Skocz do zawartości
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
matthewspl

Twoja opinia na temat nowych motocykli, testy i recenzje

Polecane posty

matthewspl

Czesc, wpadlismy na pomysl aby zrobic osobne miejsce na opinie na temat nowych motocykli. Coraz wiecej osob decyduje sie na zakup motocykli z salonu albo nie decyduje sie kierujac sie mitami krazacymi w swiecie motocyklistow.  

Na pierwszy temat wesmy pod lupe motocykle klasy premium (marki Ducati/Triumph/Aprilia i ewentualnie KTM), jakie sa Wasze spostrzezenia, wady, zalety czy kupilibyscie jesli nie to dlaczego itp.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro

Jako właściciel nowego  ktm 1190 adventure, jestem bardzo zadowolony z jakości austriackiego produktu i kupił bym ponownie ,bo cena do jakości wykonania i osiągów  jest naprawde dobra. Części zamienne nie są droższe niż od japończykow , a nawet niektóre  tańsze, dużo fabrycznych akcesorii dostępne w przeciągu 3-4 dni, a za przegląd olejowy zapłaciłem 290pln razem z olejem i filtrem(byłem miło zaskoczony). Może nie jest to najlepszy motocykl na swiecie ,ale w moje potrzeby trafia idealnie .Generalnie każdy z nas ma inny gust i podoba mu się co innego.

Edytowano przez daro (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychoslav

to ja zapytam przekornie, już nie mieszając w to Japońskich marek (choć uważam że każda z nich ma model zaliczający się do klasy, jak to nazwałeś, premium, choćby R1M, choćby H2R, choćby S1000r, S1000rr), co więcej ma taki triumph, aprilla, ducati, że są marką premium a KTM jest nią tylko EWENTUALNIE? odnoszę wrażenie, że wyznacznikiem marki "premium" staje się tu, przy porównywalnych możliwościach motocykli poszczególnych marek, ich popularność na naszym rynku. czytaj - im mniejsza popularność, tym bardziej PREMIUM jest ta marka. :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rooland
6 godzin temu, krzychoslav napisał:

czytaj - im mniejsza popularność, tym bardziej PREMIUM jest ta marka.

te wymienione marki to nie są jakieś wielkie unikaty, bo coraz więcej ich na ulicach, więc chyba nie chodzi tutaj o popularność, bo jakby tak było to gdzie usadowić np mvaguste a już nie mówiąc o benelli, bimota ? SUPER HIPER PREMIUM ? :biggrin:

Chociaz Krzysiek dobrze zauważyłes, choćby takie BMW s1000rr hp4 race jest chyba mega wypas super och ach premium. Wiem że to limitowana wersja ale technologicznie bije w każdej dziedzinie wszystkie tutaj wypisane:smile: (również limitowane producentów "PREMIUM").

Moim zdaniem Premium powinno być zamienione na te "z Salonu" :P  

Edytowano przez rooland (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Moim zdaniem motocykle klasy premium sa poprostu wyposazone w caly pakiet elektroniki seryjnie, to najwyzsze modele z danego rodzaju, na najwyzszym seryjnym osprzecie. Takie jest moje zdanie. Wszystkie wymienione naleza moim zdaniem do premium i to nie ma nic wspolnegonz popularnoscia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

No ale nie ma to znaczenia w zasadzie. Post ma pomoc wszystkim niezdecydowanym w zakupie nowego motocykla. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
B3DNAR

Świetna zabawka, jak dla mnie super alterantywa dla moto klasy Kawasaki z1000sx. W sensie segmentu. Jednak cena jest akurat zbyt wyśrubowana. Wolałbym wydac to na BMW s1000xr

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaquzie

2 ostatnie moto mam z salonu, wcześniej z1000sx 2011 nowka z salonu i obecnie prawie nòwka brana z salonu r1200gs lc k50, i jak będę kupował nowe/kolejne moto, to tylko jak wyżej, żadni handlarze, rynki etc.

jest w tym wątku 1 sęk jak zwykle, a mianowicie słowo "kasa", ktòra jak zawsze decyduje o zakupie, ale o tym chyba tu nie rozmawiamy? ;)

  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Cena jest wazna ale kazdy dopasuje ja sobie do swoich mozliwosci. Nikt sie nie kieruje cena w pierwszej kolejnosci tylko decyduja inne aspekty. Rynek nowych motocykli jest tak szeroki ze jest w czym wybierac. Przedzial cenowy od 30 tpln do nawet 150 tpln za nowe V4 Panigale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl
17 minut temu, B3DNAR napisał:

Świetna zabawka, jak dla mnie super alterantywa dla moto klasy Kawasaki z1000sx. W sensie segmentu. Jednak cena jest akurat zbyt wyśrubowana. Wolałbym wydac to na BMW s1000xr

Bmw s1000xr jezdzilem i to bardzo dobrze prowadzacy sie motocykl. Mocny silnik, duzo elektroniki. Dobre hamulce, wygodny. Podobal mi sie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piuriel

W sumie to faktyczne. Kawasaki też ma wersję na ohlinsach (Z1000r), Honda również (SP2) itp.
Aprilia ma Tuono zwykłe i Factory... Triumph ma modele Speed S a street triple RS, które są na ohlinach.

Mamy modele premium a nie marki.

Edit: KTM jest ewentualnie, bo ma WP nie ohlinsa :biggrin:

Edytowano przez Piuriel (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rooland
2 godziny temu, Piuriel napisał:

Edit: KTM jest ewentualnie, bo ma WP nie ohlinsa :biggrin:

I na tych WP większość KTM-ów oraz Hond śmiga własnie na Dakarze.... ohlins jest bardzo dobry, ale czy najlepszy? tutaj zdania sa podzielone, jedno wiadomo na 100% ma najlepszą ekipę od reklamy :P

  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogal
Dnia 9.01.2018 o 19:14, matthewspl napisał:

Nikt sie nie kieruje cena w pierwszej kolejnosci tylko decyduja inne aspekty.

No nie zgodzę się. Cena, a w zasadzie utrata wartości względem modeli to bardzo ważny aspekt. Na tyle ważny, że niektórzy kupujacy, widząc jak bardzo niektore modele potrafią tracić rok do roku nie kupują ich!

@Piuriel Fajnie napisał.
W każdej marce, są MODELE premium.
Ostatnio jestem MEGA zajarany zzr 1400, który pod względem wyposażenia i klasy śmiem nazwać premium, ale nówka z salonu po roku strasznie spada na wartości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Wszystko spada na wartosci predzej czy pozniej, kazdy jest tego swiadomy kupujac nowy motocykl albo samochod. Tylko ze po pierwsze kupujac nowy nic raczej nie wydasz na remonty, czesci itp przez najblizsze 2,3, a nawet 5 lat. Jesli cos sie zadzieje to masz gwarancje. Kupujac uzywke prawie zawsze znajdziesz cos do naprawienia, masz niepewny, nieznany sprzet i wydajesz kase i tak czy tak wieksza. Po drugie nie masz przyjemnosci wyjechania z salonu Twoim nowym sprzetem. Po 3 motocykle az tyle nie traca na wartosci a im dluzej go masz tym mniejsza  potencjalna strata. Po 4 isntnieja leasingi gdzie odliczasz vat i wrzucasz w koszty wtedy praktycznie nie odczujesz utraty wartosci albo mala. Po 4 mozesz sobie wybrac to co chcesz, z takim wyposazeniem jak chcesz a nie szukac kota worku w uzywkach. 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
B3DNAR

To chyba zawsze będzie dylemat. Niektórzy nie są w stanie kupic nowego moto za powiedzmy 56 koła baa nawet za tyle nie kupią auta. Niestety fajne sprzęty nie są tanie

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl
8 minut temu, B3DNAR napisał:

To chyba zawsze będzie dylemat. Niektórzy nie są w stanie kupic nowego moto za powiedzmy 56 koła baa nawet za tyle nie kupią auta. Niestety fajne sprzęty nie są tanie

Tak zgadza sie. No ale wtedy nie analizujesz w ogole zakupow bo nie masz kasy. To jest zrozumiale. Mowimy tu o sytuacji gdzie masz przeznaczona gotowke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek rst1000

No i dyskusja zeszła na płaszczyznę  ile to pieniędzy trzeba wydać na nowy motocykl.

Myślę, że należy uściślić co uznajemy za motocykle premium. Nie jestem pewny co do nich zaliczamy.

Wracając do tematu. Najlepszy jest sprzęt nowy od strony niezawodności. Ale czy od strony typu sprzętu też? Mnie osobiście brakuje motocykli w pełnej owiewce tzw. ścigacze ale z wygodnym dosiadem. Właściwie wszystkie dzisiaj produkowane mają pozycję zbyt pochyloną i niewygodną do dalszej jazdy - turystyki. Są oczywiście sprzęty niezwykle ciekawe jak Kawasaki Z1000sx ale ta przednia szyba jest fatalna, taka wiotka jakby miała się zaraz urwać. I miejsce dla pasażera jest teoretyczne.

Ideałem jest BMW k1200s, naprawdę niezły sprzęt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Mysle ze do premium zaliczaja sie te jak opisalismy wyzej czyli topowe modele danej kategori na najwyzszych podzespolach. Tak naprawde to trzeba dopasowac moto do swoich potrzeb i tyle. Jest tyle nowych modeli ze powinno sie to udac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piuriel
1 godzinę temu, Krzysiek rst1000 napisał:

motocykli w pełnej owiewce tzw. ścigacze ale z wygodnym dosiadem.

Ducati Supersport
Honda CBR 650F
Honda VFR
Suzuki GSXS1000F

BMW R1200rs

Jest parę sztuk moim zdaniem.
No i jeszcze królewskie Kawasaki ZZR1400 :biggrin:

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek rst1000
10 godzin temu, Piuriel napisał:

Jest parę sztuk moim zdaniem.
No i jeszcze królewskie Kawasaki ZZR1400

Po pierwsze, wszystkie sprzęty z dużym silnikiem tj. powyżej 1000 cm3 są bardzo ciężkie i sprawdzają się jedynie na asfalcie. W jakim celu do motocykla wkłada się pojemności samochodowe to tego nie mogę zrozumieć. 1400 w motocyklu, a w jakim celu?.    BM'ki mają większą pojemność , wiem ale poręczność , moc i rozwiązania ergonomiczne są dobrze wyważone. 1200 czy 1300 to ich wada.       Wszystkie motocykle które podałeś mają małą szybę. Wygląda to bardzo ciekawie od strony design'erskiej ale na szosie to każda prędkość powyżej 160 wymaga ułożenia ciała równolegle do baku. To nie są rozwiązania ergonomiczne i użytkowe a design'erskie. Czyli dla oka. No VFR wygląda dobrze, niestety nie jeździłem. Wiele tych maszyn posiada cienkie kanapy czyli znowu wygodnie na parkingu jak się patrzy, bo w trasie to d*pa odpada. Nie wiem skąd to przeświadczenie, że jak pozycja na motocyklu  jest podobna do torowej Valentino to to jest to. ???  Następna sprawa to odległość między kanapą a asfaltem. Ja mam poniżej 180 i nie jest źle jakoś sobie radzę ale gdyby lepiej to zaprojektować to komfort byłby lepszy.

Ostatnia sprawa to silniki. Dzisiaj jest moda na silniki rzędowe bo każda przeciętna osoba może opanować taki sprzęt. Co prawda niektóre silniki mają osiągi ponad przeciętne i zupełnie niepotrzebne konie w zasięgu ręki - przecież 160 koni nie jest niezbędne do palenia gumy. A gdzie charakter silnika, czytaj jego brutalność. Wszystko takie ugładzone. Oczywiście im większa delikatność silnika tym lepiej w zakręcie i większa możliwość pochylenia. Na V2 trzeba nieco czasu, żeby osiągnąć to samo.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Jazda motocyklem nie jest obowiazkowa i troche wiac musi przeciez? Przynajmniej czujesz wiatr we wlosach;) Co do silnikow to nie zawsze tak bywa ze duzy jest ciezki. U mnie jest poj 1200 i caly motocykl zalany wazy ponizej 200 kg. 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piuriel
1 godzinę temu, Krzysiek rst1000 napisał:

Po pierwsze, wszystkie sprzęty z dużym silnikiem tj. powyżej 1000 cm3 są bardzo ciężkie

Wszystkie, które wymieniłem są lżejsze od Twojego przecież. Poza Kawasaki 1400.

Nie ocenia się kanapy po grubości teraz. Przecież to są kanapy żelowe i nie zawieraja sprężyn czy puchu gęsiego, żeby było wygodnie.

Swoją droga to jaki motocykl spełniał Twoje kryteria?

Lekki, z dużo kanapa, sportowym wyglądem ale pozycją wyprostowana.

Wydaje mi się, że BMW S1000xr najbliżej w sumie stoi.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek rst1000

Futura jest niezła choć silnik bardzo wymagający, no i drgania niszczą instalację elektryczną. Wydaje się , że BMW K1200sx jest OK, choć silnik powyżej 1000'ca.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Drgania niszcza instalacje w nowym motocyklu? Cos mi sie nie chce wierzyc???

s1000xr dla Ciebie Krzysiek? Silnik mocny, lagodnie oddaje moc ale nudny. Poza tym wygodny mega, nie wieje, duzo elektroniki z roznymi ustawieniami itp. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek rst1000
3 godziny temu, matthewspl napisał:

Drgania niszcza instalacje w nowym motocyklu? Cos mi sie nie chce wierzyc???

s1000xr dla Ciebie Krzysiek? Silnik mocny, lagodnie oddaje moc ale nudny. Poza tym wygodny mega, nie wieje, duzo elektroniki z roznymi ustawieniami itp. 

Niestety tak stało się z moim sprzętem, spaliła się instalacja elektryczna choć wcześniej stan był wyjątkowo zadbany i parametry jak nowe. No i poszło. Nawet kupiłem nową wiązkę ale wciąż się wstrzymuję eeeeee .

Dlaczego s1000xr ? ...  już bardziej skłaniałbym się do kawy ale ta owiewka mnie irytuje.

 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×