Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję

Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash


Zdjęcie
- - - - -

Co Na Start? Prawo Jazdy Kat A, Czy Może 125?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
82 odpowiedzi w tym temacie

#21 krasus

krasus
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • Imię:kra
  • Motocykl:Honda V2
  • Lokalizacja:łdz

Napisano 06 czerwiec 2016 - 07:22

nie miałem takiej możliwości ale gdybym robił teraz i miał hajs, to kupiłbym 125 i prawie natychmiast zaczął prawko A.

+ już możesz jeździć, nawet dojazd do pracy może być przyjemny, a czekanie żeby jeździć przy takiej pogodzie w sezonie to jak lizanie witryny w cukierni,

+ już poznasz budowę jednośladu, na taniej maszynce także i samemu coś zrobić nie strach, a serwisowo najtańsza opcja

+ będziesz wiedział czy tego prawka potrzebujesz (dużego moto), a nuż 125 do użytku ci starczy na jakiś czas

+ jest przetarcie i przygotowanie przed normalnym motocyklem - samo prowadzenie i jazda w mieście

+ będziesz mieć większe doświadczenie, jeździsz na codzień, to na jazdy na moto przyjedziesz wjeżdżony, brak/mniej godzin do dokupienia itd

+ objeździsz sobie trasy egzaminacyjne

+ tak się powinno zaczynać, mniejszy jednoślad -> większy

 

- większy wydatek na start - prawko, moto i

- musisz też kupić od razu graty - kask i jakieś ciuchy i najlepiej nie mega budżetowe na 125 tylko "perspektywiczne" bo nie wiesz co dalej w chwili zakupu

 

odsprzedaży 125 bym się nie bał specjalnie, duży na to popyt, a jeszcze sobie zostawisz na dojazdy albo jakiś kumpel jak zobaczy że się przesiadasz to odkupi.


  • RWGL lubi to

#22 StefanPL

StefanPL
  • Dawca
  • 68 postów
  • Imię:Stefan
  • Motocykl:Honda CB500
  • Lokalizacja:ŁÓDŹ

Napisano 06 czerwiec 2016 - 07:37

Może nie wniosę zbyt wiele do wypowiedzi moich przedmówców ale coś trzeba dodać. Zacznijmy od tego ze kiedyś nie było 125 na B i jakoś ludzie się decydowali na zakup motocykli ucząc się jeździć z bardzo pozytywnymi efektami. Nie chce Ci zaglądać w kieszeń ale musisz sobie uzmysłowić kilka rzeczy. Bardzo ważny jest strój na moto, czy małe czy duże wyniesie cie on około 1,5k, poza tym rzeczone prawko kolejne 1,2k no i zakup samego motocykla. Nie jestem przeciwko kategorii 125 jeśli ktoś nie jest pewien czy chce jeździć, bądź ma inne przeciwwskazania ze zrobieniem pełnego A ale na twoim przypadku wiedząc ze chce jeździć pierwsze co bym zrobił to znalazł sobie szkołę jady i wio na kurs. Poduczysz się na różnych maszynach, zobaczysz co dla Ciebie dobre, kategoria 600 jest jak najbardziej do ogarnięcia tylko nie szalej za bardzo z KM w tej kategorii. 


  • RWGL lubi to

#23 kabakson

kabakson
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Imię:kabakson
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 14 czerwiec 2016 - 09:53

dzięki za odpowiedzi, decyzja zapadła :) najpierw kupuje ubranko, a potem na kurs :)



#24 AndrzejM

AndrzejM
  • Dawca
  • 317 postów
  • Imię:Andrzej
  • Motocykl:Virago 125, Virago 750, V-Strom DL1000
  • Lokalizacja:Zgierz

Napisano 14 czerwiec 2016 - 10:47

No to dla Ciebie ten link,

 

Cholera, wiem że link nie był dla mnie, ale z ciekawości zajrzałem i po co mi to było :(

 

Oby tylko w horrorach takie sceny :)


Nie spieszy mi się, ale lubię jeździć :)

#25 Spons78

Spons78
  • Dawca
  • 645 postów
  • Imię:Tomasz
  • Motocykl:Yamaha MT-07
  • Lokalizacja:Łódź (Widzew)
  • Karta FŁM:0204

Napisano 27 czerwiec 2016 - 11:10

Decyzja podjęta - i bardzo dobrze. Sam zaczynałem od Virago 125, ale chciałem sprawdzić czy będzie banan i czy warto robić kurs. Szybko przekonałem się, że warto. Powodzenia na egzaminie :)


Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook...jmotocyklelodz/

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook...79016688918647

#26 Żółtodziub_Z_Łodzi

Żółtodziub_Z_Łodzi
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Imię:Kuba
  • Motocykl:Nie posiadam
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 27 czerwiec 2016 - 15:16

Czytam temat i stwierdzam, że chyba po prostu wszystko zależy od naszych wymagań i chęci. Ja sam zaczynam (od lipca idę na prawko) i dopóki nie nabiorę doświadczenia i wprawy, będę się 125 trzymać. Niektórzy tu wypowiadają sie jakby to był wstyd takim "maluchem" jeździć, ale chyba najważniejsza jest pasja i frajda, prawda? ;) 


  • Lancet i Spons78 lubią to

#27 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 1148 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 27 czerwiec 2016 - 17:19

Czytam temat i stwierdzam, że chyba po prostu wszystko zależy od naszych wymagań i chęci. Ja sam zaczynam (od lipca idę na prawko) i dopóki nie nabiorę doświadczenia i wprawy, będę się 125 trzymać. Niektórzy tu wypowiadają sie jakby to był wstyd takim "maluchem" jeździć, ale chyba najważniejsza jest pasja i frajda, prawda? ;)

To zaden wstyd jezdzic mniejszym motocyklem. Duzo wiekszy wstyd to miec 150-200 KM i 3 centymetry niedomknietych opon po kazdej stronie! Maly motocykl pomoze Ci nabrac odpowiednich nawykow ale musi Cie ktos poprowadzic i nauczyc przynajmniej teorii a potem podgladac Twoje postepy w praktyce. Polecam sprawdzone szkoly techniki jazdy po zrobieniu kat A.
  • krzychoslav lubi to

#28 Spons78

Spons78
  • Dawca
  • 645 postów
  • Imię:Tomasz
  • Motocykl:Yamaha MT-07
  • Lokalizacja:Łódź (Widzew)
  • Karta FŁM:0204

Napisano 28 czerwiec 2016 - 09:38

To zaden wstyd jezdzic mniejszym motocyklem. Duzo wiekszy wstyd to miec 150-200 KM i 3 centymetry niedomknietych opon po kazdej stronie! Maly motocykl pomoze Ci nabrac odpowiednich nawykow ale musi Cie ktos poprowadzic i nauczyc przynajmniej teorii a potem podgladac Twoje postepy w praktyce. Polecam sprawdzone szkoly techniki jazdy po zrobieniu kat A.


Słyszałem od kabzior, że dobrze doradzasz jak zamknąć oponkę :)
  • matthewspl lubi to
Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook...jmotocyklelodz/

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook...79016688918647

#29 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 1148 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 28 czerwiec 2016 - 10:25

Słyszałem od kabzior, że dobrze doradzasz jak zamknąć oponkę :)


Cos tam juz zdazylem sie nauczyc;)dobrze jest miec mozliwosc wykorzystania nagle 100% nozliwosci motocykla bo nigdy nie wiadomo kiedy bedzie trzeba sie porzadnie dolozyc w zakrecie.
  • Piuriel lubi to

#30 Spons78

Spons78
  • Dawca
  • 645 postów
  • Imię:Tomasz
  • Motocykl:Yamaha MT-07
  • Lokalizacja:Łódź (Widzew)
  • Karta FŁM:0204

Napisano 28 czerwiec 2016 - 10:59

Na naukę nigdy za późno. Sam chcę się podszkolić i będę wyszukiwać coś fajnego. Sam na razie oceniam się na jakieś 30% :)
  • matthewspl lubi to
Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook...jmotocyklelodz/

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook...79016688918647

#31 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 1148 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 28 czerwiec 2016 - 11:02

Powodzenia i szybkich postepow zycze! A Yamaha nie organizuje szkolen?
  • Spons78 lubi to

#32 Spons78

Spons78
  • Dawca
  • 645 postów
  • Imię:Tomasz
  • Motocykl:Yamaha MT-07
  • Lokalizacja:Łódź (Widzew)
  • Karta FŁM:0204

Napisano 28 czerwiec 2016 - 22:08

nie, nie organizuje. Jeszcze...
Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook...jmotocyklelodz/

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook...79016688918647

#33 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 1148 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 28 czerwiec 2016 - 22:09

No to tylko dell zostaje i jazda w grupie :) ale wyklad teorii tez niczego sobie:)

#34 krzychoslav

krzychoslav
  • Dawca
  • 1538 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:SUZUKI SV1000S
  • Lokalizacja:Łódź - Stare Polesie
  • Karta FŁM:0080

Napisano 28 czerwiec 2016 - 23:03

ew szkolenia, które organizuje bodajże OSK Turbo? słyszałem już kilka pochlebnych opini na ich temat i sam przymierzam się wybrać żeby ktoś z doświadczeniem wytknął mi błędy. co z tego, że kapcie mam pozamykane, skoro na pewno pozycję moge poprawić i być może sporo innych rzeczy :)


  • Spons78 i matthewspl lubią to

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png


#35 matthewspl

matthewspl
  • Użytkownik
  • 1148 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Ducati Monster 1200 R
  • Lokalizacja:Lodz

Napisano 29 czerwiec 2016 - 05:43

Tez sie moze wybiore na to szkolenie.
  • krzychoslav lubi to

#36 Pitrx

Pitrx
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • Imię:Piotrek

Napisano 18 lipiec 2016 - 08:50

Takie szkolenie dobra rzecz.

 

Jeżeli chodzi o uprawnienia do jazdy motocyklem, to fajnie że wprowadzili możliwość jazdy motocyklami do 125ccm na prawo jazdy kat b.

Na egzaminie do obu kategorii (A i B) wykorzystuje się bardzo podobne pytania na egzaminie teoretycznym. Dodam jeszcze, że wprawdzie ministerstwo transportu udostępnia testy, to nie udostępnia prawidłowych pytań. Pytania są ponad to różnie punktowane np 1, 2, 3pkt.

Tutaj mają aktualną bazę pytań http://www.ltesty.pl/cennik/(pokrywa się z tą ze strony z ministerstwa transportu). Koszt: 18 zł za miesięczny dostęp do wszystkich kategorii.



#37 RWGL

RWGL
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Imię:Roman
  • Motocykl:Yamaha Virago 125

Napisano 26 lipiec 2016 - 23:45

Witam, mam katB (robiłem prawko ciężką zimą) i gdyby nie możliwość jazdy 125ccm nigdy bym nie został motocyklistą. A tak nabyłem virago 125 i śmigam dla relaksu.

Nie boję się jeździć, ale przy zakrętach zwalniam bo jednak brak techniki. Co do mocy i prędkości mi wystarcza bo kupiłem dla relaksu, choć jak chcę to stówką polecę tylko po co.

Na co dzień jeżdżę volvo 4400cm i 300kM to jak chcę to sobie adrenalinę podnoszę choć i tak uważam, że nie ma gdzie polatać powyżej 200km/h bo przecież prawdziwych autostrad u nas nie ma. Może jak moja kobieta ogarnie jazdę na motocyklu wtedy pomyślę o czymś większym i zrobię kat A. Teraz czekam na motobazar żeby się ubrać jak choperowiec. Każdy z poprzedników ma rację we swoich wpisach bo zależy kto w jakim celu kupuje motocykl. Mnie od zawsze podobały się chopery i teraz spełniam marzenia.

A tak na marginesie laicy  i tak myślą, że to 500-ka :riding:


  • Spons78 lubi to

#38 Spons78

Spons78
  • Dawca
  • 645 postów
  • Imię:Tomasz
  • Motocykl:Yamaha MT-07
  • Lokalizacja:Łódź (Widzew)
  • Karta FŁM:0204

Napisano 28 lipiec 2016 - 08:22

RWGL , polecam szkolenia organizowane przez rożne OŚrodki Doskonalenia Techniki Jazdy (ODTJ), i proszę tego nie mylić z ośrodkami szkolenia (auto-szkoły). Warto poćwiczyć technikę :) A Virago 125 to fajny sprzęt (sam nakręciłem na takim sporo kilometrów).
  • chylon i matthewspl lubią to
Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook...jmotocyklelodz/

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook...79016688918647

#39 Kraver88

Kraver88
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Imię:Artur
  • Motocykl:Yamaha XVS 125 Drag Star
  • Lokalizacja:Łódź-Polesie

Napisano 23 wrzesień 2016 - 13:37

nie miałem takiej możliwości ale gdybym robił teraz i miał hajs, to kupiłbym 125 i prawie natychmiast zaczął prawko A.

+ już możesz jeździć, nawet dojazd do pracy może być przyjemny, a czekanie żeby jeździć przy takiej pogodzie w sezonie to jak lizanie witryny w cukierni,

+ już poznasz budowę jednośladu, na taniej maszynce także i samemu coś zrobić nie strach, a serwisowo najtańsza opcja

+ będziesz wiedział czy tego prawka potrzebujesz (dużego moto), a nuż 125 do użytku ci starczy na jakiś czas

+ jest przetarcie i przygotowanie przed normalnym motocyklem - samo prowadzenie i jazda w mieście

+ będziesz mieć większe doświadczenie, jeździsz na codzień, to na jazdy na moto przyjedziesz wjeżdżony, brak/mniej godzin do dokupienia itd

+ objeździsz sobie trasy egzaminacyjne

+ tak się powinno zaczynać, mniejszy jednoślad -> większy

 

- większy wydatek na start - prawko, moto i

- musisz też kupić od razu graty - kask i jakieś ciuchy i najlepiej nie mega budżetowe na 125 tylko "perspektywiczne" bo nie wiesz co dalej w chwili zakupu

 

odsprzedaży 125 bym się nie bał specjalnie, duży na to popyt, a jeszcze sobie zostawisz na dojazdy albo jakiś kumpel jak zobaczy że się przesiadasz to odkupi.

 

Ze swojej strony dodam, że przechodziłem dokładnie taką sytuację i dylematy, zakupilem Yamahę Dragstara 125 w maju, i kompletnie nie żałuję, wręcz uważam, że była to bardzo dobra decyzja. Kursu na A jeszcze nie zacząłem, i w zasadzie nie pali mi się jakoś bardzo, pewnie jakoś w przyszłym roku ogarnę, natomiast na pewno cały przyszły sezon przelatam jeszcze na tej Drażce, a potem się pomyśli.

 

Zgadzam się z każdym "+" i każdym "-" w cytowanym poście.

 

+ dodatkowy - Łatwiej przekonać rodzinę i przyzwyczaić do kwestii posiadania motocykla kiedy jest to 125. (podejrzewam, że ta kwestia pojawia się u wielu osób, że rodzina chce wysłać zapaleńca, stereotypowego "dawcy" z pomysłem nabycia moto na Sybir żeby ochłonął)

 

- dodatkowy - rynek części do 125 w Polszy nie jest jeszcze dostosowany do potrzeb, czego niestety udało mi się doświadczyć, przy szukaniu opon 80/100-18 których nie produkuje już nikt poza Chińczykami... jest to też po części kwestia moto które wybrałem a ostatni egzemplarz wyprodukowano w 2004... temat dało się obejść co prawda ale jest to jakiś rodzaj zgrzytu, o którym się za wczasu nie myśli.



#40 Buziak

Buziak
  • Członek Stowarzyszenia
  • 383 postów
  • Imię:Szymon
  • Motocykl:Honda CBR XX 1100
  • Lokalizacja:Łódź- Olechów

Napisano 26 wrzesień 2016 - 16:55

Cos tam juz zdazylem sie nauczyc;)dobrze jest miec mozliwosc wykorzystania nagle 100% nozliwosci motocykla bo nigdy nie wiadomo kiedy bedzie trzeba sie porzadnie dolozyc w zakrecie.


I tu się nie zgodzę. Doświadczenie zdobyte na torze nie przełoży się na zachowanie na drodze. Po pierwsze mieszanka nawierzchni na torze a typowy asfalt to dwie różne mieszanki. Po drugie czystość toru a drogi po jakiej jeździmy też zostawia dużo do życzenia. Po trzecie warunki i temperatura opony. Nigdy nie nagrzejesz tak opony na drodze jak na torze. Dlatego twierdzę że śmieszne jest wysmiewanie się z innych że ma moto 180 km a nie zamyka opony lub nie lata na gumie. W czym jest taki człowiek gorszy. Bo szanuje sprzęt bo chce jeździc normalnie?
Każdy inaczej podchodzi do motocykla jedni wola latać tylko pp torach i podkręcac czasy a inny przemieszczać się z punktu A do pionu B i obie osoby mają prawo mieć taką samą maszynę.

Sprzedam oponki motocyklowe Tył,  http://motocykle-lod...łode-roczniki/Info PW






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!