Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję


Zdjęcie
- - - - -

Spadek Mocy, Silnik Zdechł, Nie Odpala Pomocy Pilne !


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#21 mih00

mih00
  • Użytkownik
  • 144 postów
  • Imię:Michal
  • Motocykl:Kawa ZR-7
  • Lokalizacja:LDZ/Grotniki

Napisano 03 październik 2016 - 11:47

Ciekawy jestem, gdzie znajduje się reszta tej elektrody :P



#22 michal_lc4

michal_lc4
  • Użytkownik
  • 680 postów
  • Imię:Miguel
  • Motocykl:TDM 900 / Braaapp! KTM
  • Lokalizacja:Łódź ...y todo el Mundo

Napisano 03 październik 2016 - 12:06

Wypaliło Ci świecę, przypilnuj żebyś kolejną świecę miał zgodną z serwisówką bo takie rzeczy dzieją się często przez złe dobranie ciepłoty świecy, nieprawidłowe ustawienie zapłonu lub zła mieszanka paliwo/powietrze.


Użytkownik michal_lc4 edytował ten post 03 październik 2016 - 12:53

  • Steelo lubi to

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook..._homepage_panel


#23 Steelo

Steelo
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 214 postów
  • Imię:Jarek
  • Motocykl:Yamaha TZR 50
  • Lokalizacja:Aleksandrów Łódzki

Napisano 03 październik 2016 - 12:19

Oki, świecę kupię, ale z tym zapłonem to nie wiem bo nie rozbierałem tego silnika jeszcze 2t.

ale z tego co wiem to wyszedł nie dawno od TIM'a po remoncie


Motocykle


Romet Ogar 200/205

Kingway Neken 50ccm3/80

Ylsmco Wektor 150ccm3 (Ścigacz)

Honda CBR 600 F1/F2

GB Street / Yamasaki YM-50 / 110cm3

YAMAHA TZR 50 <3


#24 mih00

mih00
  • Użytkownik
  • 144 postów
  • Imię:Michal
  • Motocykl:Kawa ZR-7
  • Lokalizacja:LDZ/Grotniki

Napisano 03 październik 2016 - 12:25

Albo wypaliło albo się ukruszyła i wpadła do cylindra, a ten spiek na resztce elektrody to nagar po niespalonym oleju.


  • Steelo lubi to

#25 karwoj25

karwoj25
  • Użytkownik
  • 213 postów
  • Imię:Karol
  • Motocykl:przyjmę każdy
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 03 październik 2016 - 12:27

Cos lipa Panie z tym motorem. Albo świeca była nowa, ale z powodu kiepskiego spalania wygląda jak z II Wojny Światowej, albo po 'remoncie' włożyli starą święcę :unsure:



#26 Steelo

Steelo
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 214 postów
  • Imię:Jarek
  • Motocykl:Yamaha TZR 50
  • Lokalizacja:Aleksandrów Łódzki

Napisano 03 październik 2016 - 12:28

czyli co musze rozbierac cylindeR?


Motocykle


Romet Ogar 200/205

Kingway Neken 50ccm3/80

Ylsmco Wektor 150ccm3 (Ścigacz)

Honda CBR 600 F1/F2

GB Street / Yamasaki YM-50 / 110cm3

YAMAHA TZR 50 <3


#27 michal_lc4

michal_lc4
  • Użytkownik
  • 680 postów
  • Imię:Miguel
  • Motocykl:TDM 900 / Braaapp! KTM
  • Lokalizacja:Łódź ...y todo el Mundo

Napisano 03 październik 2016 - 12:50

Narazie nie musisz. Posiłkuj się bliźniaczym tematem. http://forum.super-m...ody-125-2t.html


Użytkownik michal_lc4 edytował ten post 03 październik 2016 - 12:51

  • Steelo lubi to

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook..._homepage_panel


#28 Krzysiek rst1000

Krzysiek rst1000
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:Aprilia RST 1000
  • Lokalizacja:Rzgów

Napisano 03 październik 2016 - 13:17

Tak spojrzałem jeszcze raz na świecę i ona jest bardzo zniszczona. Po pierwsze za ciepło po drugie zbyt uboga mieszanka. Przegrzanie silnika może być spowodowane nieprawidłowym ustawieniem zapłonu.

Lekarstwo : sprawdź ustawienie zapłonu i skład mieszanki. Wkręć też nową świecę i dokręć ją odpowiednim momentem obrotowym.

A mechaników zmień nie wiedzą co robią.

 

Świeca to pierwszy element do sprawdzenia jak kupujemy motocykl, tam wszystko widać jak na dłoni. Także zamiast butów wal do mechanika niech wyreguluje zapłon i gaźnik. Świeca do wymiany i filtr powietrza.

 

Jak masz czas w zimę to wyczyść kartery w głowicy, będzie tam nagaru co niemiara.

 

PS. Jest to możliwe że tak słabo jeździł na niskich obrotach bo ta świeca w takim stanie?

 

Ja jestem praktykiem, i nigdy nie miałem takiej świecy. Ktoś chciał zrobić lepszy motocykl niż to możliwe. W dwusuwie można parę rzeczy poprawić i będzie chodzić lepiej np. przeloty w gaźniku. Jest lepsze napełnianie i na pewno będzie lepiej. Nigdy nie ruszamy okienek karterowych bo tylko pogorszymy wydajność. Do tego trzeba być inżynierem danej specjalności i posiadać praktykę w odpowiedniej firmie. Resztę to tylko można pooglądać jak inni zrobili. :biggrin: B)  hahaha

Załóż nową świecę, zgodnie z serwisówką i wal do mechanika na regulację.


Użytkownik Krzysiek rst1000 edytował ten post 03 październik 2016 - 13:36

  • Steelo lubi to

#29 Steelo

Steelo
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 214 postów
  • Imię:Jarek
  • Motocykl:Yamaha TZR 50
  • Lokalizacja:Aleksandrów Łódzki

Napisano 03 październik 2016 - 13:40

czyli mam do regulacji gaznik nic nowego xd skoro jak go kupilem i chcialem regulowac, to srubka od dawki powietrza byla zastała i nie wiemczy nie zamknięta nawet...

i iglica, tego nie lubie.


Tak spojrzałem jeszcze raz na świecę i ona jest bardzo zniszczona. Po pierwsze za ciepło po drugie zbyt uboga mieszanka. Przegrzanie silnika może być spowodowane nieprawidłowym ustawieniem zapłonu.

Lekarstwo : sprawdź ustawienie zapłonu i skład mieszanki. Wkręć też nową świecę i dokręć ją odpowiednim momentem obrotowym.

A mechaników zmień nie wiedzą co robią.

 

Świeca to pierwszy element do sprawdzenia jak kupujemy motocykl, tam wszystko widać jak na dłoni. Także zamiast butów wal do mechanika niech wyreguluje zapłon i gaźnik. Świeca do wymiany i filtr powietrza.

 

Jak masz czas w zimę to wyczyść kartery w głowicy, będzie tam nagaru co niemiara.

 

PS. Jest to możliwe że tak słabo jeździł na niskich obrotach bo ta świeca w takim stanie?

 

Ja jestem praktykiem, i nigdy nie miałem takiej świecy. Ktoś chciał zrobić lepszy motocykl niż to możliwe. W dwusuwie można parę rzeczy poprawić i będzie chodzić lepiej np. przeloty w gaźniku. Jest lepsze napełnianie i na pewno będzie lepiej. Nigdy nie ruszamy okienek karterowych bo tylko pogorszymy wydajność. Do tego trzeba być inżynierem danej specjalności i posiadać praktykę w odpowiedniej firmie. Resztę to tylko można pooglądać jak inni zrobili. :biggrin: B)  hahaha

Załóż nową świecę, zgodnie z serwisówką i wal do mechanika na regulację.

 

sam już nie czaje bazy :D

świecę dokręcić odpowiednim momencie obrotowym? możesz wyjaśnić?

zawsze odkręcałem, zakręcałem z wyczuciem, i szło..

 

przeczytałem właśnie na forum yamaha-tzr.eu

"W tych silnikach nie ustawia się zapłonu... Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia moduł zapłonowy który dostaje sygnał od impulsatora który znajduje się obok magneta. "


Użytkownik Steelo edytował ten post 03 październik 2016 - 13:39

Motocykle


Romet Ogar 200/205

Kingway Neken 50ccm3/80

Ylsmco Wektor 150ccm3 (Ścigacz)

Honda CBR 600 F1/F2

GB Street / Yamasaki YM-50 / 110cm3

YAMAHA TZR 50 <3


#30 mih00

mih00
  • Użytkownik
  • 144 postów
  • Imię:Michal
  • Motocykl:Kawa ZR-7
  • Lokalizacja:LDZ/Grotniki

Napisano 03 październik 2016 - 13:42

Przegrzanie silnika może być spowodowane nieprawidłowym ustawieniem zapłonu.

 

To jest bodajże silnik am6, a on ma zapłon elektroniczny. Jego się nie ustawia.


  • Steelo lubi to

#31 Steelo

Steelo
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 214 postów
  • Imię:Jarek
  • Motocykl:Yamaha TZR 50
  • Lokalizacja:Aleksandrów Łódzki

Napisano 03 październik 2016 - 13:44

dokładnie silnik AM6

Dlatego od razu wpisałem w google jak ustawić zapłon :biggrin:

 

@edit

Moja wina, mogłem od razu napisać silnik AM6 ;3


Użytkownik Steelo edytował ten post 03 październik 2016 - 13:46

Motocykle


Romet Ogar 200/205

Kingway Neken 50ccm3/80

Ylsmco Wektor 150ccm3 (Ścigacz)

Honda CBR 600 F1/F2

GB Street / Yamasaki YM-50 / 110cm3

YAMAHA TZR 50 <3


#32 Krzysiek rst1000

Krzysiek rst1000
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:Aprilia RST 1000
  • Lokalizacja:Rzgów

Napisano 03 październik 2016 - 13:47

sam już nie czaje bazy :biggrin: świecę dokręcić odpowiednim momencie obrotowym? możesz wyjaśnić? zawsze odkręcałem, zakręcałem z wyczuciem, i szło..

 

Źle dokręcona świeca także daje efekt wypalenia, także nie za słabo. A w serwisówce powinno to być podane. To, że nikt tego nie stosuje to nie znaczy że brak takiej potrzeby. Myślę że około 30 Nm wystarczy ale sprawdź bo inaczej jest w zależności od głowicy.

 

Zapłon elektroniczny też się zużywa, rzadko ale sprawdzić trzeba.


Użytkownik Krzysiek rst1000 edytował ten post 03 październik 2016 - 13:48

  • Steelo lubi to

#33 Steelo

Steelo
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 214 postów
  • Imię:Jarek
  • Motocykl:Yamaha TZR 50
  • Lokalizacja:Aleksandrów Łódzki

Napisano 03 październik 2016 - 14:26

pierwsze czynności, to założyć dobrze świecę, i dobrze wyregulować gazior, a potem 100-200km sprawdzę jak ze świecą


Motocykle


Romet Ogar 200/205

Kingway Neken 50ccm3/80

Ylsmco Wektor 150ccm3 (Ścigacz)

Honda CBR 600 F1/F2

GB Street / Yamasaki YM-50 / 110cm3

YAMAHA TZR 50 <3


#34 jcb

jcb
  • Użytkownik
  • 126 postów
  • Imię:Kuba
  • Motocykl:BMW K100RT, SHL M17 Gazela
  • Lokalizacja:Głowno

Napisano 03 październik 2016 - 16:03

Większość świec posiada plastyczną podkładkę uszczelniającą - wystarczy wkręcić palcami do oporu a potem jeszcze pół obrotu kluczem.

 

Dynamometrem mozna dokręcać jak wkręcemy kolejny raz tę samą świecę ale nie przesadzajmy wystarczy ręką z wyczuciem. Lepiej nieco za lekko niż za mocno bo można gwint w głowicy uszkodzić.

 

Steelo ty te kolejne sprzęty to w worku po ciemku kupujesz ?  W każdym o którym piszesz jakieś niespodzianki.

 

 

Krzysiek - mógłbyś rozwinąć kwestię wpływu momentu dokręcenia świecy na wypalenie elektrod ? Chętnie poczytam.

                 No i co takiego zużywa się w zapłonie CDI co wymuszałoby cykliczną kontrolę kąta wyprzedzeni zapłonu ?


Użytkownik jcb edytował ten post 03 październik 2016 - 16:06

  • Steelo lubi to

#35 Steelo

Steelo
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 214 postów
  • Imię:Jarek
  • Motocykl:Yamaha TZR 50
  • Lokalizacja:Aleksandrów Łódzki

Napisano 03 październik 2016 - 16:19

jcb, trafna uwaga, mam strasznego pecha co do pojazdów dwu kołowych :D

ale... uwaga ale !!!!! świeca to raczej kwestia wymiany bazowej ;d także raczej nic złego z tym motorkiem nie będzie <modli>


Motocykle


Romet Ogar 200/205

Kingway Neken 50ccm3/80

Ylsmco Wektor 150ccm3 (Ścigacz)

Honda CBR 600 F1/F2

GB Street / Yamasaki YM-50 / 110cm3

YAMAHA TZR 50 <3


#36 Krzysiek rst1000

Krzysiek rst1000
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:Aprilia RST 1000
  • Lokalizacja:Rzgów

Napisano 03 październik 2016 - 17:49

Krzysiek - mógłbyś rozwinąć kwestię wpływu momentu dokręcenia świecy na wypalenie elektrod ? Chętnie poczytam. No i co takiego zużywa się w zapłonie CDI co wymuszałoby cykliczną kontrolę kąta wyprzedzeni zapłonu ?

 

No ja osobiście takich doświadczeń nie miałem ale i pierwszy raz widzę tak zniszczoną świecę. Czyli lepiej wszystko zrobić zgodnie z serwisówka, także moment dokręcenia świec. Układy elektroniczne nie naprawia się i wymienia się je na nowe gdy ewentualnie występują objawy np. złego zapłonu. Tutaj taki przypadek występuje. Także zadałeś złe pytanie co się zużywa w zapłonie elektronicznym aby sprawdzać. Jest zupełnie odwrotnie. Sprawdzamy wtedy gdy występują objawy jak u  Steelo i wcale nie trzeba się znać na budowie modułu. Miałem w domyśle na myśli, czy poprzedni właściciel nie włożył czy wpiął jakiś inny moduł dla zwiększenia mocy, trzeba spojrzeć bo samą wymianą świecy nic się nie naprawi. Należy wrócić do ustawień fabrycznych.

 

Hihihihi nie pisałem o złym momencie tylko zbyt lekko ... chodzi zbyt lekkie wkręcenie świecy, nie do końca. Wtedy mogą wystąpić objawy wcześniej wspomniane ale jakie jest źródło badań takich stwierdzeń to nie wiem, nie mam prac źródłowych przed sobą. Za dokładnie dla mnie :P .

Myślę ze tutaj nikt nie chce badać budowy niektórych urządzeń w stosunku do ich zastosowania, wystarczy wiedzieć że prawidłowa świeca się topi jak jest nieprawidłowy zapłon lub zbyt uboga mieszanka. Więcej na ten temat można znaleźć np. tutaj: https://autoturn.net...ie-stukowe.htmlczy tam inne o spalaniu stukowym.

 

Jak sprzęt sprawny to można popierdalać tyle że dziś pada. :wacko:


Użytkownik Krzysiek rst1000 edytował ten post 03 październik 2016 - 17:57

  • Steelo lubi to

#37 Steelo

Steelo
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 214 postów
  • Imię:Jarek
  • Motocykl:Yamaha TZR 50
  • Lokalizacja:Aleksandrów Łódzki

Napisano 03 październik 2016 - 17:54

Możliwe że motorek jeździł na zakręconej śrubie powietrza? bo jak chciałem wyregulować, to musiałem przyłożyć sporo siły by ją kręcić w lewo.


Motocykle


Romet Ogar 200/205

Kingway Neken 50ccm3/80

Ylsmco Wektor 150ccm3 (Ścigacz)

Honda CBR 600 F1/F2

GB Street / Yamasaki YM-50 / 110cm3

YAMAHA TZR 50 <3


#38 jcb

jcb
  • Użytkownik
  • 126 postów
  • Imię:Kuba
  • Motocykl:BMW K100RT, SHL M17 Gazela
  • Lokalizacja:Głowno

Napisano 03 październik 2016 - 18:12

Krzysiek.  I teraz z grubsza wszystko jasne. Tyle tylko , że zaczynac nalezy od rzeczy najprostszych , najbardziej prawdopodobnych i najtańszych.

 

Ta świeca moim zdaniem nie zaczęła swojego żywota w tym motorku - wygląda jakby leżakowała w piwnicy z ziemniakami. Poprzedniw właściciel pewnie wkręcił ją na sztukę bo innej nie znalazł.  Nic się nie stanie jeśli Steelo zacznie od wymiany świecy, regalucji gaźnika a dopiero potem szukania innych przyczyn jeśli objawy nie ustąpią.

Tak na prawdę to świecę w 2t byłoby dobrze wymienić na nową zaraz po kupnie pojazdu. Szczególnie, że już wcześniej silnik nie pracował jak należy,

 

Steelo - możliwe.  Skoro ktoś dokręcił ją "na chama" to znaczy że to jakiś rzeźnik a nie mechanik i niestety nie wróży dobrze. Zapewne śruba została dokręcona nie bez przyczyny więc można się spodziewać innych dolegliwości oraz innych elementów zepsutych niewłaściwymi naprawami.

Samo zamknięcie śruby składu mieszanki nie spowoduje stopienia świecy bo to wzbogaca mieszankę - mogło być natiomiast przyczyną mulenia w dolnym zakresie obrotów bo przy słabej kondycji świecy była  po prostu zalewana.

Zmień świecę , wykręć śrubę składu mieszanki o półtora obrotu , iglicę ustaw na środkowy rowek (chyba , że masz serwisówkę i dane nastaw fabrycznych) - odpal i zobacz jak pracuje.

Jak będzie lepiej to rozgrzej silnik i doreguluj skład mieszanki - stoniowo wykręcaj śrubę póki wolne obroty będa rosły, potem ustaw wolne obroty śrubą położenia przepustnicy - Tak będziesz miał wstępnie ustawiony gaźnik. 

 

Z ciekawości zmierzyłbym też ciśnienie sprężania tego silnika


Użytkownik jcb edytował ten post 03 październik 2016 - 18:16

  • Steelo lubi to

#39 Steelo

Steelo
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 214 postów
  • Imię:Jarek
  • Motocykl:Yamaha TZR 50
  • Lokalizacja:Aleksandrów Łódzki

Napisano 03 październik 2016 - 18:22

tzn ja ją odkręciłem jakiś czas temu i wstępnie wyregulowałem niby gaznik, byla poprawa w pracy silnika.

więc tak zrobię jak radzisz, najpierw swieca, gaznik, 1.5 obrotu, iglica, potem rozgrzanie i ustawienie odpowiedniej dawki.


Motocykle


Romet Ogar 200/205

Kingway Neken 50ccm3/80

Ylsmco Wektor 150ccm3 (Ścigacz)

Honda CBR 600 F1/F2

GB Street / Yamasaki YM-50 / 110cm3

YAMAHA TZR 50 <3


#40 jcb

jcb
  • Użytkownik
  • 126 postów
  • Imię:Kuba
  • Motocykl:BMW K100RT, SHL M17 Gazela
  • Lokalizacja:Głowno

Napisano 03 październik 2016 - 18:39

Zobaczysz co się bedzie działo ale skoro była wkręcona do oporu to możliwe też , że gdzieś zasysa lewe powietrze i ktoś próbował się w ten sposób ratować.

Żeby sprawdzić szczelność dolotu wystarczy na pracującym silniku psiknąć delikatnie okolicę przyłącza gaźnika sprayem do czyszczenia gaźników/przepustnic - jeżeli silnik będzie pracować bez zmian to jest szczelne. 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!