Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję


Zdjęcie
- - - - -

Egzaminy 2013 - Kto Zdawał?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
166 odpowiedzi w tym temacie

#41 Kłosa

Kłosa
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Imię:Joanna
  • Motocykl:Suzuki GS500e
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 01 lipiec 2013 - 11:28

Świetnie wytłumaczone wszystko ;) Bardzo dziękuję, bo właśnie zapisuję się na jazdy i do końca lipca prawko musi być! Trochę mnie uspokoiliście ;)



#42 DzikiWieprz

DzikiWieprz
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Imię:Pablo
  • Motocykl:Honda ncx700 ; Honda Shadow Black Spirit
  • Lokalizacja:Łódź/Aleksandrów

Napisano 04 lipiec 2013 - 12:47

odebrałem dzis pachnące A z wydziału komuny - czas na jazde testową ;)

mozna na stronie kierowca.pwpw na bieżąco sprawdzac stan prac nad wydaniem prawka , potem sms przychodzi i jedziesz

sugeruje od razu w WORDzie opłacic 100,50zł tytułem kosztów administrqcyjnych bo inaczej nie zabiorą sie do wysłania dokumentów do Warszawy.



#43 Vesper

Vesper
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Imię:Bartek
  • Motocykl:Suzuki V-Strom DL650 L2
  • Lokalizacja:Stróża, gm. Andrespol

Napisano 05 lipiec 2013 - 12:19

widziałem się z Darkiem :( tydzień przed tym jak odszedł :( i wypowiadał się jednoznacznie o nowym gladku i egzaminie, stwierdził że wszystko w miarę idzie przejechać ale wolny slalom to dramat.

Siedziałem tam z godzinkę i patrzyłem jak goście się męczą a mieli już sporo godzin wyjeżdżonych i faktycznie - wolny slalom musisz przejechać perfekcyjnie tzn. jeżeli choć raz skręcisz nie tak jak trzeba dalej już nie przejedziesz, odległości są tak wykręcone że nie możesz sobie pozwolić na minimalną korektę.

Cześć wszystkim.

 

Artur, możliwe że właśnie mnie między innymi oczywiście, oglądałeś na placyku Delty :)

 

A wracając do tematu samego egazminu, to czekam właśnie na wydanie prawka z nową piękną kategorią A :). Sam egzamin zdałem z 1 razem, placyk z małymi problemami, ale dało radę. Oczywiście największym problemem był wony slalom.

 

Ze swojej strony mogę dodać jeszcze jedną rzecz: ochraniacze na kolana. Nie wiem jakie były Wasze wrażenia, ale mnie te ochraniacze strasznie "wybiły z rytmu". Jakoś nauczyłem się na Gladku trzymać nogi blisko baku, a ochraniacze sprawiły że kulasy na wysokości baku nieco bardziej odstawały. Może i złej baletnicy... ale moim zdaniem warto się na to przygotować, mieć świadomość że coś takiego może się pojawić.

 

Życzę powodzenia na egzaminie!

 

A Darka szkoda, fajny chłop z niego był...


Użytkownik Vesper edytował ten post 06 lipiec 2013 - 20:29


#44 strider

strider
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 05 lipiec 2013 - 14:25

Zadanie piąte: Szybki slalom - niezbyt trudne zadanie, należy tylko pamiętać o odpowiedniej prędkości przejazdu - min 30kmph. Mierzona jest na podstawie czasu przejazdu między bramką wjazdową i wyjazdową ze slalomu. Polecam wjechać z prędkością ok. 30 na liczniku, w trakcie "slalomowania" trochę się zwolni, a po ostatnim pachołku mocno (ale rozsądnie ) "wyciągnąć" motocykl w kierunku bramki dodając dużo gazu. W ten sposób zawsze osiągałem średnią 35-37kmph. Całość również trzeba zrobić dwukrotnie, jednym ciągiem, bez zatrzymania i podpierania (więc bez przesady z tym "wyciąganiem", żeby nie wywalić w płot WORDu ). Tylko jeden przejazd musi być szybszy niż 30kmph, jeśli uda się to za pierwszym razem, to drugi wystarczy po prostu przejechać, prędkość nie jest wtedy istotna.

 

To nie jest do końca prawda. Zdawałem dziś w Warszawie i zakładając właśnie taki scenariusz zmarnowałem pierwsze podejście, bo zakładałem, że pierwszy przejazd przejadę wolniej, a drugi szybciej. Po zbyt wolnym pierwszym przejeździe egzaminator poinformował mnie o utracie pierwszej próby i teraz muszę przejechać w drugim podejściu DWA razy powyżej 30km/h (!) Za drugim razem w stresie trochę przesadziłem i zawadziłem o prawy słupek w bramce... Szkoda, bo ósemka i wolny slalom jak dla mnie najtrudniejsze przeszedłem...


Slalom szybki: 2 przejazdy; 2 lub 3 bieg, średnia prędkość jednego przejazdu to 30 km/h. Czyli upewnienie o możliwości jazdy, wjeżdżamy ok 35-40, hamulec, 1 pachołek, 2 pachołek, przed 3 pachołkiem dzida i wyjazd. Bez zatrzymania drugi przejazd. Jeżeli pierwszy przejazd będzie zbyt wolny to drugi musi być OK.

 

W Warszawie dwa muszą być powyżej 30km/h (!) Czyli w moim przypadku pierwszy przejazd za wolny. Drugie podejście do zadania egzaminacyjnego i w takiej sytuacji musisz zaliczyć dwa przejazdy powyżej 30km/h.


Użytkownik strider edytował ten post 05 lipiec 2013 - 13:34


#45 motoTomasz

motoTomasz
  • Użytkownik
  • 588 postów
  • Imię:Tomasz
  • Motocykl:GSF 600S
  • Lokalizacja:Łódź/Warszawa/Pabianice

Napisano 05 lipiec 2013 - 16:00

Pierwsze słyszę, że muszą być dwa powyżej 30 km/h.
Opieramy się na jednym Rozporządzeniu i stanowi ono wyraźnie, że "średnia prędkość 1 przejazdu nie mniejsza niż 30 km/h."
Poszukaj sobie filmu z drzwi otwartych WORD w Częstochowie i tam egzaminator jasno wyjaśnia dlaczego liczy się jeden przejazd.

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.


#46 strider

strider
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 05 lipiec 2013 - 17:24

Pierwsze słyszę, że muszą być dwa powyżej 30 km/h.
Opieramy się na jednym Rozporządzeniu i stanowi ono wyraźnie, że "średnia prędkość 1 przejazdu nie mniejsza niż 30 km/h."
Poszukaj sobie filmu z drzwi otwartych WORD w Częstochowie i tam egzaminator jasno wyjaśnia dlaczego liczy się jeden przejazd.

 

Wiem, widziałem i czytałem, ale widocznie WORDy różnią się w interpretacji tego zapisu. Widocznie rozumieją to w ten sposób, że to nie może być powiedzmy 30km/h jako średnia z dwóch przejazdów czyli powiedzmy: 1) przejazd 10km/h. 2) przejazd 50km/h.

 

Też nie do końca to rozumiem, ale dziś właśnie przez to nie zdałem. Egzaminator ewidentnie powiedział, że po przejeździe 25km/h na godzinę w pierwszym podejściu mam drugie podejście i teraz muszę mieć dwa przejazdy po ponad 30km/h aby zaliczyć zadanie. Moje pierwsze podejście do zadania zakończyło się po przejechaniu pierwszy raz z prędkością 25km/h. Taką intepretację potwierdzają niektórzy instruktorzy. 


 

 

Poszukaj sobie filmu z drzwi otwartych WORD w Częstochowie i tam egzaminator jasno wyjaśnia dlaczego liczy się jeden przejazd.

 

Wiem też tego słuchałem i efekt jest taki, że nie zdałem. Egzaminator tylko się uśmiechnął jak mu o tym powiedziałem... Generalnie potrafię zrozumieć interpretację niekorzystną dla mnie - jedyne, co mi się nie podoba to to, że system oceniania okazuje się być niespójny i różny w różnych miastach. Różnica pomiędzy jednym przejazdem powyżej 30km/h, a dwoma raz po razie w sytuacji stresu egzaminacyjnego i tłumu gapiów jest ogromna.


p.s. nie mogę też znaleźć tego filmiku gdzie byłoby to powiedziane.


Użytkownik strider edytował ten post 05 lipiec 2013 - 17:25


#47 motoTomasz

motoTomasz
  • Użytkownik
  • 588 postów
  • Imię:Tomasz
  • Motocykl:GSF 600S
  • Lokalizacja:Łódź/Warszawa/Pabianice

Napisano 05 lipiec 2013 - 17:42

http://www.youtube.com/watch?v=JfBqpIzskM8&feature=player_detailpage#t=1581s

Proponuję napisać odwołanie do Urzędu i powołać się na błędną interpretację Rozporządzenia oraz stanowisko m.in. WORD Częstochowa, Łódź, Sieradz, Łomża...

Odwołania rozpatrują osoby niezwiązane z WORD i w tym przypadku przychylą się do stanowiska osoby egzaminowanej.

Kolejny egzamin na koszt WORD.


Użytkownik motoTomasz edytował ten post 05 lipiec 2013 - 17:42

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.


#48 strider

strider
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 05 lipiec 2013 - 18:18

Nic nie wskóram, bo za drugim podejściem już w stresie, bo ostatnim potrąciłem słupek wracając do bramki. Musiałem zaryzykować i pojechać dużo szybciej niż za pierwszym razem.

Rozmawialem z instruktorami w Warszawie i potwierdzają interpretację WORDu w Warszawie

#49 motoTomasz

motoTomasz
  • Użytkownik
  • 588 postów
  • Imię:Tomasz
  • Motocykl:GSF 600S
  • Lokalizacja:Łódź/Warszawa/Pabianice

Napisano 05 lipiec 2013 - 18:31

Potrącenie pachołka nie ma wpływu na decyzję o unieważnieniu egzaminu.

Instruktorzy potwierdzają interpretację WORDu ponieważ pod tę interpretację szkolą. 

Możesz również zapytać o tor jazdy z manewru "przemieszczenie motocykla" do prostokąta w którym należy wykonać ósemkę.

Nigdzie nie jest napisane, że należy tam wjechać jak najkrótszą drogą a niektórzy egzaminatorzy tego wymagają.

Tymczasem masz wtedy możliwość rundki zapoznawczej z charakterystyką motocykla i nikt nie może Ci zabronić zrobić kółka po placu manewrowym :)

Pisz odwołanie i tyle.


Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.


#50 em412

em412
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Imię:em.

Napisano 17 lipiec 2013 - 17:58

Jejku, czytam to wszystko i jeśli chodzi o praktykę to w teorii jestem mistrzem ;)



#51 Vasher

Vasher
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Imię:Maciej
  • Motocykl:Chwilowo brak
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 23 lipiec 2013 - 13:59

Witajcie :) Jestem w miarę na świeżo ,ponieważ wczoraj udało mi się ,za trzecim razem :P ,zdać egzamin :)

Rada jest taka: opanować nerwy, bo jak ktoś czuje moto to nie ma bata i zda za pierwszym razem ,gdyby nie ten cholerny stres...trochę po przynudzam i powiem jak to się miało z tymi zdaniami i podejściami :)

Pierwsze podejście: stres, jak cholera, ręce się trzęsą ael ok, idziemy, zadania wylosowane, idziemy do moto, ubieramy się- dają kask, ochraniacze na kolana i łokcie, ale obowiązkowo trzeba mieć długi rękaw, i lepiej mieć kamizelkę ,bo kask mocno zużyty :P ,obowiązkowe sprawdzenie łańcucha plus dwa wylosowane zadania z obsługi. Przepychanie moto po literze "T" i wsiadamy. Oczywiście opuszczamy szybkę(bo się czepiają) sprawdzamy lusterka i ruszamy...ósemeczki zrobiłem bez problemu i pojechałem na wolny...i tu mi skubanice zgasł :P koniec egzaminu :P

Podejście drugie: Początek ten sam, więc już ruszam i ósemeczki...pierwsze podparcie...powtórka...drugie podparcie...koniec...zły na siebie jak okropnie jestem, bo takie błędy...jak uczniak...

Trzecie podejscie...trzęsący się okropnie poszedłem...

Początek taki sam. ruszamy na ósemki...ósemki i wolny slalom to jedno zadanie, jak będzie błąd, to całość powtarzamy....ósemki zrobiłem jazda na wolny, tu przy drugim przejeździe, za bardzo się zachwiałem i kazał mi powtarzać całe zadanie...stres na maksa...ale poszło...jak już wolny przejechałem to geba mi się rozjarzyła, bo najgorsze za mną :) na wolnym liczy się przede wszystkim technika pokonywania tego paskudztwa :P

zadanie trzecie to szybki slalom i to jest pikuś i się egzaminatora spytałem, jeden musi być ze średnią 30, drugi może być ze średnia 10 :P

czwarte zadanie to ominięcie przeszkody, to też pikuś, śmigałem ponad 60 ,ale wystarczy 50 :) ABS Gladius ma i hamuje ślicznie :)

Piąte zadanie -górka i na miasto. 

Hamowanie do punktu i awaryjne w zależności od egzaminatora- ten akurat robi na mieście.

Wyjazd z ośrodka, w prawo, do Palki, w Lewo, w prawo w żródłową, na pierwszeństwie w lewo, pierwsza w prawo, powrót do Strykowskiej, w Uniwersytecką, w lewo w kamińskiego, w prawo w jaracza w spowrotem w Uniwersytecką i prosto Pomorską aż do Mazowieckiej (za wiaduktem) w prawo w Mazowiecką, w Prawo w Czechosłowacką i do Pomorskiej, w lewo w Pomorską ,w prawo w Lumumby i tu zawrotka, w Prawo w Pomorska w prawo w Tamka, do końca, w prawo, w lewo w Telefoniczną i tu było hamowanie do miejsca i awaryjne, no i powrót do ośrodka...

Ogólnie najgorszym wrogiem zdających jest stres i nerwy...na placyku Delty smigałem wszystko z zamkniętymi oczami a tutaj dwa błędy jak uczniak popełniłem...więc dla wszystkich przyszłych zdających, nie dajcie się nerwom :)


Zapraszam do odwiedzania i wspierania fundacji "Świat z 4" :)

Zapraszam http://swiatz4.org


#52 motoTomasz

motoTomasz
  • Użytkownik
  • 588 postów
  • Imię:Tomasz
  • Motocykl:GSF 600S
  • Lokalizacja:Łódź/Warszawa/Pabianice

Napisano 23 lipiec 2013 - 22:16

zadanie trzecie to szybki slalom i to jest pikuś i się egzaminatora spytałem, jeden musi być ze średnią 30, drugi może być ze średnia 10

Brawo, wreszcie Word w Łodzi zaczął normalnie interpretować Rozporządzenie :)


Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.


#53 Vasher

Vasher
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Imię:Maciej
  • Motocykl:Chwilowo brak
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 24 lipiec 2013 - 07:42

Brawo, wreszcie Word w Łodzi zaczął normalnie interpretować Rozporządzenie :)

Wiesz, może się okazać że akurat ten egzaminator w sposób prawidłowy to interpretuję a inny już będzie po swojemu...niestety to sięnazywa "brutalna rzeczywistość" i "dowolność interpretacji przepisów" :P


Zapraszam do odwiedzania i wspierania fundacji "Świat z 4" :)

Zapraszam http://swiatz4.org


#54 Kokos

Kokos
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Imię:Judyta
  • Motocykl:Suzuki GS 500E
  • Lokalizacja:Pabianice

Napisano 30 lipiec 2013 - 11:27

Ja mam pytanie trochę z innej beczki, mianowicie co z osobami niskimi [jak ja], które siedząc na Gladiusie zwyczajnie machają nogami w powietrzu lub ledwo co palcami ziemi dotykają? :P Czy tez będą zdawać na Gladiusie, czy dostaną motocykl na którym będą dosięgać stopami ziemi? Moim zdaniem jest to ważna kwestia, mająca duży wpływ na bezpieczeństwo jak i samą jazdę.



#55 Kłosa

Kłosa
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Imię:Joanna
  • Motocykl:Suzuki GS500e
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 30 lipiec 2013 - 12:10

Word w Łodzi, ma np. po jednym motocyklu do każdej kategorii, więc na pewno nie ma obniżonych wersji :/ Musiałabyś na A1 bo tam chyba nie ma gladiusów tylko coś mniejszego, ale dokładnie nie wiem.


Co do slalomu szybkiego, mój instruktor powiedział tak: masz dwa przejazdy, JEDEN z nich ma być ze średnią szybkością 30km/h. Nieważne, który, czy pierwszy czy drugi. Jak żaden z dwoch nie będzie, to powtórka zadania i ponownie te same zasady - JEDEN  ma być ze średnią szybkością 30km/h, drugi nawet 5 km/h ;)



#56 Kłosa

Kłosa
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Imię:Joanna
  • Motocykl:Suzuki GS500e
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 05 sierpień 2013 - 12:00

Jestem właśnie na świeżo po zdanym egzaminie ;) Zdałam za trzecim razem. Stres masakryczny, nie wolno się spieszyć, powolutku, pooddychać i skupić się na konkretnym zadaniu. Polecam po pierwsze jazdy na placu wordu - nie kosztuje tak dużo, a pozwala się oswoić z terenem, a po drugie wziąć rano jazdy przed egzaminem - bardzo ułatwia "rozjeżdżenie się". Za pierwszym razem, najechałam na linię na 8 i babka mi krzyknęła, więc ja zamiast przerywaną linią t wyjechałam od razu z 8, jak tylko mi krzyknęła :/ Głupi błąd, ale w sumie nie wiedziałam o tym i sądziłam że wyjadę i zaczynam jeszcze raz, a tu d*pa :/ Za drugim razem, tez na 8 wyhamowałam przed samą linią, bo bym najechała i też stwierdziła, że już najechałam za bardzo :/ A za trzecim juz luzik, bo byłinny egzaminator - baaaardzo sympatyczny, nawet z nim rozmawiałam jak jechaliśmy po mieście, bo jest ta komunikacja dwukierunkowa. W mieście to już prosta sprawa, pamiętać o kierunkach bo jeździ się takimi uliczkami, że cały czas trzeba omijać zaparkowane samochody. Hamowanie awaryjne i przy określonym punkcie na mieście, ale mój to w ogóle mi powiedział "uwaga (długa przerwa) stop". Nie, że nagle Ci krzyczą w ucho STÓJ :D

Jeżeli macie jakieś pytania, albo coś mi się przypomni to jeszcze napiszę, bo na razie mam trochę adrenaliny za dużo :D


  • rooland lubi to

#57 Zebra

Zebra
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • Imię:Magda
  • Motocykl:GS 500E, SV 650
  • Lokalizacja:Łdz/Skc

Napisano 05 sierpień 2013 - 12:12

Kłosa, Ty zdawałaś A na Gladiusie czy to na zdławionym Gladiusie czy jeszcze to inne? :)


"Powiedz mi, że nigdy nie przystanąłeś przy swoim sprzęcie w garażu i nie ogarnęła cię nieopisana radość z powodu faktu, że ten motocykl się tam znajduje…"

 


#58 Koper

Koper
  • Użytkownik
  • 624 postów
  • Imię:Robert
  • Motocykl:Kawasaki ZX7R
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 05 sierpień 2013 - 15:07

@Zebra, A2 na zdławionym Gladiusie :) 



#59 Kłosa

Kłosa
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Imię:Joanna
  • Motocykl:Suzuki GS500e
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 05 sierpień 2013 - 22:59

Na zdławionym gladiusie i tabletkach uspokajających xD


  • rooland lubi to

#60 Zebra

Zebra
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • Imię:Magda
  • Motocykl:GS 500E, SV 650
  • Lokalizacja:Łdz/Skc

Napisano 06 sierpień 2013 - 06:08

  i tabletkach uspokajających xD

 

No jasna sprawa :D

U mnie dojdzie jeszcze hektolitr... melisy B)

 

Jeszcze raz gratuluje!


"Powiedz mi, że nigdy nie przystanąłeś przy swoim sprzęcie w garażu i nie ogarnęła cię nieopisana radość z powodu faktu, że ten motocykl się tam znajduje…"

 






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!