Skocz do zawartości

Wydech Ixil - Problem Z Gumą


Mottle

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Może ktoś ma pomysł co może być przyczyną ? guma (już druga po reklamacji) wygląda jak na zdjęciu, gotuje się jak smoła :sad2:

post-5806-0-19804300-1495484118_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest opaska metalowa, guma jest pod nią by amortyzować drgania.

Mam taki sam i u mnie po 2 latach jest wszystko ok.

wydaje mi się, że masz jakiś problem ze zbyt duża temp spalin (może złe spalanie?).

I żadna guma tu nie pomoże, tylko faktycznie podłożenie czegoś nie gumowego...

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario dokładnie rozmawialiśmy o tym na szkoleniu suzuki, miałem dość dokładny przegląda moto i wszystko jest ok. Wystąpiłem z problemem do sprzedawcy i po dwóch dniach dostałem nowa gumę, efekt jak widać. Za cholerę nie wiem gdzie jest problem i strasznie mnie to irytuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek rst1000

 

 

Za cholerę nie wiem gdzie jest problem i strasznie mnie to irytuje.

 

Prosta sprawa, zrób zdjęcie świecy i wszystko się wyjaśni.

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa, zrób zdjęcie świecy i wszystko się wyjaśni.

 

Dokładnie tak, są 3 opcje:

- źle dobrany wydech do silnika, zbyt ograniczający przepływ spalin, przez co mocniej nagrzewa się tłumik -

ale to można wykluczyć, bo mam identyczny silnik :smile:

- złe spalanie - po zdjęciu świecy powinno być to widać (może sonda lambda wariuje, albo zapchany filtr powietrza, itd.)

- zaczęli robić gumy nieodporne na temp. :smile:

 

jak możesz to zrób to zdjęcie, można będzie wykluczyć punkt 2 i zostanie złej jakości guma...

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zjadę do domu zajmę się  tematem, dzisiaj dowiedziałem się, że być może potrzebna jest synchronizacja przepustnicy co może mieć wpływ na temp spalin ? Nie wiem nie znam się :sad2: Co o tym myśicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuu, jeśli wydech przepala to na 100 % coś nie tak :sad2:

 

Jak zjadę do domu zajmę się  tematem, dzisiaj dowiedziałem się, że być może potrzebna jest synchronizacja przepustnicy co może mieć wpływ na temp spalin ? Nie wiem nie znam się :sad2: Co o tym myśicie ?

 

wątpię, tam masz wtrysk, a jeśli byłaby taka potrzeba regulacji, to u mnie też by coś się działo,

a niezależnie od obciążenia, czy z wyjętym czy z założonym dbkillerem nigdy się nie przegrzewał tłumik.

 

jeśli będzie coś nie tak ze spalaniem i paliwo nie będzie wypalać się w silniku,

to będzie szło do tłumika i tam spalało, wtedy tłumik może szybko polecieć...

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie Ci się tłumik do czerwoności grzał to może i po 100 km :smile:

ale to mało prawdopodobne...

 

A spalanie jakie masz?

u mnie średnie 5,5-6 wychodzi,

najmniejsze jakie miałem to na autostradzie:

4l nie przekraczając 90, a największe  8l przy 2,2-2,5

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był oryginał, a ten ma mocowanie bez obejm. Fakt jest taki, że w zasadzie nie widzę różnicy w nagrzewaniu się fabrycznej puchy od tego ixila.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny jest mocno wyciszony, czyli spaliny w nim wytracając energię mocno go nagrzewają.

Ten co założyłeś powinien dużo mniej się nagrzewać (co nie znaczy że nie da się oparzyć) :smile:, ale gumy nie powinien topić. 

Więc coś na pewno jest nie tak:

1) albo po stronie silnika (np. złe spalanie - i wcześniej też było, ale tego nie było widać)

2) albo po stronie tłumika (jakaś wada, np. w środku zapchany...)

a skutkiem tego jest mocniejsze nagrzewanie tłumika i topienie się gumy.

Niestety przyczyn może być dużo i nie ma co zgadywać, zacznij od sprawdzenia świec.

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj testy temperatury i przyznam że wyniki są dla mnie mocno zastanawiające. Pomiary zrobione zaraz po dobrym lataniu i wyglądają następująco: 

rura przed tłumikiem jakieś 80 stopni 

początek tłumika 88,6 środek dokładnie w środku obejmy 159 !!!  końcowa część za obejmą 73,3 ale najlepsze jest to że guma od wewnętrznej strony jest jak nowa ! 

Zgłupiałem :sad2:

post-5806-0-58957100-1495739747_thumb.jpg

post-5806-0-26585400-1495739758_thumb.jpg

post-5806-0-80921900-1495739770_thumb.jpg

post-5806-0-09964100-1495739777_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek rst1000

 

 

Zgłupiałem :sad2:

 

Hę, rzeczywiście dziwne. Może jakby Mario  pomierzył, wtedy jednoznacznie można byłoby stwierdzić że wina tłumika. Coś w środku, a może się mylę ale konfrontacja z innym sprzętem byłaby najlepsza. LWG

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne z tymi temperaturami i faktycznie wygląda jakby coś nie tak było w środku tłumika.

Sprawdzimy u mnie, tak jak rozmawialiśmy, to trochę rozjaśni sytuację...

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...