzsza jest tylko trochę od orygialnej i trochę inne podgięcie

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja dziś zamówiłem dodatkowo szybę turystyczną, ciekawe jak będzie się sprawować, (czy coś daje), bo w sumie wyzsza jest tylko trochę od orygialnej i trochę inne podgięcie

I...? Bo pewnie juz zdążyła dotrzec do Ciebie :> A sam jestem ciekaw, bo się nad takim czyms zastanawialem...

https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group

 

http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6
http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR

http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zamówiłem dodatkowo szybę turystyczną, ciekawe jak będzie się sprawować, (czy coś daje), bo w sumie wyzsza jest tylko trochę od orygialnej i trochę inne podgięcie

Podgięcie powinno mieć wpływ na aerodynamikę, a wyższa szybka na chłopski rozum jak to mówią powinna chronić Cię bardziej przed wiatrem o te kilka cm w porównaniu z poprzednią oryginalną szybą http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem takie doczepiane szybki, ktore zwiekszaly strefe 'bez wiatru' ;) W sumie ciekawe rozwiazanie, ktos z innego forum nawet produkowal cos takiego w sensownej cenie i podobno sie sprawdzalo.

https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group

 

http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6
http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR

http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem szybkę przyciemnianą z Ozorkowa, podobno nówka sztuka za ok. 150zł, jak wrócę muszę podjechać i ocenimy jak to wygląda w ogóle i czy warto dopłacać, bo ze zdjęć wynika, że nie jest jakaś turystyczna Dołączona grafika

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założona tydzień temu i przetestowana. W sumie wymieniałem z 2 h, ale tylko dlatego że za dużo śrub poluzowałem, ale jak się nie wie jak to tak jest.Teraz wrażenia.Szyba jest przyciemniana, wyższa ok 15 cm i podgięta w górę. Ogólnie nie wygląda źle i bardziej chroni od wiatru, ale niestety kasku nie osłania, więc nadal hałasuje przy większych prędkościach :(Aby była absolutna cisza trzeba się mocniej pochylić, wtedy nawet przy 200 km/h jest cicho.Niestety ręce wtedy są zbyt wygięte, więc pozycja niewygodna, a leżeć na baku jeszcze się nie nauczyłem :)Jeszcze jedna uwaga, jeśli ktoś chciałby jeździć dłużej w takiej pozycji patrząc przez szybę to radzę wziąć bezbarwną,przyciemniana w nocy już mocno ogranicza widoczność.Trzeba też w tych szybach uważać na otwory do mocowania plastików (jeśli są).U mnie z przodu jest taki mały plastik ozdobny, mocowany/blokowany do szyby 2 otworami,i w tej turystycznej tych otworków nie było. Jak zadzwoniłem do producenta (chyba pana Mietka robiącego to w garażu) :)to był zdziwiony że istnieją takie otwory, on na matrycy takich nie miał. Jak mu pokazałem zdjęcia oryginalnej,to stwierdził że sprzedał już dużo tego i nikt nigdy nie zadzwonił w tej sprawie. W końcu powiedział jak zrobić je samemu jeśli chcę...Ogólnie mówiąc bez tego plastiku nie wygląda źle, ale trochę mu nagadałem, że mogli by o tym uprzedzać przed kupnem i byłoby wszystko OK.

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż zdjęcia Mario :smile: Dobrze, że wspomniałeś o tych zaletach i wadach, bo teraz pytanie "Czy warto.."

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupujesz nakeda - to godzisz się że będzie Ci wiało. Ja osobiście nie odczuwam tragedii przy 150-160km/h, a że często tak nie jeżdzę, to problemu praktycznie nie ma :> Nie można kupić takiego motocykla, a potem narzekać na brak osłony przed wiatrem - to się kłóci po prostu ze wszystkim co wpisane w jazdę na takim motocyklu ;] Łeb urywa, bo ma urywać - "twardym trzeba być, a nie miętkim" jak to mówił Stefan Siara Siarzewski (Gangser) w firmie Kiler :P

 

Kuba wszystko pięknie ujął w jednym zdaniu, jeżeli weźmiemy pod uwagę aspekt tego JAK generalnie, czy też JAK szybko jeździmy - " bez owiewek do 150km/h a z owiewkami powyzej:D"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...