Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję

Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash


Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Mini Poradnik Mini Zaprawek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 preker84

preker84
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • Imię:Marcel
  • Motocykl:FZ6
  • Lokalizacja:Zgierz/Gieczno

Napisano 14 styczeń 2012 - 01:18

W związku z kilkoma niewiadomego pochodzenia ogniskami odbić lakieru które powodowały korozje baku mojego fazera postanowiłem podjac sie proby ich usuniecia. Opisze tutaj co i jak robiłem, może sie komuś przyda a może nie:P.
Więc wyglądało to tak:

Dołączona grafika

Zrezygnawałem z malowania sprayami z racji tego iz posiadałem lakier bazowy w kolorze, poza tym sprayami można malować rower albo mur. Zakupiłem w pewnym markecie budowlanym w manu, tandetny plastykowy aerograf:

Dołączona grafika

Skorodowane miejsca potraktowałem Cortaninem, odstawiłem na 24h zeby specifik zgryzł sie z rdza,potem podkład akrylowy, nastepnie poszła w użycie szpachlowka:

Dołączona grafika

Po utwardzeniu szpachlowki czyli ok 1h, traktujemy poszpachlowane miejsca papierem 800 na mokro uważając zeby nie zetrzeć za mocno starego lakieru: czyscimy i otłuszczamy powierzchnie najlepiej recznikami papierowymi i Nitrem 3,4 razy zmieniajac reczniki:

Dołączona grafika

Miejsca ktorych nie zamierzamy malowac maskujemy tasma i papierami. Maskujemy szerzej niż bedziemy malowac, ponieważ potem ciezko bedzie nam zniwelowac laczenie.Teraz najtrudniejsza czes-przygotowanie lakieru. Niestety jezeli nie mamy pojecia o lakierach musimy robic to eksperymentalnie. Wazna jest gestosc lakieru, gesty-aerograf go nie zassie, za rzadki bedzie rozlewal. To samo dotyczy cisnienia, male-lakier za malo rozpylony i pluje,za duze- malowanie zbyt suche.Ja malowalem na 3,5 do 4 Bar, chociaz niby tym aerografem pwoinno sie malowac na 2,5-3. Po prostu trzeba dobrac to wszystko eksperymentalnie na jakims starym kawalku blachy. A i ważna uwaga, do rozcienczania bazy uzywamy rozcienczlanika do baz a nie nitra

Dołączona grafika

Malujemy głownie obszar szpachlówki, napylajac delikatnie obszar wokól niego, czekamy chwile i nakladamy druga warswe, nastepnie idzie w uzycie lakier bezbarwny wymiaszany z utwardzaczem w stosunku 2:1. nakladamy 3 warstwy tzw na mokro, przykrywamy nasza baze.Nastepnie wylewamy resztki z aerografu i wlewamy rozpuszczlanik zaprawkowy ktorym malujemy krawedzie gdzie laczy sie nowy lakier ze starym, powoduje on laczenie sie 2 warstw.:

Dołączona grafika

Jezeli powstal wam jakis zaciek jak na zdjeciu :) nie przejmujemy sie tym usuniemy go potem

Dołączona grafika

Po utwardzeniu lakieru czyli jakies 24h w temperaturze ok 20st, matujemy lakier papierem wodnym 800-1000 jesli mamy jakies zacieki, uwazajac zeby nie zetrzec zbyt gleboko. Jesli powierzchnia jest zadowolajaca uzywamy papieru 2000-2500 matujac stara i nowa powierzchnie. Nastepnie polerujemy lakier do wyboru: recznie-pastą tempo lub pasta Farecela G3 ale G3 jest do uzytku maszynowego na mokro. Ja zastosowalem gabke na wkretarke. Oto efekt:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Pamietajmy o uzywaniu duzej ilosc wody zarowno przy polerowaniu G3 jak i przy szlifowaniu papierami wodnymi, dobrze jest je namoczyc wczeniej na jakies 10 minut, przy szlifowaniu czesto polewac woda.

Koszty:
aerograf - 44 zl
lakier clar,utwardzacz, rozpuszczalnik zaprawkowy, szpachlowka,nitro,2 arkusze papierow - 35 zl
pasta G3, uchwyt na wkretarke - pozostałosci po polerce wydechow

#2 kuba

kuba
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • Imię:Jakub
  • Motocykl:gsxr 3/4
  • Lokalizacja:Tuszyn

Napisano 14 styczeń 2012 - 08:34

poprostu wow! Jeśli kiedy kolwiek bede robił jakąś zaprawke napewno skorzystam z Twoich rad!!

#3 Suchy-wolk

Suchy-wolk
  • Administrator
  • 4139 postów
  • Imię:Marcin
  • Motocykl:GSX-R 600 L2
  • Lokalizacja:Łódź-Stoki
  • Karta FŁM:0169

Napisano 14 styczeń 2012 - 10:38

Fajny poradnik, przyklejam go bo się na pewno przyda :)

Budujesz dom lub remontujesz mieszkanie? Zajrzyj na www.wega-lodz.pl


#4 Przemski

Przemski
  • Użytkownik
  • 253 postów
  • Imię:Przemek
  • Lokalizacja:LDZ

Napisano 15 styczeń 2012 - 12:54

Bomba, trochę chęci, zdolności manualnych i widać że można samemu takie kwestie ogarnąć przy okazji ucząc się czegoś.
CENTRUM UBEZPIECZEŃ ul. Snycerska 1 róg ul. Zachodniej i Limanowskiego, Tel: 693 188 184
motocykle, samochody, mieszkania, domy, firmy, OC podróżne, polisy na życie, NNW i motocykle

Służymy Wam również doradztwem, także dzwońcie, piszcie jeśli tylko macie jakieś pytania lub potrzebujecie pomocy w spr. ubezpieczeń. nasze.ubezpieczenie@gmail.com

ZAPRASZAMY!!!

#5 pd

pd
  • Moderator
  • 2001 postów
  • Imię:Piotr
  • Motocykl:DL650
  • Karta FŁM:0110

Napisano 07 luty 2013 - 07:49

Tymczasem w Rumunii


Użytkownik p_d edytował ten post 07 luty 2013 - 18:03

  • Suchy-wolk i Pagbat lubią to

#6 JASTRZAB

JASTRZAB
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Imię:Artur
  • Motocykl:HAYABUSA i FZ-1 N , Ducati Multistrada 1200
  • Lokalizacja:Łódź , Koluszki

Napisano 02 maj 2013 - 07:53

naprawił DACIĘ za browara :-))


Odszkodowania powypadkowe z polisy OC sprawcy za różne zdarzenia z ostatnich 19 lat , bezpłatna analiza sprawy , wypłacam zaliczki do 20 tys. zł na osobę po podpisaniu umowy , pokrywam wszelkie koszty sądowe , daję pisemną gwarancję wygranej sprawy sądowej.

Artur Jastrzębski
Dyrektor Generalny woj. Łódzkie
Europejskie Centrum Odszkodowań S. A.
606-342-812


#7 Regis

Regis
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • Imię:Przemek
  • Motocykl:Honda CBX 750 f
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 02 maj 2013 - 10:38

Temat z aero przeczytałem, trochę się pozałamywałem, ale z ciekawości, to chętnie obejrzę efekt na żywo... Niestety z racji doświadczenia ( z lakiernictwem motocyklowym oraz aerografią ) nie jestem zbyt pozytywnie nastawiony do tego co zobaczę. Nie zrozumcie mnie źle, nie o to chodzi że źle komuś życzę, tylko o to że jest mało prawdopodobne, że ta zaprawka jest faktycznie niewidoczna i prawidłowo ułożono ziarna lakieru... Chodzi o to że :

 

 A; aerografy mają inną średnicę dyszy niż pistolet którym maluje fabryka, a co za tym idzie, nie są w stanie napylić gradientu bazy w taki sposób.

 B; Z powodu powyższych różnic w parametrach, zmienia się też lepkość mieszaniny, co w efekcie zmienia cały efekt wyłożenia zarówno koloru bazowego, jak i lakierów zabezpieczających ( bezbarwny ), ale też podkładów...

 C: ELEMENTU PRZED LAKIEROWANIEM NIE MYJE SIĘ NITREM !!!!!!!!!!!!!!!!! Nitro nie jest nawet rozcieńczalnikiem, jest to Rozpuszczalnik, służy do MYCIA SPRZĘTU LAKIERNICZEGO !! Narusza on strukturę lakieru ( wyschniętego też ) i powoduje częściowy jej rozpad. Prosty przykład, połóż sobie szmatę z Nitrem na tej zaprawce to zobaczysz co się stanie... 

 D; Element przed lakierowaniem myje się po pierwsze Zmywaczem do usuwania silikonów ( jest to specjalny zmywacz, dostępny w sklepach lakierniczych ) a po drugie szmatką antystatyczną ( jest to specjalna szmatka, dostępna również w sklepach lakierniczych ).

 

 

 Acha, mam nadzieję że uda się jakoś ustawić, bo chciał bym rzucić okiem na efekt tej zaprawki... 

 

 Pozdrawiam

 Przemek "REGIS"


- Regis-

 - Airbrush & Tattoo Artist-

 

                                                                                -Wolna grupa Wujków Motocyklowych Łódź-






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!