Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję


Zdjęcie
- - - - -

Zbijanie I Wbijanie Biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1384 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 04 kwiecień 2016 - 19:14

Siema,

Spotkałem się z różnymi opiniami co do powyższego.
Jedni mówią, że wbijanie wyższego biegu robią bez sprzęgła tylko samy odjęciem i wbijaniem wyższego biegu.
Co do redukcji to dobrze mieć quickshifter.
Ja póki co między gaz lub odjecie i sprzęgło zawsze.

Jak latałem na crossie to waliłem bez sprzęgła i w górę i w dół.

Jak to powinno być?


...You can be better than that..

#2 michal_lc4

michal_lc4
  • Użytkownik
  • 676 postów
  • Imię:Miguel
  • Motocykl:TDM 900 / Braaapp! KTM
  • Lokalizacja:Łódź ...y todo el Mundo

Napisano 04 kwiecień 2016 - 22:14

Zależy od doświadczenia, jeżeli jesteś w stanie wyczuć moment bezwładności kół skrzyni biegów to możesz sobie klepać bez sprzęgła i z pomocą "przegazówki". Na zawodach zbijasz tym ułamki sekund, ale w jeździe cywilnej, po co...?


  • chylon i Henryk K lubią to

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook..._homepage_panel


#3 Matik

Matik
  • Użytkownik
  • 245 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Suzuki GSX 750F
  • Lokalizacja:Łódź - Bałuty

Napisano 05 kwiecień 2016 - 00:10

Odpowiadając na pytanie "po co?" - by rozwalić wcześniej skrzynie :) sprawa jest prosta i nie ma co tu kombinować... Sprzęgło jest po to by go używać, gdyby nie było ono w ogóle potrzebne to nie było by także montowane. Cała reszta to wymysł użytkowników. Qshifter? Po co ci on w jeździe drogowej? Poza tym jest raczej wykorzystywany do wbijania biegów w górę a nie redukcji. Jazda z międzygazem jest przydatna i warto umieć szybko i skutecznie redukować w ten sposób często się przydaje.
  • Kejcior i Henryk K lubią to

#4 Piuriel

Piuriel
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 1384 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 05 kwiecień 2016 - 06:19

Dzięki za info. Fakt na zawodach to ułamki sekund i większa kontrola, bo caly czas, całą ręką trzymasz gripy.
Czyli info, że to zdrowsze dla skrzyni to można między bajki wsadzić.
Ja staram się w miarę szybko ze sprzęglem i między gazem zmieniać biegi nie po to by urywać sekundy, po prostu im krócej trwa zmiana tym lepiej dla napędu. 


...You can be better than that..

#5 Bulba

Bulba
  • Użytkownik
  • 1556 postów
  • Imię:Irek
  • Motocykl:Skuterek Suzuki
  • Lokalizacja:Łódź/Dąbrowa

Napisano 05 kwiecień 2016 - 07:37

Coda motovlog bardzo ladnie to zagadnienie tlumaczy


  • Piuriel lubi to

Wysłane z pralki Frani

Za pomocą węża spustowego.


#6 Piuriel

Piuriel
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 1384 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 05 kwiecień 2016 - 08:04

Oglądałem ten "Tutorial"
Chciałem zweryfikować po prostu. 
Swoją drogą Coda fajnie ogarnia ten vlog. Subskrybuję :) 


...You can be better than that..

#7 kosmaty

kosmaty
  • Członek Stowarzyszenia
  • 1759 postów
  • Imię:Tomek
  • Motocykl:R1 rn19
  • Lokalizacja:LDZ/CZMP
  • Karta FŁM:0158

Napisano 05 kwiecień 2016 - 10:43

Odpowiadając na pytanie "po co?" - by rozwalić wcześniej skrzynie

kompletna bzdura, prędzej rozwalisz skrzynie zbyt długo wysprzęglając między zmianami niż sprawnie i szybko odjąć gazy i wbić bieg, wywierając lekki nacisk na dźwignie to przy odjęciu gazu bieg wyższy praktycznie sam wskoczy,

Poza tym jest raczej wykorzystywany do wbijania biegów w górę a nie redukcji.

są qshiftery do wbijania w górę i do schodzenia w dół, zależy ile masz gotówki do przeznaczenia, w jednym i drugim przypadku chodzi o urywanie milisekund. Inna sprawa czy jest to potrzebny wydatek w jeździe miejskiej ? ABSOLUTNIE NIE. Lepiej się nauczyć sprawnie wbijać bez sprzęgła i będzie i tak dużo szybciej niż ze sprzęgłem. I jeszcze raz powiem, skrzynia przez to się nie zepsuje, jest to skrzynia niesynchronizowana i wystarczy wyrównanie obrotów kół zębatych z wałkiem



#8 B3DNAR

B3DNAR
  • Dawca
  • 408 postów
  • Imię:Adam
  • Motocykl:KAWA Z1000SX
  • Lokalizacja:Głowno

Napisano 05 kwiecień 2016 - 11:28

Biegi w górę bez sprzęgła, w sumie co ma się złego stać jak masz wyrzute obroty. Biegi w dół praktykuje normalnie z Międzygazem i sprzęgłem
  • Piuriel lubi to

#9 Piuriel

Piuriel
  • Autor tematu
  • Dawca
  • 1384 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 05 kwiecień 2016 - 11:36

Czyli w góre bez sprzęgła. I bądź tu mądry jak jest równowaga głosów  :unsure: 

Dodaje, że nie chodzi mi o urywanie milisekund.. A o płynną i bezpieczną jazdę. 


...You can be better than that..

#10 Lesiu94

Lesiu94
  • Dawca
  • 614 postów
  • Imię:Kuba
  • Motocykl:F3-> 954rr
  • Lokalizacja:Łódź-Wiskitno

Napisano 05 kwiecień 2016 - 11:54

Powiem ci, że ja tak samo w górę przebijam bez sprzęgła. Jazda dzięki temu jest płynniejsza no i oczywiście szybciej to idzie;) jeśli chodzi o dół to tradycyjnie sprzęgło i międzygaz
  • Piuriel lubi to

#11 kosmaty

kosmaty
  • Członek Stowarzyszenia
  • 1759 postów
  • Imię:Tomek
  • Motocykl:R1 rn19
  • Lokalizacja:LDZ/CZMP
  • Karta FŁM:0158

Napisano 05 kwiecień 2016 - 12:32

ja na 5 motocykli w 4 wbijałem bez sprzęgła i żadnej skrzyni nie rozpieprzyłem przez to



#12 Dominikf6

Dominikf6
  • Użytkownik
  • 359 postów
  • Imię:Dominik
  • Motocykl:Honda Cbr F4
  • Lokalizacja:Zgierz

Napisano 05 kwiecień 2016 - 13:13

Ja również. w górę bez sprzęgła a w dół sprzęgło i międzygaz.



#13 Kovalchuck

Kovalchuck
  • Dawca
  • 654 postów
  • Imię:Mariusz
  • Motocykl:Suzuki SV650s
  • Lokalizacja:Łódź-Bałuty

Napisano 05 kwiecień 2016 - 15:18

a jak nabrać wprawy w wyczuwaniu obrotów wałka do zębatek :) są jakieś dedykowane przedziały obrotów? Nigdy nie jeździłem w ten sposób, ale jestem młody i jeszcze muszę się dużo nauczyć .... co w przypadku ch*jowego wyczucia ?????  :lol:  :lol:


Myślisz że każdy motocyklista to wariat ?
Grubo się mylisz, bo to ludzie z wielką pasją i umiejętnościami o których ty możesz tylko pomarzyć.

Dołączona grafika Suzuki SV650s

#14 Kande

Kande
  • Dawca
  • 105 postów
  • Imię:Ewelina
  • Motocykl:Suzuki GS 500E
  • Lokalizacja:Łódź Bałuty

Napisano 05 kwiecień 2016 - 15:30

Dołączam się do tego pytania. Co z kiepskim wyczuciem? I zbyt długim przytrzymywaniem sprzęgła?

Użytkownik Kande edytował ten post 05 kwiecień 2016 - 15:36


#15 Kovalchuck

Kovalchuck
  • Dawca
  • 654 postów
  • Imię:Mariusz
  • Motocykl:Suzuki SV650s
  • Lokalizacja:Łódź-Bałuty

Napisano 05 kwiecień 2016 - 15:53

nie do końca o to mi chodziło :) ze sprzęgłem wydaję mi się że jeżdżę całkiem całkiem... tylko nigdy nie podbijałem biegów bez niego i nie wiem jak się za to zabrać :)

znaczy czy nie będzie jakiś działań niepożądanych ...   


Myślisz że każdy motocyklista to wariat ?
Grubo się mylisz, bo to ludzie z wielką pasją i umiejętnościami o których ty możesz tylko pomarzyć.

Dołączona grafika Suzuki SV650s

#16 Lesiu94

Lesiu94
  • Dawca
  • 614 postów
  • Imię:Kuba
  • Motocykl:F3-> 954rr
  • Lokalizacja:Łódź-Wiskitno

Napisano 05 kwiecień 2016 - 15:56

nie do końca o to mi chodziło :) ze sprzęgłem wydaję mi się że jeżdżę całkiem całkiem... tylko nigdy nie podbijałem biegów bez niego i nie wiem jak się za to zabrać :)
znaczy czy nie będzie jakiś działań niepożądanych ...

Ja to puszczam gaz prawie do zera, przebitka i jazda. Spróbujesz sam parę razy to ci wyjdzie;d

#17 Kande

Kande
  • Dawca
  • 105 postów
  • Imię:Ewelina
  • Motocykl:Suzuki GS 500E
  • Lokalizacja:Łódź Bałuty

Napisano 05 kwiecień 2016 - 16:05

Ale ja chyba nadal kiepsko jeżdżę nawet ze sprzęgłem stąd moje pytanie, co się dzieje ze skrzynią jak się przetrzymuje sprzęgło?

#18 Kovalchuck

Kovalchuck
  • Dawca
  • 654 postów
  • Imię:Mariusz
  • Motocykl:Suzuki SV650s
  • Lokalizacja:Łódź-Bałuty

Napisano 05 kwiecień 2016 - 16:08

no to teraz tak robię tylko ze sprzęgłem, bo u mnie w pewnym momencie zamknięcie rolgazu strasznie dynamicznie hamuje moto :) silnik V


Myślisz że każdy motocyklista to wariat ?
Grubo się mylisz, bo to ludzie z wielką pasją i umiejętnościami o których ty możesz tylko pomarzyć.

Dołączona grafika Suzuki SV650s

#19 kosmaty

kosmaty
  • Członek Stowarzyszenia
  • 1759 postów
  • Imię:Tomek
  • Motocykl:R1 rn19
  • Lokalizacja:LDZ/CZMP
  • Karta FŁM:0158

Napisano 05 kwiecień 2016 - 16:23

nie puszczasz zupełnie gazy tylko szybko i nie dużo go ujmujesz, trzymasz lekko wciśniętą dźwignie i bieg przy ujęciu prawie sam wskoczy



#20 Niemowa

Niemowa
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Imię:Damian
  • Motocykl:Kawasaki 636
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 05 kwiecień 2016 - 16:41

no to teraz tak robię tylko ze sprzęgłem, bo u mnie w pewnym momencie zamknięcie rolgazu strasznie dynamicznie hamuje moto :) silnik V

Filmik Cody był już wspominany wcześniej. Jeśli nie miałeś okazji obejrzeć to polecam - jest kamerka z rolgazu i dźwigni zmiany biegów. Wizualizacja tego o czym mówi Kosmaty. Zmiana biegów w górę bez sprzęgła od 12:03

https://youtu.be/jS-YOwmt17Y?t=12m03s


Użytkownik Niemowa edytował ten post 05 kwiecień 2016 - 16:43






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!