Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję


Zdjęcie
- - - - -

Bmw R1150R '02 I Moje Wątpliwości


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#21 Michallica

Michallica
  • Użytkownik
  • 160 postów
  • Imię:Michał
  • Motocykl:Honda ST1300
  • Lokalizacja:Łódź - Żubardź

Napisano 04 styczeń 2017 - 08:52

Jeździłem dwa lata BMW R850 Roadsterem, bordowym z bocznymi kuframi, pewnie niektórzy z forum je pamiętają. Motocykl w momencie zakupu  miał 80.000km. Po zakupie wykonałem serwis przewidziany przy tym przebiegu min. sprzęgło ( rozpołowienie motocykla na pół) ustawienie zaworów, synchronizacja przepustnic, płyny itp Potem zrobiłem nim 20.000km, kupił go potem mój kolega z pracy i nakręcił kolejne kilkanaście, potem moto poszło do Szczecina i dalej kręci km. Motocykl chodził bez problemu mimo pozornie dużego przebiegu.

 

Jeśli egzemplarz o którym piszesz był serwisowany, dbany i obsługiwał go serwisant mający pojęcie o tym co robi, motocykl nie jest jakiś bardzo ryzykowny i jeśli ci się podoba i odpowiada ci jego charakter to warto spróbować i doświadczyć jazdy boxerem. Ja mojego wspominam jako kakofonię wszelkich możliwych dźwięków, zgrzytów, pisków, stuków i szumów - ten typ tak ma, ale ma to swój czar. Bajecznie łatwe prowadzenie, ze względu na niski środek ciężkości i niską masę, świetna zwrotność, bardzo umiarkowany apetyt na paliwo, bardzo liniowe oddawanie mocy. Pozycja z szeroką i dość wysoką kierownicą sprawiała że czułem się jakbym siedział na 200KM V-Maxsie  a nie 70KM Beemce:-) Motocykl był nietypowy, budził zainteresowanie ludzi i naprawdę lajtowo się nim jeździło. Choć miło go wspominam i przypadał on na bardzo ciężki okres mojego życia, raczej drugi raz boxera nie kupię, ale jak masz okazję spróbować i korci cię tak jak mnie korciło to warto.

R1150R także jeździłem, był o wiele bardziej dynamiczny i układ silnik-skrzynia-napęd pracował już inaczej, tzn ciszej, motocykl był bardziej zadziorny ale miał nadal ten swój boxerowy styl. Fajna sprawa.

Części są ogólnie dostępne w cenach takich samych jak do Japońców a przy odpowiednich kontaktach może i tańsze, z tą różnicą że jak już raz coś wymienisz to jeździsz i do tego nie wracasz przez dłuższy czas. Rzeczy o których czytałeś i o których piszą na forach wynikają w większości z zaniedbania, chęci zaoszczędzenia, druciarstwa, mechanika nie mającego pojęcia co robi lub przebiegu 2-3 krotnie większego niż na blacie.

Jeśli znasz egzemplarz z salonu, z historią , udokumentowanym przebiegiem, serwisowany i bez większych przygód, to kup go , spróbuj  i ciesz się życiem, a jeśli ci nie będzie odpowiadał, sprzedasz z pocałowaniem w rękę, bo takich motocykli nie ma i szukać ich ze świecą. Pozdrawiam Michał

 

PS: Do niektórych osób z forum -bez urazy- czasem lepiej nie pisać czy mówić o rzeczach o których nie ma się pojęcia bądź nie miało się styczności.


Użytkownik Michallica edytował ten post 04 styczeń 2017 - 08:53

  • Rebel lubi to

#22 jcb

jcb
  • Użytkownik
  • 114 postów
  • Imię:Kuba
  • Motocykl:BMW K100RT, SHL M17 Gazela
  • Lokalizacja:Głowno

Napisano 05 styczeń 2017 - 12:32

Dostęp do części BMW jest rewelacyjny - warto przejrzeć sobie katalogi pod kątem starych modeli. Moja beemka ma już ponad 30 lat a zamówić można niemalże każdą pierdółkę.

Do tego dochodzi łatwe wyszukiwanie części w dostępnych on-line ilostrowanych katalogach. Z cenami bywa różnie czasem są z kosmosu ale czasem części są niedrogie i nawet połowę tańsze w ASO niż w sklepie niezależnym. Do tego w katalogach często podane sa wymiary np. oringów co pozwala czasem dodatkowo zaoszczędzić.

 

Osobiście zamawiam wysyłkowo od Smorawińskiego z Poznania.  Mają sklep internetowy i nie wołają przedpłaty (w Liberty musiałem zostawić zadatek na jakąś pierdołę za 20 czy 30 zł)







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!