Skocz do zawartości

Regulator,akumulator F4


master611

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
wczoraj odpalilem cbr po 2-3dniach stania,zapalila,zrobilem moze z 10km podjechalem na stacje,chce zapalic i sru...aku zdechniety; odpalilem na popych,pojezdzilem troche i pozniej juz zapalala normalnie; ladowanie na wolnych obrotach(1300) 12.5V,na wyzszych ponad 14V.
Jak mozna by sprawdzic czy to regulator juz daje sie we znaki? Co do akumulatora,nie jest nowy,jak go raz podlaczylem pod prostownik na noc no cebra bardzo zwawo krecila,teraz na pewno slabiej ale zapala...gdzie by tu szukac problemu,bo nie chce jak cos na prozno wywalac kasy na aku,i czy duzo jest problemow z zalozeniem regulatora od thundercata,po podobno jest to mozliwe i nie jest on awaryjny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12,5 to brak ladowania.

Nie powinno tak byc nawet na wolnych obrotach.

"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to co moze byc przyczyna tego ze wolnych ladowanie jest takie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zalozeniem regulatora od thundercata,po podobno jest to mozliwe i nie jest on awaryjny?
Akurat mniej awaryjny hehe

Ładowanie zmierz a jak?było tyle razy na Forum że pisać się niechce

http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mniej awaryjny heheŁadowanie zmierz a jak?było tyle razy na Forum że pisać się niechce

przeciez pisalem jak jest z ladowaniem. . .

 

 

a zakladal ktos ducati energia do f4? zdaje on egzamin?potrzeba jakis przerobek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nie mam juz sily...podmienilem regulator od znajomego i jest to samo...wyjalem aku i jedna cela tylko byla zakryta elektrolitem,dolalem wody,podladowalem i ladowanie bylo juz ok,pojezdzilem dluzej i po zgaszeniu motocykl ani drgnie zeby zapalil,tylko slychac przekaznik jak tryka od rozrusznika...jezeli aku bedzie juz do wywalenia to moze on powodowac ze motocykl bedzie mial problemy z wejsciem na obroty po rozgrzaniu? nie wiem juz gdzie szukac przyczyny...

btw...przed chwila odpalalem moto i o dziwo rozrusznik zakrecil...chwile pochodzil i tez zapalil...juz sam nie wiem co to moze byc...

Edytowane przez master611 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, od jakiegoś czasu zastanawiam się czy mam problem z akumulatorem czy też z regulatorem, moja SV gaźnikowiec, ma ładowanie na wolnych obrotach 14,2V, a przy 6000 obrotów, 13,86V, teoretycznie powinien się naładować akumulator, jak myślicie?. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem dokładnie to samo z moją CBR. Byłem na 99% przekonany że elektryka (albo immo, albo regler albo inny ciort) a okazało się że aku było padnięte mimo braku typowych objawów. Po wymianie aku jak ręką odjął. Kup dobry akumulator (Oryginalna Yuasa, Varta, Bosch) a następnie sprawdź regler (wartości ładowania masz w serwisówce). Ogólnie padnięty regulator daje najczęściej zbyt duże napięcie jak wkręcasz na obroty. Jak jest dobry to trzyma max dopuszczalne napięcie ładowania niezależnie od obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki fatcartman, upewniłeś mnie w przekonaniu, jutro zamówię Yuasa, mam gościa który w cenie 212 zł mi załatwi.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to było bardziej @master611 ale u Ciebie też może być to samo ;) Na SVkach się nie znam, może 13,8V im styka na 6000rpm i regler tak odcina. Sprawdź w serwisówce najlepiej. Jeżeli nie ma problemów z paleniem, elektryką, aku nie pada to po co się zastanawiać. Dla zdrowotności pamiętaj że dobrze jest czasami podładować akumulator ładowarką nawet jeżeli mamy w moto ładowanie całkiem dobre, przedłuża to życie akumulatora zarówno motocyklowego jak i samochodowego :smile: no i czyste klemy to podstawa , a wiele osób o tym zapomina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc a mierzyłeś alternator - mój przypadek na zimnym silniku prawidłowe , na ciepłym przy 5000 obr/min prawidłowe. Przy wyższych (blisko max) brak wskazań. Przyczyną było zwarcie między zwojami- wtedy albo nowy alternator lub przewinięcie. I jeszcze w między czasie problem z regulatorem napięcia więc ciężko było znaleźć przyczynę braku ładowania, działo się to przy max rozgrzanym silniku i wysokich obrotach. Posprawdzaj jeszcze wszystkie połączenia elektryczne (przeczyść posmaruj podociskaj). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak samemu sprawdzic alternator? da sie majac miernik elektroniczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie ale musisz wypiać regulator napiecia i w serwisowce masz podane wartosci na poszczegolnych cewkach

a mozesz napisac jak dokladnie to zrobic? jak ustawic miernik i wgl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozesz napisac jak dokladnie to zrobic? jak ustawic miernik i wgl?

Najpierw sprawdzasz rezystancje uzwojeń. Ustawiasz miernik na rezystancje do 1 Ohma i mierzysz na kostce od alternatora przewody( każdy z każdym) o ile pamiętam wartości powinny być od 0.4 do 1Ohma. Póxniej ustawiasz na mierniku napięcie zmienne i mierzysz między każdym przewodem a masą. Tutaj nie pamiętam ale powinien dawać około 60V przy 5 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro odbieram nowe aku...zobacze co z tego wyjdzie,mam nadzieje ze bedzie ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latam na regulatorze DUCATI ENERGIA aku boscha i caly przrglada instalacji i nie ma ze boli wolne wyskokie obraoty ladowanie 14,5-14,8 jak teamt znam od podszewki i poprostu nie chce juz tutaj tego klepac. Chesz to moj numer masz w profiliu zadzwon to podpowiem. By nie urazic forumowiczow bo zakonczeniu Twoich zamagac napiszesz recenzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najpierw sprawdzasz rezystancje uzwojeń. Ustawiasz miernik na rezystancje do 1 Ohma i mierzysz na kostce od alternatora przewody( każdy z każdym) o ile pamiętam wartości powinny być od 0.4 do 1Ohma. Póxniej ustawiasz na mierniku napięcie zmienne i mierzysz między każdym przewodem a masą. Tutaj nie pamiętam ale powinien dawać około 60V przy 5 tyś.

 

Czy aby na pewno zawsze tak to sie robi? :>

Kiełek doczytaj i popraw, albo jak nie jestes pewny to nie pisz, bo zamet w glowach czytaczy wprowadzasz. :smile:

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...