Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
kamilTsn

Elektryka w cbf 1000 a

Recommended Posts

kamilTsn

Witam koledzy i koleżanki 

Jestem na wczasach i mam dziwny problem z elektryka w honda cbf 1000A. Szczegóły:

Napięcie na altrnatorze reaguje na dodanie gazu od 15 do 60V. Opór na każdej parze cewek 0.5 oma zgodnie z serwisowka.

Napiecie za regaluratorem ok 15v przy odlaczonym aku od regulatora.

Na wtyczce do regulatora jest napiecie z aku 12.5v czyli kable cale w tym miejscu.

Po podłączeniu całości prad ładowania na wysokich obrotach max do 12.6v

Odlaczylem jeszcze bezpieczniki od ukladow typu abs swiatla wiatrak etc zeby sprawdzic czy gdzieś nie ucieka prad. Nic nie pomoglo dalej okolo 12.6.

Co jest nie tak? Czy to regulator nie daje rady pod obciążeniem? ?

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
KLOSZ

Wyglada na uszkodzenie regulatora. Na marginesie, nie nalezy odlaczac akumulatora od regulatora podczas pracy silnika, bo mozna tym sposobem zabic w krotkim czasie regulator. W tym przypadku pokusilbym sie jeszcze o sprawdzenie napiecia z alternatora pod obciazeniem (test mozna zrbic podlaczajac do wyprowadzen alternatora 3 zwykle zarowki 60w, takie na 230v) i jesli beda swiecily   rowno to wymienilbym regulator. Oczywiscie zakladam, ze wszystkie polaczenia sa ok i nie ma zadnych zaśniedzeń czy przypalonych kostek na drodze miedzy akumulatorem, alternatorem i regulatorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kamilTsn

W końcu  udało  mi sie na spokojnie jeszcze raz po powrócie sprawdzić wszystko.

Okazuje sie ze napiecie z alternatora jest  niewłaściwe na jednej z par. Co ciekawe na zimnym silniku bylo wszystko ok. Dopiero jak sie zagrzał to napiecie spadło do 4v. 

I tutaj się pojawia pytanie czy jestto możliwe że coś sie tam dzieje pod wpływem temperatury czy raczej jakis kabel może gdzieś sie topi?

No ijeszcze jedbo pytanko. Jeśli to stojan padł to jaka może być tego przyczyna? Dodam że dokładnie trzy lata temu wymieniłem stojan bo sie upalily uzwojenia....

Czytałem że to byla wada fabryczna w tym moto ale żeby drugi też padł ito już po trzech latach? Moze powinienem wymienić regulator tez?

Share this post


Link to post
Share on other sites
KLOSZ

A na jaki stojan wymieniałeś? Nówke sztuke od Hondy, jakiś zamiennik, czy dawałeś do przewinięcia ten spalony? Niestety te stojany w CBFkach są słabe i jeśli założyłeś oryginał, to mógł się znów po prostu przyjarać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kamilTsn

Dzieki @KLOSZ za aktywność! 

Stary wymienilem na nowy ale czy oryginal to chyba nie. No niestety podobno te stojany nawet honda wymieniala bo wadliwe byly.

Dzis rozebralem moto i stojan znowu upalony...  Podejrzewam ze cos nie tak z przewodami bo od razu przy wyjsciu sie upalily uzwojenia.

Znowu musze kupic nowy. Pytanie tylko czy oryginalny czy nie?? Oraz czy regulator tez moze na wszelki wypadek wymienic???

20190904_175555.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
KLOSZ

Nowego bym nie kupowal, przynajmniej nie w oryginale. Mysle, ze najlepsza opcja byłoby dac ten spalony do przewinięcia. Sa ludzie, ktorzy sie tym zajmuja i nawijaja nieco grubszym drutem, zeby uzyskac nieco mocniejsze uzwojenie. Moze pojsc ta droga? Przewinac, sprawdzic regulator i polaczenia i...smigac dalej

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kamilTsn

Może i tak zrobię. 
A znacie może kogoś kto by się tego podjął ? 
Bo dzwoniłem już do kilku w Łodzi i stojanami od motocykli się nie zajmują  :D

 

BTW. Nikt tutaj więcej nie jeździ CBF 1000 06-10 ? Taki popularne moto  a że wada fabryczna to musiał już dawno paść :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
KLOSZ

O Gyverze tez slyszalem dobre opinie. Jeszcze ew. tutaj możesz sprobować:

http://www.cyklo-motorelektryk.pl/ 

http://www.elserwis.info.pl/kontakt.html 

http://elektronika-motocyklowa.pl/honda.html

Zapytaj tylko zanim cos zlecisz, czy robili do CBF1000 i jeśli tylko zachwieje im się głos, to szukaj dalej, bo ważne żeby mieli juz rozkminione statory dokładnie z tego modelu. Są takie motki jak na przykład CBF100 czy GSX-r 750, gdzie trzeba miec troche wiedzy na temat tego jak nalezy nawinąć uzwojenie, żeby działało prawidłowo.

Edited by KLOSZ (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×