Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję


Zdjęcie
- - - - -

Dylemat W Wyborze Moto


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
52 odpowiedzi w tym temacie

#41 Krzysiek rst1000

Krzysiek rst1000
  • Użytkownik
  • 329 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:Aprilia RST 1000
  • Lokalizacja:Rzgów

Napisano 15 październik 2016 - 09:48

Nie kupiłbym 600-ki gdyby nie polecenie i naprawdę super stan motocykla.

 

Chyba dobrze zrobiłeś, 600 to optymalne moto. Co z tego że masz możliwość podkręcenia powyżej 200 na litrze jak nie ma gdzie tego zrobić. Ruch uliczny duży i przepisy też restrykcyjne. Także 600 to super moto tylko musi być sprawna, nie zarżnięta. Musi lekko chodzić. A to czy do setki masz 4 sekundy czy o sekundę mniej to prawie nie ma różnicy, bo żeby uzyskać taki efekt to i litrem musisz naprawdę przystartować. Żeby litr był lekki w prowadzeniu to trochę trzeba wprawy, inaczej to Cię tylko ogranicza.

 

wybacza bledy kierowcy do 5000 obr.

 

Marttino wspominał że wybacza błędy do 5 tys., to znaczy , że jeszcze minie sezon lub dwa kiedy taki sprzęt będzie mu potrzebny. Dziś jest za wcześnie.

Zresztą ja zrobiłem podobny błąd bo przesiadłem się z 650 na 1000 ale po 15 letniej przerwie. I dopiero po 2 sezonach jest zdecydowanie lepiej. Szczególnie ostatnio czuję potrzebę coraz bardziej przyczepnych opon. U mnie jest specyficzny silnik i te jego drgania oraz mocne sprzęgło dają mi radość z jazdy. Także nie należy się kierować tym, że kolega ma mocniejszy silnik. To nie oto chodzi.

 

LWG :moto:



#42 Marttino

Marttino
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • Imię:marcin
  • Motocykl:Triumph Tiger 955i
  • Lokalizacja:rokiciny

Napisano 15 październik 2016 - 13:16

kolega pisząc post wspominał że będzie jeździł w trasy z plecakiem więc dlatego podsunelem 1000 wielu z was ma rację że 600 wystarczy na miasto w trasy .Ale zawsze jest Ale.I tak wybór należy do kupującego.Pozdrawiam i lwg.
"wybacza błędy" chodzi o to że do tych 5000obr.jest łagodny jak baranek powyżej wstępuje w niego diabelek.
i bez problemów można go zapakować trzy pełne kufry plus plecak i to jedzie.
to moje poglądy.
w tej chwili przesiadlem sie na Tiger 955i
to dopiero jest wygoda podróżowania.
polecam. do zobaczenia na trasie.

#43 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 1261 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 15 październik 2016 - 19:01

Kazdy motocykl łapie tzw. slodki punkt zawieszenia przy obrotach na poziomie od 4 do 6-7 tys obrotow. Jesli ktos pisze zeby krecic tylko do 5 tys obrotow to wydaje mi sie ze nie wie jak uzytkowac moto w winklach:( a co oznacza wybacza bledy do tys obr? Zakrety pokonuje sie gazem!
  • Piuriel lubi to

#44 Marttino

Marttino
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • Imię:marcin
  • Motocykl:Triumph Tiger 955i
  • Lokalizacja:rokiciny

Napisano 15 październik 2016 - 20:11

mathewspl zgadzam się z tobą tylko przypomni sobie swoje pierwsze jazdy czy ty wiedziałeś co to winkiel jak się wchodzi w niego i jak używać manetki.
kolega pytał co na pierwsze Moto
a ty mu walisz o winklach i gazie.
LWG i do zobaczenia na trasie

#45 Krzysiek rst1000

Krzysiek rst1000
  • Użytkownik
  • 329 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:Aprilia RST 1000
  • Lokalizacja:Rzgów

Napisano 15 październik 2016 - 20:12

Kazdy motocykl łapie tzw. slodki punkt zawieszenia przy obrotach na poziomie od 4 do 6-7 tys obrotow.

 

Właśnie, tylko że trzeba jeszcze mieć ustawione zawieszenie i sprawny tylny amortyzator. Ważne jest dobicie ale też odbicie. Zbyt twarde nie dobrze ale jak jest miękko to motocykl zaczyna pływać. Myślę że na wiosnę można zorganizować darmowe ustawianie zawieszenia względem ciężaru ciała. To jest coś co decyduje o bezpieczeństwie, nawet jak ktoś słabo pokonuje zakręty. Lub można to zrobić samemu, mam taki poradnik bardzo dobrze napisany w języku polskim od forumowicza Markos z Michigen w US'a. Poniżej link do poradnika

 

http://www.dynotech....uly/ZAWIASY.DOC


  • Marttino lubi to

#46 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 1261 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 16 październik 2016 - 08:36

Właśnie, tylko że trzeba jeszcze mieć ustawione zawieszenie i sprawny tylny amortyzator. Ważne jest dobicie ale też odbicie. Zbyt twarde nie dobrze ale jak jest miękko to motocykl zaczyna pływać. Myślę że na wiosnę można zorganizować darmowe ustawianie zawieszenia względem ciężaru ciała. To jest coś co decyduje o bezpieczeństwie, nawet jak ktoś słabo pokonuje zakręty. Lub można to zrobić samemu, mam taki poradnik bardzo dobrze napisany w języku polskim od forumowicza Markos z Michigen w US'a. Poniżej link do poradnika
 
http://www.dynotech....uly/ZAWIASY.DOC


to jest dla mnie oczywistosc

mathewspl zgadzam się z tobą tylko przypomni sobie swoje pierwsze jazdy czy ty wiedziałeś co to winkiel jak się wchodzi w niego i jak używać manetki.
kolega pytał co na pierwsze Moto
a ty mu walisz o winklach i gazie.
LWG i do zobaczenia na trasie


ale to nie jest wskazany litr na pierwsze moto absolutnie tylko to mialem na mysli

#47 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1739 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 16 październik 2016 - 10:57

Znowu litra ktoś szuka na pierwsze moto widzę...
Ehh, obiecałem sobie nie brać udziału w tych dyskusjach, bo szkoda produ. Chyba, że kolega szuka harleya to wtedy spoko.

Ustawienie zawiasu mam w planie serwisowym na nowy sezon, bo w tym sam się bawiłem z poradnikami i krecilem, ale chyba to nie jest to. Tym razem podjade do specjalistów.
...You can be better than that..

#48 Krzysiek rst1000

Krzysiek rst1000
  • Użytkownik
  • 329 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:Aprilia RST 1000
  • Lokalizacja:Rzgów

Napisano 16 październik 2016 - 11:31

Ustawienie zawiasu mam w planie serwisowym na nowy sezon, bo w tym sam się bawiłem z poradnikami i krecilem, ale chyba to nie jest to. Tym razem podjade do specjalistów.

 

Ustawianie zawiasów to nie jest problem, że specjalista zrobi i będzie najlepiej jak może być. To jest dyskusja i próby. Co innego jest dla jednej osoby np. bo jest wyższa i cięższa a co innego jest dla innej osoby bo jest lekka. Także nie spodziewaj się trafienia od pierwszego ustawienia. Choć jak ktoś się tym zajmuje to niewątpliwie ma czucie.

 

Na pewno przekleństwem jest twardy zawias z przodu i brak odbicia z tyłu. Trzeba wiedzieć że jest druga śruba do ustawień na odbicie. U mnie był ustawiony twardy jak decha tylny zawias na dobicie a miękki na odbicie przez poprzedniego właściciela i za cholerę nie mogłem dojść czemu nurkuje przy hamowaniu.


Użytkownik Krzysiek rst1000 edytował ten post 16 październik 2016 - 11:38


#49 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1739 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 16 październik 2016 - 11:36

No przecież napisałem, że w tym sezonie sam kręciłem z poradnikami :D i nie do końca jestem zadowolony, dlatego tym razem dam szansę specom. Jak nie poczuje różnicy to będę bogatszy o doświadczenie.


...You can be better than that..

#50 Marttino

Marttino
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • Imię:marcin
  • Motocykl:Triumph Tiger 955i
  • Lokalizacja:rokiciny

Napisano 16 październik 2016 - 19:17

No przecież napisałem, że w tym sezonie sam kręciłem z poradnikami :D i nie do końca jestem zadowolony, dlatego tym razem dam szansę specom. Jak nie poczuje różnicy to będę bogatszy o doświadczenie.


to na przyszly sezon gdzie mam podjechać na ustawienie

#51 dodo

dodo
  • Dawca
  • 35 postów
  • Imię:Andrzej
  • Motocykl:bandit 600s
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 17 październik 2016 - 20:24

to na przyszly sezon gdzie mam podjechać na ustawienie

też chetnie sie podłączę


Nie dyskutuj z debilem bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem.

#52 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 1261 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 17 październik 2016 - 20:27

proponuje wrocic do tematu w osobnym watku albo w poscie niedzielna szkola bo troche chyba odbiegamy od tematu
  • Piuriel lubi to

#53 LukaszDrago

LukaszDrago
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:CB 600 F Hornet

Napisano 18 październik 2016 - 21:45

Znowu litra ktoś szuka na pierwsze moto widzę...
Ehh, obiecałem sobie nie brać udziału w tych dyskusjach, bo szkoda produ. Chyba, że kolega szuka harleya to wtedy spoko.

Ustawienie zawiasu mam w planie serwisowym na nowy sezon, bo w tym sam się bawiłem z poradnikami i krecilem, ale chyba to nie jest to. Tym razem podjade do specjalistów.

@Piuriel jeśli to do mnie to zanim coś zarzucisz proszę przeczytaj od początku, a że sam się też wypowiadałeś w kontekście jak Ty to napisałeś engine guard do Horneta 600 :P to mnie dziwi Twój post . Więc jeśli to jest post skierowany do autora tj do mnie to minąłeś się ostro z celem :) bo sam widziałeś i komentowałeś zakupioną 600-te. Jeśli nie do mnie to zwracam honor :) 

 

czemu patrzysz tylko na 600 setki na pierwsze moto przy twoim wzroscie 1000 fzs super maszynka i wybacza bledy kierowcy do 5000 obr. drugi sezon smigam i nie zaluje wyboru polecam wygodna pozycjia i przy wyprzedzaniu nie musisz sie martwic ze mocy zabraknie -- sprawdz--

@Marttino wybór padł na 600 bo narazie chce nauczyć się, że tak powiem dobrze jeździć spodziewam się, że to nie będzie elastyczność litra z plecaczkiem, ale to co narazie jeżdżę i co dopiero będę się uczył to te 600 mi wystarczy. Jak nauczę się jak to napisaliście robić winkle :D i nie będę " królem prostej" tylko mistrzem zakrętów i to przestanie mi wystarczać wtedy pomyślę nad jakimś litrem narazie chce się szlifować na czymś mniejszym na większe przyjdzie czas, może za parę sezonów :D
 
PS. bo zaraz pewnie zrobi się g...burza, że przyznałem się że jestem królem prostej - nie, nie jestem i nie pali mi się do tego :D zostało to napisane w kontekście sarkazmu co do kierowców moto i aut co na prostej V max, a w zakręcie w którym można jechać 100 oni zwalniają do 40 :) 
 
 

proponuje wrocic do tematu w osobnym watku albo w poscie niedzielna szkola bo troche chyba odbiegamy od tematu

@matthewspl zgadzam się w zupełności tym bardziej, że moto już zakupione - chyba muszę zdjęcie wstawić bo nie zamkną tematu xD.
 
Moi drodzy Moto zakupione Honda Hornet PC36 po znajomości i po taniości aby nie było szkoda jak się wywalę, już miesiąc temu, jeszcze raz dzięki za pomoc i proszę o zaprzestanie komentarzy w kontekście propozycji kolejnych motocykli i jazdy bo jak zauważył matthewspl nie dość, że odbiegliśmy od tematu to jeszcze w temacie, który powinien zostać zamknięty - Jeszcze raz zgłaszam do moda o zamknięcie tematu. Dzięki

  • matthewspl i Marttino lubią to





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!