Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję


Zdjęcie
- - - - -

R1 Vs Sv1000S. (Moto Do Zabawy Za Ok 10K)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mavver

Mavver
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Imię:Patryk
  • Motocykl:Yamaha FZS 600
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 02 wrzesień 2016 - 08:54

Cześć,

planuję w niedalekiej przyszłości zmienić mojego FZS 600 na coś mocniejszego.
Jeżdzę Fazerkiem już 4 ok i w zasadzie to nie narzekam, mocy jest sporawo, ale jednak zaczyna mi już dość poważnie jej brakować.
Jeśli upoluję jakąś ładną sztukę w dobrej cenie to chętnie zmienię :)

Zastanawiam się nad R1 i SV1000. Wiem, że ogarnę, także o to bez obaw.
Chciałbym mieć coś szybkiego co będzie agresywnie i ostro reagować na gaz. Pośmigałbym też czasami na kole, czego na FZS raczej nie robiłem raz z braku mocy, a poza tym jakoś nie chciało iść na koło i to moto nie do tego więc odpuściłem.

SV ma wspaniały dół i bardzo mi się podoba - pytanie czy po sezonie, może dwóch nie braknie mi mocy?
R1 to klasyk, od samego początku o nim marzyłem i może to właśnie odpowiedni moment. Wiem, że spełniłby moje oczekiwania w 100%, jednak czy za ok 10k uda mi się upolować jakąś sensowną sztukę? Mogę też poczekać do przyszłego sezonu i trochę dozbierać, jeśli faktycznie będzie ciężko o coś zadbanego w moim budżecie, ale niechciałym wydać raczej więcej niż 12 000.
Skupiam się na tych 2 wśród szerokiej gamy litrów bo najbardziej mi się podobają.

Jakbyście mogli porównać również osiągi/ specyfikę jazdy obu motocykli (który daję większą frajdę? będę śmigał czasem w niedalekie wypady/ po mieście z pleczakiem) to będę bardziej zorientowany nad priorytetem, a kupię pewnie i tak to co trafi się w lepszym stanie.
R1 jest tak czy siak żwasza niż sv 1000? (mimo, że nie vałka?)
Spalanie pewnie w przypadku obydwu spore i porównywalne? :)


Użytkownik Mavver edytował ten post 02 wrzesień 2016 - 09:01

„Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie”

Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl


#2 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1307 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • LokalizacjaŁódź-Radogoszcz

Napisano 02 wrzesień 2016 - 09:05

Za 10k nie kupuj R1. Chyba, że http://motocykle-lod...mila/?hl=kamila

Skoro uważasz, że ogarniesz R1 to nic mi do tego, ale po FZS jednak wskocz może na coś co ma ze 120Km zanim wskoczysz na coś co ma ich prawie 200Km.
Te 30Km różnicy uwierz mi, że bardzo odczujesz. Obstawiam, że na 2 lata Ci wystarczyć powinno zanim faktycznie zaczniesz wykorzystywać potencjał moto. Polecam CBR 600RR, lekkie i nawet prędkie ;) lub inną 600ccm

Chyba, że szukasz czegoś na czym będziesz mistrzem prostej to SV powinno wystarczyć :)


  • Mavver i KACZY lubią to
...You can be better than that..

#3 Mavver

Mavver
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Imię:Patryk
  • Motocykl:Yamaha FZS 600
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 02 wrzesień 2016 - 09:09

Właśnie nie chcę czegoś pośredniego, chciałbym mieć już coś konretnego na kilka najbliższych lat, na czym będę powoli doszkalał swoje umiejętności.
Na FZS wskoczyłem świeżo po kursie i wcześniej 50tce i było OK :)

Wiem, że to sporo mocniejsze sprzęty, ale tego właśnie oczekuję. Wiem, że przez pierwszy sezon może dwa nie będę wykorzystywał 100% potencjału, ale jestem cierpliwy :)


„Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie”

Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl


#4 rooland

rooland
  • Członek Stowarzyszenia
  • 1293 postów
  • Imię:Roland
  • Motocykl:R6
  • Lokalizacja

Napisano 02 wrzesień 2016 - 09:23

Właśnie nie chcę czegoś pośredniego, chciałbym mieć już coś konretnego na kilka najbliższych lat, na czym będę powoli doszkalał swoje umiejętności.

 

błędne i głupie myślenie... niestety ale zamiast uczyć się jeździć motocyklem wykorzystując jego potencjał będziesz jeździł na pół gwizdka bojąc się odkręcić na full... a to nie jest nauka. Jeżeli chcesz się uczyć to rób to tak jak się powinno robić. 30 koni różnicy np na przesiadkę na r6 zrobi Ci tak wielką różnicę że jeju (moca, waga, geometria)... a samo ogarnianie takiego sporta zajmie Ci wiele lat już nie mówiąc o litrze bo tutaj to cierpliwości na naukę może Ci braknąć. Oczywiście, można od razu 1000rr-kę kupić i odwijać na prostej ile wlezie ale tak to nawet Maciuś z klanu potrafi. Jak chcesz koniecznie litra to SVka jest fajnym rozwiązaniem. Chociaż jak masz parcie na moc / konie mechaniczne to pewnie i to Ci się znudzi.... 

 

svka to turystyk-sportowy ... wygodniejszy, elastyczny i fajny do jazdy z plecakiem na jakieś wycieczki

R1 to typowy sport - powinna w sumie głównie po torach śmigać 

 

btw: FZS nie idzie na gumę ? mam jednego takiego który tym motocyklem by Ci pół Łodzi na kapciu objechał :)


Użytkownik rooland edytował ten post 02 wrzesień 2016 - 09:29


#5 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1307 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • LokalizacjaŁódź-Radogoszcz

Napisano 02 wrzesień 2016 - 09:44

Wiem, że przez pierwszy sezon może dwa nie będę wykorzystywał 100% potencjału, ale jestem cierpliwy

Mówisz zapewne o 600ccm w sporcie.

Żebyś zaczął się na tym nudzić to gwaratnuję, że 2 lata to za mało.

 

30 koni różnicy np na przesiadkę na r6 zrobi Ci tak wielką różnicę że jeju (moca, waga, geometria)... a samo ogarnianie takiego sporta zajmie Ci wiele lat

:cheers:
  • Mavver lubi to
...You can be better than that..

#6 jaszczomb

jaszczomb
  • Użytkownik
  • 425 postów
  • Imię:Marek
  • Motocykl:xj600
  • LokalizacjaDąbrowa

Napisano 02 wrzesień 2016 - 09:46

Zastanawiam się nad R1 i SV1000. Wiem, że ogarnę, także o to bez obaw.


Skoro wiesz, że ogarniesz R1, to z TL1000s też sobie poradzisz
a w tym budżecie kupisz tl'ke w stanie idealnym.
  • Mavver i Piuriel lubią to

#7 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1307 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • LokalizacjaŁódź-Radogoszcz

Napisano 02 wrzesień 2016 - 09:49

TL widowmaker :D 


  • rafalek_s i krzychoslav lubią to
...You can be better than that..

#8 rooland

rooland
  • Członek Stowarzyszenia
  • 1293 postów
  • Imię:Roland
  • Motocykl:R6
  • Lokalizacja

Napisano 02 wrzesień 2016 - 09:50

to z TL1000s też sobie poradzisz

 

bierz TLkę :D tylko proszę nagrywaj wszystko :D 


  • Piuriel lubi to

#9 Mavver

Mavver
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Imię:Patryk
  • Motocykl:Yamaha FZS 600
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:19

Ok, w zaszdzie to czytam Wasze komentarze i przyznaję, że musicie mieć rację, skoro jesteście wszyscy tak jednomyslni i wierzę, że nie jest to takie gadanie jak w stylu "na pierwsze moto max 500" :)
Może faktycznie błędnie myślałem.

No dobra czyli w budżecie ok 10k - r6 albo faktycznie ten sv1000?
Chociaż może lepiej zacząć na małym sporcie jeśli czuję, że najbardziej by mnie to kręciło żeby potem przesiąść się na potężnego litra?
R6 w budżecie 10k - jest szansa na niezajeżdżone padło?


„Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie”

Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl


#10 krzychoslav

krzychoslav
  • Dawca
  • 1418 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:Thundercat -> CBR 954 -> FZS1000
  • LokalizacjaŁódź - Stare Polesie

Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:40

ze "słabszych" sportów w tej kasie istnieje jeszcze cbr 929/954, ujeżdżałem taką, bardzo fajny motocykl :) 

 

ale sporta faktycznie lepiej zacznij od 600 :) zupełnie inna praca, moc, charakterystyka :)

 

osobiście ujeżdżam teraz FZS1000, i to też fajna zabawka, 143 km/106nM robią swoje :) choć nie ma takiej agresji jak była w 954


  • Mavver lubi to

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

icon3.png


#11 rooland

rooland
  • Członek Stowarzyszenia
  • 1293 postów
  • Imię:Roland
  • Motocykl:R6
  • Lokalizacja

Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:53

No dobra czyli w budżecie ok 10k - r6 albo faktycznie ten sv1000? Chociaż może lepiej zacząć na małym sporcie jeśli czuję, że najbardziej by mnie to kręciło żeby potem przesiąść się na potężnego litra? R6 w budżecie 10k - jest szansa na niezajeżdżone padło?

 

Nie znam sie na cennikach i nie wiem jak teraz te modele stoją ale R6 zadowoli Cię w 100% procentach, uwierz mi. Ma potencjał taki że fiu fiu. Wprawny kierownik na R6 będzie śmigał równo z litrami. Poszukaj, popatrz, dosiądź się do jakiegoś... ale już zacząłeś dobrze kombinować. Jeżeli lubisz typowe sporty to Svka litrowa nie jest dla Ciebie.


  • Mavver i krzychoslav lubią to

#12 Lucass

Lucass
  • Dawca
  • 152 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:Yamaha R1 rn09
  • LokalizacjaŁódź/krw

Napisano 02 wrzesień 2016 - 13:36

Dokładnie, zastanów się nad R6. Miałem kiedyś taką z 2000r, i gwarantuje Ci ze daje bardzo dużo radości z jazdy. I mocy tam nie brakuje, szczególnie powyżej 12 tys/obr. Za te pieniądze spokojnie kupisz starszą na gaźnikach, lub trochę dobieraj i na wtrysku. Choć ta mi jakoś nie leży, jest brzydka i podobno mniej agresywna. Ale najważniejsze najpierw sobie na niej posiedź. Bo jest naprawdę mała i lekka.
  • Mavver lubi to
" The helmet hides feelings that cannot be understood " - A. Senna

#13 Bogdan

Bogdan
  • Użytkownik
  • 109 postów
  • Imię:Bogdan
  • Motocykl:Suzuki SV 1000
  • Lokalizacjaok. Łodzi

Napisano 02 wrzesień 2016 - 23:20

SV1000 kapitalny sprzęt i super dźwięk, a i aby ja ogarnąć w 100% to 2 sezon to za mało.

Ale znalezienie dobrej sztuki wartej uwagi to 10k może być troche mało. 



#14 kosmaty

kosmaty
  • Członek Stowarzyszenia
  • 1765 postów
  • Imię:Tomek
  • Motocykl:R1 rn19
  • LokalizacjaLDZ/CZMP

Napisano 02 wrzesień 2016 - 23:38

Pomysl jeszcze o kawie 636 z rocznika 03-04 jest to najmocniejsza 600tka i do tego leciutka , budżet wystarczy

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

#15 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 902 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:chwilowo brak
  • LokalizacjaLodz

Napisano 03 wrzesień 2016 - 11:36

Oj nie zmieniaj na mocniejszy zeby uczyc sie jezdzic. To zla droga uwazam. Pozniej chicken stripy na pol metra na oponie i gadka ze guma do wymiany bo mi sie slizga! Standard niestety wsrod wiekszosci ale nie u wszystkich. Nie wiem jakie masz umiejetnosci ale wykorzystanie w 100% 120 konnego motocykla w winklach napedza niezlego stracha mocnym sportom. Jesli ogarniasz tym obecnym sprzetem w 100% to zmieniaj a jesli nie to cwicz. Pokaz mi opone to Ci powiem;) powodzenia w szukaniu bo i tak pewnie zmienisz.
  • KACZY i Piuriel lubią to

#16 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1307 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • LokalizacjaŁódź-Radogoszcz

Napisano 03 wrzesień 2016 - 20:57

Mateusz wie co gada.
Masz teraz ok 90Km
Kup sporta 600 lub jak Kosmaty mówi 636 i zobaczysz, że 120Km wystarczy na długo jeszcze.
Na niemieckim autobanhnie i tak 280km/h polecisz zdrową 600.

A mi sie guma slizga i uwazam, ze jest do wymiany i tak Mateusz
  • matthewspl lubi to
...You can be better than that..

#17 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 902 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:chwilowo brak
  • LokalizacjaLodz

Napisano 05 wrzesień 2016 - 16:37

Im bardziej sportowa opona tym wymaga lepszego dogrzania i trudniej w drogowych warunkach uzyskac optymalna przyczepnosc. Ale przeciez Piuriel nie masz stricte sportowych opon? To jak;)?

#18 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1307 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • LokalizacjaŁódź-Radogoszcz

Napisano 05 wrzesień 2016 - 19:36

Im bardziej sportowa opona tym wymaga lepszego dogrzania i trudniej w drogowych warunkach uzyskac optymalna przyczepnosc. Ale przeciez Piuriel nie masz stricte sportowych opon? To jak;)?

Włala :P
http://www.moto-opin...&id_produktu=92

To to mam. Poczytaj opinie. To już nie moja wina, że tył lubi bokiem bardziej niż powinien. :biggrin:

 

 

mam je własnie w GSXR 1000 k4 i jak dla mnie tragedia. Wszedłem właśnie na neta zeby sprawdzić czy inni mają podobne problemy. Tak jak ktoś wyżej napisał, przy mocnym odkrecaniu opona totalnie nie wydala. To że komuś się sprawdziła w FAZER 600 i zrobił na niej 10 000km(?!?!?!) potwierdza że do dynamicznej jazdy sie ta opona nie nadaje, nie w codziennych warunkach. Na torze przy odpowiednim rozgrzaniu możliwe że dawałaby rade, ale ja mówię o sytuacji gdzie wsiadasz na moto i idziesz polatać po mieście. Cały czas powerslidey, kazde konkretne odwijanie i idziesz bokiem. Zrobilem na niej 3-4tys km i sie wlasnie konczy. Jak ktoś lubi dawać w pizde i ma grubiej niż 100KM to do codziennego pałowania lepiej poszukać czegoś innego. Pozdrawiam

 

W RSV 1000 zupełnie sie nie sprawdziły, jazda w normalnych warunkach wygląda jak w deszczu... Ciagłe uślizgi.

 


Użytkownik Piuriel edytował ten post 05 wrzesień 2016 - 19:38

...You can be better than that..

#19 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 902 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:chwilowo brak
  • LokalizacjaLodz

Napisano 05 wrzesień 2016 - 19:56

Włala :Phttp://www.moto-opin...&id_produktu=92
To to mam. Poczytaj opinie. To już nie moja wina, że tył lubi bokiem bardziej niż powinien. :biggrin:

Nie wiem musialbym sie przejechac ale to az nie do wiary zeby wspolczesna opona byla taka kiepska? Male uslizgi zawsze sie przytrafia na kazdej oponie moim zdaniem i nie ma co panikowac tylko zmienic dosiad i ulamek sekundy wczesniej dodac gazu przed winklem zeby wczesniej dociazyc tyl. Zreszta ulica jest czesto brudna, jest sporo pylu i kazda moze sie slizgnac i luzna pozycja na moto zlapie znowu przyczepnosc. Ja bym dojezdzil je do konca i zmienil jesli ma to wplywac na psyche.

Użytkownik matthewspl edytował ten post 05 wrzesień 2016 - 19:59


#20 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1307 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • LokalizacjaŁódź-Radogoszcz

Napisano 05 wrzesień 2016 - 19:58

Dojezdze do końca je.
Tyl ma juz nie wiele do ogranicznika.

Na nowy sezon wymieniam.
  • matthewspl lubi to
...You can be better than that..





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!