Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
n0timportant

Pierwszy motor, chopper, poj. 500-800, 7-10k zł, 185cm, 100kg

Recommended Posts

n0timportant

Dzień dobry,

Przymierzam się do kupienia pierwszego motocykla, dlatego pojemności raczej 500-800 na dobry początek. Zakochałem się w chopperach/cruiserach i na nic innego już nie patrzę, choć wiem, że trudniej się jeździ...

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Świeżo po kursie

- Wiek, waga, wzrost,
30 lat, 100kg, 185cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Po mieście 30%, po trasie 70%, zarówno niedalekie wypady za miasto, jak i dłuższa turystyka, głównie asfalt, bez pędzenia, dla przyjemności. Czasem chciałbym zabrać żonę (50kg), ale to raczej jak już nabiorę trochę doświadczenia, czasem jakieś bagaże na wyjazd. 

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Myślę, że 2000 - 6000km, aczkolwiek trudno powiedzieć. Ogólnie mam zamiar trochę jeździć. 

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Planuję wydać 7000 - 10000zł na sam motocykl, bardziej skłaniam się do 7000, jako że pierwszy motor do nauki, ale jeśli bardzo będzie trzeba, mogę też wydać powyżej 10000zł. 
O ubraniach, kasku, rejestracji i ubezpieczniu pomyślałem.


- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Wiadomo, chciałoby się jak najmniej, ale jestem gotowy na takie wydatki, jakie będzie trzeba.

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Tylko choppery i cruisery.

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
1. Yamaha Virago 535-750, aczkolwiek tu już wyczytałem, że raczej jestem za wysoki.
2. Yamaha XJ 650-700
3. Suzuki Maruder 800, bardzo odradzają tutaj, że się psuje, drogie naprawy itp.: https://www.motocykl-online.pl/testy/Mo ... puj,8047,4
4. Suzuki Savage, aczkolwiek tu też wyczytałem, że za mały na mój wzrost
5. Suzuki Intruder 800
6. Honda Shadow 750
7. Honda Magna 750
8. Kawasaki Vulcan 500



Wiem, że modeli sporo, ale staram się je systematycznie eliminować celem wybrania tego odpowiedniego i może mi z tym odrobinę pomożecie.
Wszystkie mi się podobają (jedne bardziej, drugie mniej, jednak na tyle te różnice są małe, że już wolę się skupić na sprawach fukcjonalności, wygody i awaryjności).

Od razu napiszę, że przejrzałem już dużo postów na forum (nie tylko na tym), obejrzałem sporo filmów na YT, tak więc nie wpadam tu i nie piszę "z marszu". :-)

Wszelkie Wasze opinie dotyczące powyższych motorów, ich plusówi minusów będą bardzo mile widziane.

Mam też kilka dodatkowych pytań, może ktoś na któreś odpowie:
1. Początkowo skłaniałem się do pojemności bliższej 500, jednak im więcej czytam, tym więcej widzę, że ludzie na forach radzą od razu zaopatrzyć się w 700-800. 
Pod dłuższej lekturze się z nimi zgodziłem, zważywszy na moją wagę (100kg) oraz to, że chciałbym czasem wyskoczyć za miasto lub zabrać ze sobą dodatkowo żonę (50kg).
Czy macie jakieś obiekcje co do pojemności? Nie mam zamiaru jeździć bardzo szybko, jako że trzeba się najpierw trochę nauczyć jeździć... :-)
2. Czy któreś z powyższych motorów odpadają ze względu na mój wzrost (185cm)? Wyczytałem, że Yamaha Virago, Suzuki Savage i Kawasaki Vulcan są za małe. Czy jeszcze któreś?
3. Jak z niezawodnością tych motorów? Wiem, że będę kupował raczej starsze roczniki i jestem przygotowany na jakieś wydatki, aczkolwiek niechciałbym od razu narazić się na kilkutysięczne naprawy.
4. Czy któreś z powyższych bardziej lub mniej nadają się dla początkujących?
5. Czy jest pomiędzy nimi istotna różnica w spalaniu?
6. Jak z wygodą przy dłuższych trasach?

Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi!

Wojtek

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bemol

Temat ciężki. Jeśli też  wypady z żoną to bardziej cruiser ( siedzenie pasażera bardziej wygodne ) co do modeli to chyba każda marka i model ma jakąś swoją przypadłość. Proponuję usiąść na wybranych modelach i wtedy zobaczysz który Ci najbardziej podchodzi. Od tego bym zaczął. Po wytypowaniu tych najbardziej odpowiednich przeszedłbym to cen wyposażenia i dolegliwości. 

Tyle z mojej strony na początek. Jakbyś był zainteresowany kupnem Drag Stara 1100 to mogę Ci na jego temat coś napisać ( dla mnie moto super :moto: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rogal

W końcu pierwszy temat z zapytaniem o Moto, gdzie autor naprawdę się przygotował i aż miło odpowiedzieć.

ad1.
a) Pojemność absolutnie nie ma znaczenia. Uważam, że jak ktoś nie ma wyobraźni to i na hulajnodze się zabije. Kup to, co będzie Ci sprawiało przyjemność, to na co czekasz cały dzień siedząc w pracy i jedyna myśl to wsiąść i jechać....
b) Nie masz zamiary jeździć bardzo szybko? Taaaaa.... Stara legenda głosi, że pewien mnich z Tybetu, wytrzymał tydzień nim jebną manetką  :P
ad2.
Tu masz link do strony, gdzie możesz sprawdzić ergonomię na prawie każdym motocyklu. Podajesz swoje parametry a symulator pokazuje Twoją posturę.
http://cycle-ergo.com/

ad3.
Z motocyklami jest jak z każdym sprzętem. Jak dbasz tak masz. Nawet najbardziej niezawodne maszyny, przy złym lub niedbałym serwisowaniu będą awaryjne. Nie patrz na opinie czy potencjalne bolączki danych modeli, bo przy starszych motocyklach liczy się jak są utrzymane i na to zwróć uwagę.
Pewnych czynności serwisowych czy awarii, nie sposób uniknąć.
ad4.
Jeśli ktoś chciałby być uszczypliwy, to powiedziałby, że żaden. Który byś nie wybrał, musisz się chwilkę oswoić. Na jakiejś bocznej drodze sprawdzić awaryjne hamowanie, promień skrętu czy reakcję na gaz. Jak już to ogarniesz i poznasz moto, to będziesz śmigał z bananem na twarzy. 
ad5.
Pytanie co to znaczy istotna? 1-1,5 litra czy 5-8litrów? Znacząca różnica byłaby między vulcanem 500 a 2000, przy tych co wymieniłeś, to tak naprawdę zależy od stylu jazdy.
ad6.
No i znów, co to znaczy dłuższa trasa :P ? Bo ja np, robię supersportem trasę rzędu Łódź-Londyn (z pasażerką) i dla mnie niewygodnie zaczyna sie robić po 400-500 km. Tutaj też kwestia techniki. Jak nauczysz się trzymać bak udami i odciążysz ręce, będzie wygodniej. Jesli zastosujesz zasadę wielu krótkich przerw, to rozłożysz trud podróży. Jak nauczysz swoja pasażerkę jak ma siedzieć i zachowywać sie przy np hamowaniu, to tez plecy Ci odpoczną. Ogólnie, pozycja na każdym z podanych przez Ciebie motocykli, będzie wygodna... różnice miedzy poszczególnymi modelami na pewno są, ale tu już nie mam doświadczenia...

Pozdrawiam.

 

  • Lubię to 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndrzejM

Mam Virażkę 750, moje parametry są zbliżone do twoich.

Ja nie narzekam, jeśli chcesz się przysiąść to daj znać, podjadę i sobie zobaczysz.

Co do awaryjności to nie narzekam również, ale wiadomo że każdy chwali to co ma :)

Z wad to dłuższe przeloty w dwie osoby, prawdziwe trasy wolę robić na V-stromie, Virago chętniej na krótkie tak do 250 chociaż 3 lata temu zrobiłem 2 razy po ponad 750 km na dzień i następnego dnia znów chętnie wsiadłem na Yamahę.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
akamutos

Witaj

Ja mam 195 cm i sporo ponad 100kg i Maruda daje radę. Bolączek, takich jak w linku nie doświadczyłem, ale to jest moto raczej na latanie po mieście i gdzieś blisko. Kanapa z tyłu szału nie robi.

Tak jak pisali inni - warto się przymierzyć...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robucha

Jeśli chcesz przymierzyć się do Dzikusa, to chętnie pomogę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
salat

Z mojej strony tylko taka podpowiedź żebyś w przypadku crouserów nie bał się dużej pojemności i masy motocykla, to nie sport gdzie litra można się przestraszyć, tutaj pojemność ponad litr to nic strasznego, żadko kiedy idzie za tym wielka moc a duży moment to tylko zaleta. 

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
crazyy

Z wymienionych przez ciebie polecę.

Intruder 800

Shadow 750

Ale za ładny egzemplarz 10k może być ciut mało...

Shadowke miałem zrobiłem 7kkm bez problemu, rocznik 2002 na łańcuchu przelot przy sprzedaży 26kkm.

Mam 183cm ważę niecałe 130kg.

Dynamika ok w pojedynkę.

W trasie trochę słabo. Moto fajnie jedzie w przedziale 90-110 do jazd po mieście i na powiatówkach nadaje się idealnie nie jest bardzo ciężki i dość zwrotny, łatwy z prowadzeniu.

Spalanie przy spokojnej jeździe poniżej 5l,  miasto 7-8, ale to jazda dynamiczna. Gaźniki miałem ustawione po serwisie.

Intruder 800 jest mocniejszy, chyba najmocniejszy w tych moto do 1000ccm.

Prowadzi się podobnie do shadowki, ma napęd na wał to dla mnie +

Silnik niestety trochę dzwoni jak to suzuki, ale ogólnie o wielkich problemach w tych moto nie słyszałem.

 

O reszcie się nie wypowiem nie miałem do czynienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
spowiednik

Hej,

Temat trochę już stoi więc nie wiem czy aktualny.

Odpowiedzi na Twoje pytania z mojej strony widzę tak:

1. Przy takiej charakterystyce jaką opisujesz 500 powinna w zupełności wystarczyć, jednak 600-800 zapewni Ci większą elastyczność. Ale 500 wcale bym nie skreślał z listy.

1a. Postaraj się dużo jeździć samemu, zanim zaczniesz jeździć z kimś w dłuższe trasy. Poznaj najpierw moto sam.
2. Trudno powiedzieć - należy sprawdzić. Widać, że jesteś osobą wytrwałą, cierpliwą i myślącą - poświęć czas i usiądź na wybranych modelach, a sam się przekonasz. Poza tym i tak powinieneś co najmniej usiąść na motocyklu zanim kupisz, bo najważniejsze, aby motocykl do Ciebie pasował.
3. Tak jak napisał @Rogal.
4. Wydaje mi się, że masz tu w sumie dwie grupy - jedna to XJta, a druga to cała reszta. No, jeśli chodzi o drugą grupę to warto zerknąć chociażby na zdjęcia,  ( szczegółnie te z kierowcą na motocyklu), a zobaczysz jak na danych modelach wygląda pozycja za kierwonicą w odniesieniu do oparć nóg oraz ustawienia siodełka i kierownicy. Z mojego skromnego doświadczenia wydaje mi się, że XJ będzie najbardziej elastyczna, uniwersalna i najłatwiejsza w prowadzeniu z całej grupy. Jednak również najbardziej odstaje w stronę turystyki, a nie Chopperów.
5. Nie sądzę.
6. Wszystko zależy jak będziesz się czuł na danych motocyklach ze względu na wagę, wzrost i preferencje, ale ogólnie jeśli chodzi o wygodę to w miarę ogólnie od najwygodniejszego : Yamaha XJ , Suzuki Marauder , Yamaha Virago, Kawasaki Vulcan, Honda Shadow i reszta chyba już podobnie. Ale może być tak, że akurat dla Ciebie Virago będzie przed Marauderem, albo whatever.

Co do samego wyboru moto - jak już pisałem XJta na pewno będzie najbardziej uniwersalna, ale również najbardziej odbiega od schematu.

Hondy są bardzo ładne w kwestii designu. Marauder oraz Vulcan to ciekawe motocykle, na które również warto zwrócić uwagę.

Czołem!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Baal

6 lat temu na podobne pytanie odpowiadałem:

https://motocykle-lodz.pl/topic/6438-pierwszy-motor-ale-jaki/page/3/?tab=comments#comment-165815

nic się nie zmieniło, motong ten sam - no może trochę moja waga i wiek😁 - reszta bez zmian.

gorąco polecam szkoda zachodu na przesiadki

 

o boSZe - dopiero teraz zwróciłem uwagę na datę postu - moja odpowiedź jest już pewnie mocno nieaktualna

Edited by Baal
nie zauważyłem że post jest taki stary (see edit history)
  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×