Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Sign in to follow this  
rook

Triumph Speed Triple / Street Triple - Pytanie

Recommended Posts

rook

Zastanawiam się poważnie nad zakupem Triumph'a speed triple 675 z 2014-2015 roku, lub nowego Street Triple 765 2017. 

Czy są na forum jacyś użytkownicy jednej lub drugiej maszyny???

Kiedyś słyszałem taką opinie o SpeedTriple, że jak się wsiądzie i przejedzie to już nie chce się jeździć na niczym innym.

Jakie są różnice pomiędzy Speed a Street ? Wiem, że street jest słabszy, ale ten z 2017 to nowa, mocniejsza wersja. Martwi mnie trochę, że ten nowy jest nie przetestowany i mało kto go ma.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzysiek rst1000

Kup ostatni Motocykl, tam są testy Triumpha Speed Triple R i porównanie innych maszyn. Nieco tendencyjne, bo nic nie ma o areodynamice. Spójrz tutaj: https://motocykle-lodz.pl/topic/12820-trudny-wybor-ducati-monster-1200r-ktm-super-duke-1290-r-2017-aprilia-tuono-factory-1100r-2017/page-12

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Street Triple z 2017r miałem szansę ujeżdżać w piątek w wawie. Rewelacyjny sprzęt. Bardzo dobrze się napędza, ponieważ jest ultra lekki (166kg).
Speed jest sporo cięższy i będzie szedł tylko trochę lepiej, ale ma monowachacz co robi mega robotę.
Jak masz czas to podjedź do salonu Triumpha i chłopaki dadzą Ci na testy co zechcesz. Polatasz i zdecydujesz. Ja jakbym miał brać jeden z tych dwóch to byłby to street triple RS. Pełen Ohlins, Brembo Monoblock M50 taki jak w dużym Panigale i quickshifter w serii. Nie ma lepszego nakeda w klasie midleweight.

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ro6ert

Obecnie różnica pomiędzy Nowym Street a Speed jest coraz mniejsza, niż pomiędzy poprzednią wersją Street 675 a Speed 1050.

Nowy Street to już "osiemsetka", dlatego faktycznie wybór Speed 1050 (napisałeś chyba błędnie pojemność Speed'a) 2014-2015 a Nowy Street 765 nie jest łatwy.

 

Waga nowego Street Triple 765 - 166kg na sucho, zalany to 190kg (czyli nadal bardzo mało) - sprawia, że jest to bardzo poręczny sprzęt.

Co do wyboru z 3-ch wersji (S, R, RS), to, w moim odczuciu, najbardziej opłacalne, pod kątem wyposażenia jak i ceny, jest wybranie wersji R. Koszt "dopasienia" R do RS to 6kPLN, a za tą kwotę możesz dokupić full akcesoriów.

Mocy RS ma niewiele więcej niż R przy tym samym momencie obrotowym, a dodatkowe extrasy (m.in.: quickshifter, dodatkowy tryb Track, Ohlins, Brembo) w codziennym, normalnym użytkowaniu niewiele zmienią.

S - 113 KM i 73 Nm - 38 900zł

R - 118 KM i 77 Nm - 43 900zł

RS - 123 KM i 77 Nm - 49 900zł

 

Speed jest bardziej masywny, ma zauważalnie wyższy moment obrotowy, no i mega wyglądający monowachacz.

 

Ale tak jak pisał

 

podjedź do salonu Triumpha i chłopaki dadzą Ci na testy co zechcesz. Polatasz i zdecydujesz

 

przymierz się do obydwu - a potem wybierz sercem :smile:

 

http://www.motocykl-online.pl/newsy/Nowy-Triumph-Street-Triple-w-trzech-wersjach,10963,1

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
crazyy

Jeśli chodzi o usterki to mam kumpla pisałem już kiedyś on ma street'a 675 nie pamiętam chyba 2013 albo młodszy.

Ma nalatane już 24tyś, poza klockami i oponami nic więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rook

Street Triple z 2017r miałem szansę ujeżdżać w piątek w wawie. Rewelacyjny sprzęt. Bardzo dobrze się napędza, ponieważ jest ultra lekki (166kg).

Speed jest sporo cięższy i będzie szedł tylko trochę lepiej, ale ma monowachacz co robi mega robotę.

Jak masz czas to podjedź do salonu Triumpha i chłopaki dadzą Ci na testy co zechcesz. Polatasz i zdecydujesz. Ja jakbym miał brać jeden z tych dwóch to byłby to street triple RS. Pełen Ohlins, Brembo Monoblock M50 taki jak w dużym Panigale i quickshifter w serii. Nie ma lepszego nakeda w klasie midleweight.

Fajnie że udało mi się znaleźć kogoś kto już jeździł na nowym street triple bo myślałem, że jest zbyt świeży by ktoś już na nim śmigał. Dziś trochę rozmów przeprowadziłem i na razie skłaniam się właśnie ku nowemu Street triple ale w wersji S. Ja wiem że to niby tylko  5 tyś ale w moim przypadku to aż 5 tyś ponieważ ja sprzedałem swoją cebre i planowałem zakup używki (celowałem w vfr800 tak ok 2007 r) aczkolwiek rozsądek podpowiadał mi że nie nie potrzebny mi taki ciężki motocykl (249 kg zalany - podaje z pamięci) ponieważ poruszam się głównie po mieście a z racji tego że mam małą córkę to plany na dalsze podróże z żoną które planowaliśmy musimy odstawić na ładnych parę lat. Zakup vfr'ki zawsze mi się marzył i dlatego chciałem ją mieć. Drugi powód, właściwie ważniejszy od pierwszego to VAT  i podatek dochodowy za zakup nowego moto na firmę - w skrócie mówiąc nowy motocykl faktycznie wyniesie mnie dużo mniej niż jego cena salonowa. Dlatego też nie chcę piętrzyć kosztów o kolejne X tysięcy bo wiadomo, że tak można w nieskończoność a przecież pierwotnie planowałem wydać ok 15 - 17 tyś.

 

Druga sprawa to speed 1050 jednak jest po pierwsze za drogi a po drugie myślę że jeżdżąc po mieście i tak wykorzystam 50 % potencjału street 765. Jedyne co to tech cholerny monowachacz który jest po prostu kozacki.

 

Dziś też postanowiłem, że pojadę chyba w przyszłym tygodniu do Warszawy i przejadę się na nim.

 

A ty jechałeś na RS ? czy R?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Jeździłem RS. Myślę, że się nie zawiedziesz. To super sprzet do miasta i na tor.

W Wawie latalem ok 16 i spokojnie wchodziłem między samochody, które stały w korku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rook

Obecnie różnica pomiędzy Nowym Street a Speed jest coraz mniejsza, niż pomiędzy poprzednią wersją Street 675 a Speed 1050.

Nowy Street to już "osiemsetka", dlatego faktycznie wybór Speed 1050 (napisałeś chyba błędnie pojemność Speed'a) 2014-2015 a Nowy Street 765 nie jest łatwy.

 

Waga nowego Street Triple 765 - 166kg na sucho, zalany to 190kg (czyli nadal bardzo mało) - sprawia, że jest to bardzo poręczny sprzęt.

Co do wyboru z 3-ch wersji (S, R, RS), to, w moim odczuciu, najbardziej opłacalne, pod kątem wyposażenia jak i ceny, jest wybranie wersji R. Koszt "dopasienia" R do RS to 6kPLN, a za tą kwotę możesz dokupić full akcesoriów.

Mocy RS ma niewiele więcej niż R przy tym samym momencie obrotowym, a dodatkowe extrasy (m.in.: quickshifter, dodatkowy tryb Track, Ohlins, Brembo) w codziennym, normalnym użytkowaniu niewiele zmienią.

S - 113 KM i 73 Nm - 38 900zł

R - 118 KM i 77 Nm - 43 900zł

RS - 123 KM i 77 Nm - 49 900zł

 

Speed jest bardziej masywny, ma zauważalnie wyższy moment obrotowy, no i mega wyglądający monowachacz.

 

Ale tak jak pisał

 

 

przymierz się do obydwu - a potem wybierz sercem :smile:

 

http://www.motocykl-online.pl/newsy/Nowy-Triumph-Street-Triple-w-trzech-wersjach,10963,1

Zgadza się, pomyliłem się przy pojemnościach.

Jeździłem RS. Myślę, że się nie zawiedziesz. To super sprzet do miasta i na tor.

W Wawie latalem ok 16 i spokojnie wchodziłem między samochody, które stały w korku.

Ciekaw jestem czy jest duża różnica pomiędzy S a RS. 

Pozostaje mi przejechać się na obu :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
rook

Jeździłem RS. Myślę, że się nie zawiedziesz. To super sprzet do miasta i na tor.

W Wawie latalem ok 16 i spokojnie wchodziłem między samochody, które stały w korku.

Zastanawiam się czy pojechać w tygodniu czy w sobotę. Trochę się obawiam tych korków. Mówisz, że byłeś ok 16 ale w jaki dzień? Było gdzie polatać, doradź coś jak możesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

 

 

Zastanawiam się czy pojechać w tygodniu czy w sobotę. Trochę się obawiam tych korków. Mówisz, że byłeś ok 16 ale w jaki dzień? Było gdzie polatać, doradź coś jak możesz.


Byłem w piątek, było średnio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rook

Właśnie jestem po rozmowie z Warszawą no i do testowania mają niestety tylko wersje RS a S i R nie mają nawet na stanie.

Obawiam się że może to być duża różnica, no ale nie mam wyjścia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Pozycja ta sama. Zoacz czy Ci odpowiada a o szczegółach chłopaki opowiedzą na miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rook

Pozycja ta sama. Zoacz czy Ci odpowiada a o szczegółach chłopaki opowiedzą na miejscu.

Dzięki zdam relacje jak wrócę z Warszawy.

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
rook

No i przejechałem się na tej RS'ce i powiem tak: prowadzi się go rewelacyjnie, lekki jak rower z silnikiem odrzutowym :smile: Jeździłem nim ponad godzinę zrobiłem ok 85km kawałek po A2 reszta po centrum Warszawy. To co mi się rzuciło od startu to to, że od samego początku czułem się na nim jak na swoim motocyklu który dobrze znam. Co mnie zmartwiło to, że Pan z salonu nie za bardzo potrafił obsługiwać wyświetlacz i nie mógł mi zmienić trybu jazdy "rain" a co chyba gorsze to, że wiedział jak ale nie mógł bo słabo reagował na jego "polecenia". Z tego co mi powiedział, to na tym trybie jest odrobine mniej zrywny co mi akurat odpowiadało, bo jestem raczej zainteresowany wersją "s" lub ewentualnie "r".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Hmm, dziwne.

 

Ja sam sobie skakałem między trybami bez problemu.

No i fakt, fajna to maszyna no nie :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kabzior

Też muszę się przejechać RS. Inna sprawa, że to raptem 5k mniej niż s1000r.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kabzior

 

 

Ale Triumph to nie BMW gdzie 1000r jest na rynku od paru lat i cieszy sie srednim powodzeniem. Triumph do mnie przemawia.

 

W porównaniu z czym się cieszy średnim powodzeniem? W porównaniu z MT09 Yamahy albo innymi japońcami? Jasne, bo one są o co najmniej  1/3 tańsze. Ale jak zaczniemy porównywać z podobnie wyposażonymi motocyklami, to np w 2015 roku Monsterów 821 poszło 6500 na świecie, czyli dokładnie tyle ile S1000r w samym USA. Z większymi Monsterami nie da się porównać, bo Ducati podało liczby tylko dla top 3 najlepiej sprzedających się modeli. Z Triumphem nowym oczywiście też porównać się nie da. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
radek77

Zastanawiam się poważnie nad zakupem Triumph'a speed triple 675 z 2014-2015 roku, lub nowego Street Triple 765 2017. 

Czy są na forum jacyś użytkownicy jednej lub drugiej maszyny???

Kiedyś słyszałem taką opinie o SpeedTriple, że jak się wsiądzie i przejedzie to już nie chce się jeździć na niczym innym.

Jakie są różnice pomiędzy Speed a Street ? Wiem, że street jest słabszy, ale ten z 2017 to nowa, mocniejsza wersja. Martwi mnie trochę, że ten nowy jest nie przetestowany i mało kto go ma.

Dopiero trafiłem na wątek...w czwartek podjedź na Auchan na spot to przymierzysz się do speed triple 2015r,no problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×