Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Kubusio

Suzuki GN125: Czyszczenie/Ustawianie gaźnika - Gaśnięcie silnika

Recommended Posts

Kubusio

Cześć :)
Od kilku dni jestem posiadaczem Suzuki GN 125. 

Mam problem z gaśnięciem silnika, tzn:
Gdy motocykl jest już rozgrzany, i chcę np. ruszyć (aczkolwiek bieg nie ma znaczenia, na luzie jest to samo), dając mało gazu, to motocykl "zadławi się" i zgaśnie. Gdy dam więcej gazu - nie ma problemu. Niemniej jest to bardzo irytujące, bo trzeba ruszać ze sporych obrotów, inaczej silniczek zgaśnie.
Świeca jest nowa, gdy wykręciłem starą to była ona cała czarna (za dużo paliwa w mieszance). Dodam, że motocykl na zimnym silniku pali od razu bez ssania, co także może wskazywać na zbyt bogatą mieszankę. 

Byłem dziś (za poleceniem znajomej) w warsztacie przy ul. Łagiewnickiej. Sympatyczny Pan coś pokręcił, popatrzył, i stwierdził, że niestety trzeba wyjąć i wyczyścić gaźnik, ale nie wie, czy znajdzie na to czas w przyszły tygodniu, a potem ma urlop.

Pytanie brzmi - Czy zabawa w to czyszczenie jest na tyle trudna, że uda mi się to zrobić "w domowym zaciszu"? Narzędzia mam, jakiś "ułamek wiedzy" też, ale jest to gaźnik chyba jakieś starego typu - nie ma śrubki do regulacji mieszanki, tylko robi się to regulując poziom paliwa w komorze pływakowej - co próbowałem zrobić, ale nic to nie dało.
W dodatku na gaźniku jest zamontowany element elektroniczny - czujnik otwarcia przepustnicy.

No i teraz nie wiem - próbować samemu w tym grzebać, czy cierpliwie poczekać aż mechanik będzie miał czas? 

Może ktoś z Was grzebał przy GN125 (w końcu to dość popularny sprzęt) i podzieli się wiedzą :) ?

Niżej załączam schemat dokładnie tego gaźnika. Element "49" to ten czujnik o którym wyżej pisałem. Gaźnik produkcji japońskiej, jak pamiętam "Mikuni"

PS - Nie licząc problemu o którym pisałem wyżej, silnik pracuje jak należy - na obroty wkręca się ochoczo, nic nie "rzęzi", nie przerywa.

suzuki-gn125-1998-w-e02-e04-e18-e21-e22-

Edited by Kubusio (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
gary
Dnia 17.08.2019 o 11:39, Kubusio napisał:

No i teraz nie wiem - próbować samemu w tym grzebać, czy cierpliwie poczekać aż mechanik będzie miał czas? 

Jak ogarniasz temat gaźników, masz narzędzia, miejsce i czas to próbuj sam. Osobiście preferuję oddać sprzęt komuś kto się na tym zna. Co do serwisów - mamy ich więcej niż ten MCS. Poszukaj, zadzwoń. Górka sezonu za nami, nie powinno być kolejek. Szkoda ładnych dni na usterki i czekanie. Lepiej wsiadać i jechać 😉

Edited by gary (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jcb

W każdym gaźniku jest śruba regulacji składu mieszanki (pomijam proste gaźniki do kos spalinowych) - co najwyżej może być zaślepiona.  Do dokładnego czyszczenia i tak wykręcenie wszystkich dysz i śrub regulacyjnych jest konieczne.

Pewności nie mam ale sądząc po załączonym schemacie śruba regulacji składu mieszanki to zapewne nr 44  i jest zaślepiona elementem nr 48.

Poziom paliwa w komorze pływakowej jest wyznaczony przez producenta na stałej wartości i nie powinno się nim regulować składu mieszanki.

Skoro gażnik posiada czujnik położenia przepustnicy to jest raczej bliżej ostatnich (najmłodszych) konstrukcji niż tych starych :-)

Na korpusie gaźnika powinien być symbol gaźnika - szukając w sieci po tym symbolu zapewne znajdziesz wszystkie dane regulacyjne jak i informację potwierdzającą gdzie szukać śruby składu mieszanki.

 

p.s.

ewentualny paproch w kanale śruby składu mieszanki blokujący przepływ będzie skutkował wzbogaceniem mieszanki i problemami z regulacją - dlatego ważne jest przemycie i przedmuchanie powietrzem wszystkich kanałów w gaźniku.

 

Edited by jcb (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kubusio

Gaźnik pięknie wyregulowany i wyszyszczony, motocykl już śmiga :)

Dzięki za pomoc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×