Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Jagusek

ZX6R podpowiedz , pomoc

Recommended Posts

Jagusek

Witam wszystkich LWG , mam problem ze "swoim"  motocyklem

Mianowiscie zakupiłem motocykl zx6r z 1998 roku 600 poj . Wszystko na oględzinach wyglądało ładnie pięknie jazda testowa też spoko chwilę bo chwilę mój błąd mogłem to sprawdzić odrazu co ? - układ chłodzenia/uszczelka/termostat/chłodnica i tu jest problem bo nie wiem co może być przyczyną .

Po zakupie powrót do domu na kołach jakieś 30 km . wszystko okey trochę rama nagrzana myślałem że to nic dziwnego silnik pracuje wytrwarza ciepło temperatura okey 4 kreski bez obaw , dojechałem na miejsce docelowe pod garaż i motocykl na postoju złapał 5 kresek i strzelił płyn na ziemie , szybko zgasiłem motocykl przemiesciłem w inne miejsce i dzwonie do właściciela że dlaczego przyczyna powód jakaś podpowiedź wszystko na spokojnie , okey przyjechał  zdgianozował strzelił mały przewód chłodnica-zbiorniczek wyrównawczy , zmieniłem wężyk zalałem płynem samochodowym taki akurat miałem pod ręką (koncentrat rozczienczony) używam go  w swoim aucie wszystko okey (lato-zima) .
Dalej przejechałem się dziś po odebrania prawo jazdy i znów sama jazda 4 kreski bez tragedi korek 5 kresek zgasiłem silnik i poczekałem chwile spadło do 4 kresek , pojechałem na garaż odstawić bo w czwartek mam mechanika do diagnozy tego ściga też wskoczyło 5 kresek nic nie strzeliło itp , po chwili tak samo temperatura spadła do 4 kresek

Licznik mam USA , czyli w milach i nie normalna wskazówka temeratury tylko kreski zakres ( od 1  do 8 ) dla mnie 4 okey ale 5 to chyba za dużo jak na zwykłą jazdę bez odkręcania manety .

Pytanie do was CO TO MOZĘ BYĆ BO JUZ SAM NIE WIEM . Nie potrafie sprawdzić czy to pompa wody , wiem że chłodnica jest szczelna , nic nie wycieka nigdzie , co mogę dodać na rozgrzanym silniku jakby ciężko mu było schodzić z obrotów nasuwa mi się myśl czy to nie zła regulacja gaźnika ? wnioski po jednej jeździe .

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb

Sprawdź termostat, albo oddaj maszynę kupującemu skoro już od startu masz takie przeboje.

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagusek

Termostat jest ciepły jak silnik pracuje i chłodnica też ciepła czyli wychodziło by że jest obieg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb
1 hour ago, Jagusek said:

Termostat jest ciepły jak silnik pracuje i chłodnica też ciepła czyli wychodziło by że jest obieg

ale załącza wentylator?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagusek

Wentylator załączył się raz jak strzelił wężyk i potem odrazu uruchomił się wentylator , dziś przy 5 kreskach nie odpalił .

Nalewałem płyn chłodniczy to również odpowietrzyłem układ . Pytanie jest czy 5 kresek to odpowiednia ilość dla moto z zakresem do 8

7 to pomaranczowe pole

8 to czerwone pole 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gary
Dnia 15.07.2019 o 17:35, Jagusek napisał:

zmieniłem wężyk zalałem płynem samochodowym taki akurat miałem pod ręką (koncentrat rozczienczony) używam go  w swoim aucie wszystko okey (lato-zima) .

Odpowietrzyłeś układ po zalaniu?

Tak czy siak, nie bawiłbym się w uleczanie tego tylko oddał sprzęt kupującemu. Taka usterka po 30km od zakupu? Nie płakał jak sprzedawał?

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
rooland

Z ciekawości jak można wiedzieć oczywiście (może być priv) ile za niego dałeś ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagusek

Wychodzi na to że chłodnica to już tragedia , dziś była diagnoza , wentylator nawet ledwo przez nią przepycha powietrze . odpowietrzenie było okey , dziś zagotowana do 6 kresek wentylator odpalił , ale brak przewiewu zapchana piaskiem itp , się skończyła  :P , zobaczymy co dalej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kosmaty

przede wszystkim to nie zalewa się chłodnic motocyklowych płynami samochodowymi, zupełnie inna temperatura wrzenia cieczy, w moto masz wrzenie przy 136-8 stopniach a w autach 115. kup motul motocool, a chłodnice oddaj do GRAPOWA http://www.grapow.com.pl/, tam też jest motocyklista i jakieś rabaty daje dla moturzystów. Możliwe że wystarczy zwykłe płukanie układu i będzie git, takie rzeczy się zdarzają i musisz brać pod uwage że kupując używany sprzęt coś będziesz musiał dołożyć, jak reszta ok to naprawiać i cieszyć się jazdą. 

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×