Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Sign in to follow this  
Kubusio

Prośba o pomoc przy przerabianiu GN125 na "Cafe Racer"

Recommended Posts

Kubusio

Cześć.
Czy ktoś z Was może przerabiał swojego Gienka, tak, aby wyglądał bardziej jak cafe-racer?
Z tego co widzę, trzeba zmienić

  • Kanapę
  • Tylny błotnik wraz z lampami

Oprócz tego wiadomo, nowe malowanie, ew. wyrzucenie plastików pod kanapą. 
Jednakże zastanawiam się, jaką kanapę i ten błotnik z lampą warto kupić. Na aliexpress jest tego pełno, i ciężko wybrać coś, co będzie najlepszej jakości. 
Co do błotnika tylnego z lampami, tu już jest trudniej, ciężko to znaleźć, a tylna lampa musi mieć homologację. 
Mam tylko nadzieję, że siedzenie o takim wyglądzie da się zamontować bez spawania/cięcia ramy..

Fajnie by było także zmienić kierownicę na clip-ony, ale to już chyba grubsza sprawa, bo i półkę trzeba by zmienić.

Może ktoś z Was podzieli się poradami?

Zdjęcia poglądowe o co mi chodzi:

926076907_;slot=6;filename=eyJmbiI6ImhlZ

Edited by Kubusio (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jcb

Ten widoczny na zdjęciu ma fabryczną półkę - widać nawet oryginalne mocowanie kierownicy wystające ponad nią.

Mocowanie clip-on'ów nie koliduje z półką - zaciskasz je na lagach poniżej półki. Nowa półka to tylko kwestia wyglądu i likwidacji starego mocowanie kierownicy.

W większości motocykli nie da się uzyskać takiej sylwetki bez skrócenia tylnej części ramy.

Sam kiedyś bawiłem się w taką przeróbkę i szczerze mówiąc jak chcesz zadbać o detale tanio nie będzie. Niby wydaje się niewiele ale jak podliczysz wszystkie duperele to bez problemu dołożysz drugą wartość motocykla ( w tym przypadku)

Ładny ten Twój Gienek , do tego wspominałeś coś, że myślisz już jaki będzie kolejny motocykl  więc moim zdaniem nie warto się w to pchać.  Ładnie zachowanych klasyk w stanie oryginalnym łatwiej znajdzie nabywcę.  Jeżeli drażni cię tylna lampa - zmień ale nie wyrzucaj starej.  Postępuj tak , żeby przed sprzedażą móc powrócić do oryginału.

Chcesz CR ? Kup sprawną technicznie bazę ale z brakami lub uszkodzeniami nie wpływającymi na jazdę - będzie tańsza a uszkodzone elementy i tak zastąpisz akcesoryjnymi. 

 

Edited by jcb (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kubusio
42 minuty temu, jcb napisał:

Ten widoczny na zdjęciu ma fabryczną półkę - widać nawet oryginalne mocowanie kierownicy wystające ponad nią.

Mocowanie clip-on'ów nie koliduje z półką - zaciskasz je na lagach poniżej półki. Nowa półka to tylko kwestia wyglądu i likwidacji starego mocowanie kierownicy.

W większości motocykli nie da się uzyskać takiej sylwetki bez skrócenia tylnej części ramy.

Sam kiedyś bawiłem się w taką przeróbkę i szczerze mówiąc jak chcesz zadbać o detale tanio nie będzie. Niby wydaje się niewiele ale jak podliczysz wszystkie duperele to bez problemu dołożysz drugą wartość motocykla ( w tym przypadku)

Ładny ten Twój Gienek , do tego wspominałeś coś, że myślisz już jaki będzie kolejny motocykl  więc moim zdaniem nie warto się w to pchać.  Ładnie zachowanych klasyk w stanie oryginalnym łatwiej znajdzie nabywcę.  Jeżeli drażni cię tylna lampa - zmień ale nie wyrzucaj starej.  Postępuj tak , żeby przed sprzedażą móc powrócić do oryginału.

Chcesz CR ? Kup sprawną technicznie bazę ale z brakami lub uszkodzeniami nie wpływającymi na jazdę - będzie tańsza a uszkodzone elementy i tak zastąpisz akcesoryjnymi. 

 

No to fakt, za 2 lata (ze względu na wiek) kat. A, więc nie chcę do Gienka dokładać bóg wie ile kasy. Trzeba już odkładać na jakiegoś cafe-racera, tylko trochę większej pojemności 😛

Nie wiem czy nie skończy się na wersji budżetowej - siedzenie + tylna lampa + tylny błotnik od majfrendów, około 500zł za wszystko, do tego może na zimę samemu pomaluję na nowo bak (ma pełno odprysków), i tyle. Natomiast muszę to przemyśleć, bo rzeczywiście - wchodząc w detale okaże się, że włożę w niego drugie tyle, co zapłaciłem za motocykl.. Tu się okaże, że siedzenie nie pasuje, tu coś, tam coś, i się zrobi kupa kasy.
Zasadniczo nie wiem czy jest sens - obecny sezon się kończy, a przyszły będzie pewnie ostatnim sezonem na Gienku.

Natomiast stare części jak najbardziej zostawię, jeśli zdecydowałbym się na modyfikowanie gienka.

Co do clip-onów - nie wiedziałem, myślałem, że wymagana jest do tego specjalna półka. Teraz już wiem :P 

Edited by Kubusio (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzysiek rst1000

Idea Rockersów bardzo by pasowała do klimatu Łodzi. Jest takich entuzjastów więcej?, czy tylko Ty?

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×