Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję


Zdjęcie
* * * * * 3 głosy

Niedzielna Szkoła - Czyli Jak Zejść Na Kolano By Nie Skończyło Się Raną!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
783 odpowiedzi w tym temacie

#741 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 976 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 05 styczeń 2017 - 17:29

mialem rozne sytuacje, wywalilo mnie kilka razy ale tylko odruchy ratuja!

wklejam filmik z moim udzialem: 27 sekunda lekko mnie wywalilo i powod to zly tor najazdu ale wyciagniete gazem i korekta ciala; 1:20 niespodziewanie dlugi winkiel i uratowany tylko dodaniem gazu bo moglo sie skonczyc w przepasci:(

trzeba sie szkolic ciagle i ciagle cwiczyc wiec 2017 z toru sie chyba nie ruszam
rozbijam namiot na torze i cwicze, cwicze i cwicze
  • Spons78 lubi to

#742 Krzysiek rst1000

Krzysiek rst1000
  • Użytkownik
  • 275 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:Aprilia RST 1000
  • Lokalizacja:Rzgów

Napisano 05 styczeń 2017 - 19:37

wrzucam temat do analizy:

 

Jak dla mnie to brak koncentracji. Patrzyłem na licznik, chyba pokazuje w milach? Dobrze myślę?



#743 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1366 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 05 styczeń 2017 - 19:41

Ciężko po filmiku analizować stan psychiczny. Panika/brak koncentracji złożyły się na popełnione błędy i jazda zakończyła się fatalnie i o tych błędach chwilowo mówimy, żeby ktoś kiedyś jadąc nie myślał o tym, że musi być skoncentrowany i nie panikować a o tym co ma robić.


...You can be better than that..

#744 Krzysiek rst1000

Krzysiek rst1000
  • Użytkownik
  • 275 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:Aprilia RST 1000
  • Lokalizacja:Rzgów

Napisano 05 styczeń 2017 - 20:02

No dobrze ale miał na liczniku 40 czy 50 , zakręt niezbyt ostry, wolno. Były nierówności na drodze i podrzuciło motor ale to nie powód aby jechać prosto. Chyba że licznik w milach i zapatrzył się na te muldy.

 

Poczytałęm książkę którą polecałeś i to ciekawa lektura. Regulacja zawieszenia jest wytłumaczona w nieco rozbudowany sposób. Ja robię to inaczej tj. ustawiam zgodnie z fabryką na stiff. Ugięcie motocykla po dosiadzie nie powinno być większe niż 3 cm - mierzymy na tylnym siedzeniu. No trzeba się przejechać czy jest sztywny i ewentualnie skorygować dwa pyknięcia w lewo lub prawo. Przednie zawieszenie to trzeba pokazać na żywo, raz odbicie.


  • Piuriel i piorczens lubią to

#745 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 976 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 06 styczeń 2017 - 22:44

Ksiazka poza regulacja zawieszenia nie olsnila mnie. Dobry byl jeszcze rozdzial o pokonywaniu strachu i to zapamietam napewno.

#746 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1366 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 06 styczeń 2017 - 22:59

Masz większe doświadczenie. Mi wpadło parę punktów nowych do puli z czego się cieszę.
Mnie o wierze w przyczepność wpadło w oko. Generalnie, żeby ufać sprzętów i skupić się na technice i sobie.
...You can be better than that..

#747 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1366 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 18 styczeń 2017 - 17:35



No wciąga  to.


  • matthewspl lubi to
...You can be better than that..

#748 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1366 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 20 styczeń 2017 - 18:09

Kolejne przydatne info dla ciekawych kosztów.

Fajnie jak ktoś ze swojej strony bardziej doświadczony coś doda od siebie :)


...You can be better than that..

#749 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 976 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 20 styczeń 2017 - 20:32

Kolejne przydatne info dla ciekawych kosztów.

Fajnie jak ktoś ze swojej strony bardziej doświadczony coś doda od siebie :)

no tanie to nie jest:( to bardzo drogi sport


dobry artykul ale dla mnie przytarcie butem czy podnóżkiem to mega błąd i nie raz mocno wybiło mnie to z równowagi więc unikam tego jak ognia

 

http://www.motocykl-...ym-stylu,2993,1


na Jastrzębiu raz zaliczyłbym takiego dzwona ze hej przez podnóżek no ale 821 miał dosyć nisko podnóżki


i mimo dodawania płynnie gazu i unosząc zawieszenie było i tak za nisko


  • dark.o i Piuriel lubią to

#750 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1366 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 20 styczeń 2017 - 23:04

Ja na torze Łódź przytarłem slider na bucie. Mój błąd, bo kolana nie wystawiłem tym razem. Pochylenie nagle spadło gwałtownie, bo odjąłem gazu zmęczony ( chyba przedostatnia tura dnia) i moto opadł. Było na tyle nisko, że przednie koło zaczęło kontrować w przeciwną stronę.

Tu jednak zawsze trzeba mieć pełną sprawność umysłu i pełne skupienie a ja wtedy zmęczony już myślałem kiedy koniec sesji.


...You can be better than that..

#751 SMmaciek

SMmaciek
  • Użytkownik
  • 472 postów
  • Imię:uuuuu

Napisano 23 styczeń 2017 - 19:18

trzeba sie szkolic ciagle i ciagle cwiczyc wiec 2017 z toru sie chyba nie ruszamrozbijam namiot na torze i cwicze, cwicze i cwicze


Poćwicz kiedyś z jakimś trenerem bo widzę, że do tej pory nikt Ci nie powiedział że nie hamuje się czterema palcami. Hamując w ten sposób nigdy nie przejdziesz płynnie na gaz i nie trzymasz kiery. Chyba że kciukiem samym dajesz rade

#752 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 976 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 23 styczeń 2017 - 19:27

Poćwicz kiedyś z jakimś trenerem bo widzę, że do tej pory nikt Ci nie powiedział że nie hamuje się czterema palcami. Hamując w ten sposób nigdy nie przejdziesz płynnie na gaz i nie trzymasz kiery. Chyba że kciukiem samym dajesz rade


tak na marginesie hamuje i tak i tak wiec spoko dzieki za uwage:) z ride by wire jest zupelnie inaczej niz przy lince i bez problemu da sie

#753 SMmaciek

SMmaciek
  • Użytkownik
  • 472 postów
  • Imię:uuuuu

Napisano 23 styczeń 2017 - 19:34

Gadżety właściwej techniki nie zastąpią

#754 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1366 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 23 styczeń 2017 - 19:36

Mam regulowane klamki i prawą mam ustawioną właśnie na 2 palce. Jest idealnie.


...You can be better than that..

#755 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 976 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 23 styczeń 2017 - 19:38

Rece/dlonie przy hamowaniu musza byc zupelnie swobodne, takze praktycznie nie obciazam w ogole manetek. Czesto hamuje jeszcze w zakrecie przy rownoczesnym przeciwskrecie i wtedy stosuje technike jednej reki i prawie zerowego naporu na manetke nie bioraca udzialu w przeciwskrecie. Dwoma palcami jest ok ale ja robie to czasami na 2 czasami na 4 jak mi wygodniej w danym momencie a gaz idzie plynnie od poczatku do konca winkla
nie mowie ze nie ale robie to czesciej na 4 poza tym mam male dlonie i krotkie palce i tak dla mnie jest ok nawet przy ustawionej klamce maksymalnie do manetki
  • Krzysiek rst1000 lubi to

#756 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1366 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 23 styczeń 2017 - 19:42

wtedy stosuje technike jednej reki i prawie zerowego naporu na manetke nie bioraca udzialu w przeciwskrecie.


A ja się siłowałem ze sobą samym kurde. Dobrze chociaż, że jestem teraz świadomy błędów jakie robiłem. Pokładam spore nadzieje w zbliżającym się sezonie :)
...You can be better than that..

#757 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 976 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 23 styczeń 2017 - 20:06

no chyba ze robie odwrotny przeciwskret czasami jak sytuacja tego wymaga to wtedy w ogole w caly swiat inaczej:)
Hamowanie dwoma ma tyle samo zwolennikow jak i przeciwnikow. Przy dwoch palcach ewentualnym dzwonie klamka moze odciac palce kierowcy z latwoscia. Niektorzy ucza na dwa niektorzy na 4 a Ci najmadrzejsi sprawdzaja jak delikwent radzi sobie w obu sytuacjach i dopiero mu doradzaja. I jestem zwolennikiem ostatniej opcji.
przy duzym ruchu w miescie zeby skrocic czas reakcji lepiej miec dwa palce na klamce ale na pustej drodze bez wlotow jak komu pasuje uwazam

#758 SMmaciek

SMmaciek
  • Użytkownik
  • 472 postów
  • Imię:uuuuu

Napisano 23 styczeń 2017 - 21:14

Trzeba tak pompę ustawić żeby dźwignia była pod dwa palce, wtedy nic nie utnie:) ja hamuje jednym palcem i w zupełności wystarcza

#759 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 976 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 23 styczeń 2017 - 21:22

deliberowalbym ale niewazne... wiadomo ze musi byc optymalnie ustawiona klamka

#760 rooland

rooland
  • Członek Stowarzyszenia
  • 1309 postów
  • Imię:Roland
  • Motocykl:R6
  • Lokalizacja:

Napisano 24 styczeń 2017 - 09:20

Trzeba tak pompę ustawić żeby dźwignia była pod dwa palce, wtedy nic nie utnie:) ja hamuje jednym palcem i w zupełności wystarcza

 

Maćku a jak tam Twój sprzęt? Sprzedałeś czy może jednak nie i uda się wyskoczyć w tym sezonie na małe przepychanie się w zakrętach ? 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!